Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szabó András László 2011..  Testnevelő, edző, és személyi edző, aktív versenyző, TRX -, és bootcamp oktató…  Főiskolai(BDTF), egyetemi (TF, Párizsi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szabó András László 2011..  Testnevelő, edző, és személyi edző, aktív versenyző, TRX -, és bootcamp oktató…  Főiskolai(BDTF), egyetemi (TF, Párizsi."— Előadás másolata:

1 Szabó András László 2011.

2  Testnevelő, edző, és személyi edző, aktív versenyző, TRX -, és bootcamp oktató…  Főiskolai(BDTF), egyetemi (TF, Párizsi Spottudományi Intézet), edzői diplomák  Téli triatlon EB 3.,- és világbajnok, maratonok (MTB, futás), extrém téli, nyári versenyek résztvevője.  A gyöngyösi Kálváriaparti Ált. és Sport Iskola testnevelője, a GyÖRSE és a Magyar Sí Szövetség vezető edzője( 9 válogatott versenyző edzője, Országos Diákolimpiai döntőkről évente érem)  A GyKK erőnléti edzője, mely csapat újoncként jelenleg 5. a magyar I. osztályban

3  Definíció: az erőnléti edző a versenyzők megfelelően magas fizikai képességeinek kialakításáért, szinten tartásáért felelős személy.  Általa kondicionális stabilitást nyer a versenyző és a csapat, mely kihat a pszichés, mentális egyensúlyra is.  Az erőnléti edzők megjelenése- nóvum új jelenség, okai ( speciális szelet)

4  Küföldön bevett szokások és struktúra- team munka  Belföldi felépítés  Az erőnléti edző felelőssége, jellemző tulajdonságai.  Saját tapasztalatok.  Az aktualitások követése,sportág specifikus szűrő használata, specializáció.  Kompetenciája és főbb tulajdonságai: pedagógus, tanár, barát, pszichológus, következetes.

5 Bázis képzés, az alapok kialakítása, a lehetőségek maximális kihasználása, melyre szervesen épül a sportág specifikus képzés. A magyarok tehetsége, a jelenkor hiányosságai(szemléletváltás kell) Sportáganként változik az erőnléti edzés megvalósítása, de dominánsan az alapozó időszakra jellemző. Azonban a tapasztalatom az, hogy napi rutinként be kell építeni az egész éves programba a funkcionális tréning gyakorlat rendszerét. Módszerek keveréke ez az általam használt módszer- crossfit, bootcamp, funkcionális -,plyometrikus-, proprioceptív tréning. Az ajánlott heti edzés minimum a 3 alkalom, míg az idősebb korosztálynál a 4-5 is elfogadott, és hasznos.

6 Definíciója- nem újdonság, hanem inkább egy elhanyagolt edzésmódszer, ami hatalmas lendülettel fejlődik napjainkban ( a funkcionális tréning része) A „ saját test-érzés” fejlesztése, mindazon edzés ahol a nagyfokú egyensúlyozási kényszer ( instabil eszközök) miatt az ízületi mobilizáció magas szintre kerül, mely segít a sportolóknak a sérülések elkerülésében, a gyors jó döntések meghozatalában. Előkészíti, és képessé teszi a magasabb szintű munka elvégzésére. Magas szintű tér-idő, ideg-izom kapcsolatok alakulnak ki. Fejlődik az idegrendszer.

7 A propriceptív rendszerünk mindenkinél más és más szintű, illetve más szinten működik. Ez függ a kortól, genetikától, fáradságtól, illetve az izmok beidegzésének szintjétől. Az instabil sporteszközök alkalmasak arra, hogy a fő mozgató izmok mellett a szinergista (segéd) izmok is magasfokon erősödjenek, fejlődjenek. Kutatások alapján a leg sérülésveszélyesebb, kontakt sportoknál (kézilabda, kosárlabda, rögbi..) is csökkenti az izom, csont, izületi sérülések számát. Amerikában a profiligákban (NBA,NHL,MLB,NFL) nem véletlenül edzenek ezen módszerek segítségével évtizedek óta.

8 Ezen edzésformát kifejezetten bázis képzésként kell értelmezni és elhelyezni a tematikában, fiataloknál a mindennapi rutinná kell váljon. Előnye: mobilizál, stabilizál, fejleszti a koordinációt, erőt és gyorsaságot,tér idő érzékelést. Fejleszti receptoraink érzékenységét, érzékelő képességét. Rövidebb idő alatt érhető el vele magasabb intenzitású munka, biztonságosan. A mobilizáló hatás miatt biztosítja az izmok helyes kontrakcióját. Komplex módon fejleszt, nem pedig izoláltan. Gyors fejlődés érhető el.

9  Hátránya: Mindig nagy felkészültséget, odafigyelést igényel az edző részéről, több időt vesz igénybe, mint a napi rutinok. Az új eszközök ára…magasfokú kreativitást igényel.

10  Definíciója:A plyometrikus edzés egy intenzív, fejlett edzésforma. A plyometrikus mozdulatok erőteljesek, és magas intenzitásúak de a behatásokat a lehető legjobban kontrollálni kell.  A plyometrikus edzés erőt és gyorsasági állóképességet igényel. Az általános plyometrikus gyakorlatok különböző ugrásokat és szökdeléseket tartalmaznak, különböző akadályokkal (lépcsők, bóják, koordinációs létra…) nehezítve.  Az Amerikai Sporttudományok Intézete szerint a plyometrikus edzés biztonságos és hasznos gyermekek és tinédzserek számára is”.

11 A Plyometria (röviden plyo) az edzés olyan formája, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy általa gyors, erőteljes mozdulatokat érjenek el, és fejlesszék az idegrendszer funkcióit. A plyometrikus gyakorlatokat más néven robbanékony gyakorlatoknak is nevezik. A plyometrikus gyakorlatok, célja az, hogy magasabbra ugorjanak, gyorsabban fussanak, messzebbre dobjanak vagy nagyobbat üssenek a kívánt edzéscél szerint. A plyometriát használták arra is, hogy növeljék az izom- összehúzódások erejét vagy sebességét, ezáltal biztosítva az atléta „robbanékonyságát” sok sport specifikus tevékenységben. Az irodalom szerint a plyometriát sikeresen alkalmazták különböző atlétákon. Az előnyök sok egyéb pozitívum mellett a sérülések megelőzését, az erő növekedését, és a sprint vagy vágta teljesítmény fejlődését emelik ki.

12  Előnye:gyors fejlődés, nem unalmas, biztonságos, beltéren, kültéren egyaránt jól és könnyen haszálható…  Hátránya:jól felkészült edző tudja tartani, idő és szerigényes…

13 Név20 m40 m2000 m 07. hó08. hó07. hó08. hó07. hó08. hó Michal Melus 0:03:500:03:410:06:030:06:0011:00:0010:24 Tóth Emil 0:03:20 0:05:40 Kenyeres Pál 0:03:450:03:290:06:000:05:168:54:007:55:00 Grandjean Gábor 0:03:07 0:05:40 7:05:00 Gúnya Péter 0:03:04 0:05:40 8:40:00 Sándor Roland 0:03:03 0:05:30 8:10:00 Koller Tamás 0:03:03 0:06:00 8:36:00 Halász Máté 0:03:010:03:000:05:590:05:269:05:017:58 Tamási Zsolt 0:03:030:03:010:06:000:05:548:377:45 Sándor Ákos 0:03:400:03:200:05:580:05:509:118:15 Juhász Károly 0:03:060:03:010:05:500:05:227:407:20 Nigrinyi Tibor 0:03:090:03:200:06:100:05:489:05 Balogh Zsolt 0:03:030:03:020:05:510:05:429:03:008:23 Tatai Olivér 0:03:060:03:000:05:500:05:488:48:007:55 Doros Ákos 0:03:41 0:06:060:06:129:17:009:03:00 Szalafai Gábor 0:03:040:03:010:05:500:05:407:32:007:15 Gazdag Tibor 0:03:00 0:05:51 8:41 Debreceni Dávid 0:03:02 0:05:52 7:44 Pál Gergő 0:03:42 0:06:10 10:24

14 NévHúzódzkodásFekvőtámaszMedicinlabda h.FelülésTörzsemelésHelyből távol (m)TRX 07.hó08.hó07. hó08.hó07. hó08.hó07. hó08.hó07. hó08.hó07. hó08. hó07. hó08. hó Michal Melus ,2013, Tóth Emil , ,40 45 Kenyeres Pál ,4014, ,402, Grandjean Gábor ,8011, ,50 61 Gúnya Péter , ,35 53 Sándor Roland , ,30 40 Koller Tamás , ,10 35 Halász Máté , ,502, Tamási Zsolt ,3011, ,302, Sándor Ákos ,1014, ,002, Juhász Károly ,7013, ,552, Nigrinyi Tibor ,5012, ,052,1554 Balogh Zsolt ,2013, ,252, Tatai Olivér ,1012, ,402, Doros Ákos ,2014, ,102, Szalafai Gábor ,4013, , Gazdag Tibor ,46 86 Debreceni Dávid , ,18 80 Pál Gergő , ,05 61

15  TRX  Sparq  Band-ek  Tube-ok  Plyo-doboz  Jumper  Rope-ok  Dynair  Stroops  Kettlebell  Koordinációs létra  …

16  Az atlétikában, vagy egyéb más sportágakban  A nálunk fejlettebb sport hatalmak ellenőrzötten, összehangoltan dolgoznak  Közös célok, és közös központilag irányított szakmai koncepció  Erőnléti koordinátorok régiónként

17  A kézilabdában, vagy egyéb más sportágakban  Az I. osztályú felnőtt csapat mellett az utánpótlásba 11 csapat dolgozna ezzel a programmal.  Erőnléti koordinátor


Letölteni ppt "Szabó András László 2011..  Testnevelő, edző, és személyi edző, aktív versenyző, TRX -, és bootcamp oktató…  Főiskolai(BDTF), egyetemi (TF, Párizsi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések