Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közoktatás elvárásai a számítógépek „OR-felületeitől” DOS – Commander – Windows „Informatika oktatása” c. tárgy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közoktatás elvárásai a számítógépek „OR-felületeitől” DOS – Commander – Windows „Informatika oktatása” c. tárgy."— Előadás másolata:

1 A közoktatás elvárásai a számítógépek „OR-felületeitől” DOS – Commander – Windows „Informatika oktatása” c. tárgy

2 DOS – Commander – Windows  Mi ez a bonyodalmas fogalmazás: „operációs rendszer-felület”?  Mai OR „elrejtik” a saját maga legalapvetőbb funkcióit  Az OR-fejlődés bemutatására a legalkalmasabbak ezek a mélylélektani funkciók feltárása  Ezek a „felületek”, amelyek akár maguk nem is kife- jezetten részei az OR-nek, bepillantást engednek az alapokba, az OR-fejlődés jellegzetes relikviái

3 DOS – Commander – Windows  Miért jók az iskolákban a számítógépek?  Eszköz, mintaeszköz  Alanya a tanításnak  Mit értsünk „OR-felület” alatt?  Látvány és kezelőkészlet  Szolgáltatások: Fájlkezeléshez Könyvtárkezeléshez Berendezés (értsd: drive) kezeléséhez Rendszerállapot kezeléséhez

4 DOS – Commander – Windows  Miért érdekes az oktatásban használt számító- gépek programfelületének milyensége?  Megkönnyítheti (lehetővé teheti) a szg-használatot  Mintázza a felülettípust  Milyen felületkategoriákat különböztessünk meg?  „Csupasz” OR ( VMS; Win/Linux/MacOS/OpenVMS grafikus OR „parancs- v. terminál-ablaka” )  Fél-grafikus ( Win: Total Commander, …; Linux: Midnight ~, Gnome ~, …; Mac: ForkLift, …; OpenVMS: VTfm )  Grafikus ( Win: Intéző; Win/Linux: Saját gép/Saját mappa; Linux/Mac: Finder; … )

5  Kell egyáltalán a „csupasz” OR oktatása?  ha időnként föl kell használnia OR-fogalmakat  ha könnyebbé teszi a számítógép használatát Jogosítvány || „szg-es jogosítvány” ( L. még. )még Pedagógiai haszon:  szarvasbogarat „trancsíroz”, vagy  robbanómotor modelljét látja működni, vagy  levelet, ásványt gyűjt, elemez és osztályoz, metszetet készít, aprít, vagy  megismeri az „adott tudomány” feljlődéstörténetét DOS – Commander – WindowsDOS?

6 Kell egyáltalán a „csupasz” OR oktatása? A tudás megtestesülése Normál helyzetben Ha baj van Jogosítvány „kormányzási” rutin; KRESZ, „viselkedési” kultúra az utakon Autószerelési minimum (Műszaki ismeretek) Elsősegélynyújtás Számítógép- használói jogosítvány Szg.használati rutin; „viselkedési” kultúra a szg.-nél, a szg.-teremben, a hálózaton Hardver-minimum Alkalmazói „intelligencia” (OR, Help), ABEO

7  Mikor használ az ember –ha alkalmazó– OR- közeli ismereteket, s miket?  Szoftver-, hardverbővítés vásárlás és telepítés  „Rendszerelhalást” megelőző vagy „túlélést célzó” erőlködések  Fájlmanipulációkor  Lemez-manipulációkor  Nyomtatáskor  Vírust hoz, keres, talál  Ékezetes betűket használ  Rajzoláskor, digitalizáláskor  Hálózatot használ …… DOS – Commander – WindowsDOS?

8  Mikor használ az ember –ha programozó– OR- közeli ismereteket, s miket?  Billentyűkezelés  Fájlkezelés  Grafika  Speciális perifériák kezelése  Memóriakezelés  Folyamatkezelés  Keresztfordítás …… DOS – Commander – WindowsDOS?

9  Milyen témákat (fogalmakat) célszerű tisztázni minimálisan az OR-rel kapcsolatosan?  Előzőeket táblázatoljuk és számláljuk! DOS – Commander – WindowsDOS?

10 DOS – Commander – Windows  Miért jó, ha jó egyáltalán, valamilyen „fél- grafikus” OR-kiterjesztés ismerete?  Hogy mire is gondolok? Norton Commander leszármazottakra: leszármazottak  Könnyebbé teszi az OR-fogalmak megértését: vizualitás többoldalúság  Kötözködés: … és a natív pár pl. az Intéző? Commander?

11 DOS – Commander – WindowsCommander?

12  Mire lehet szükség egy „fél-grafikus” OR- kiter- jesztés ismereteiből?  Indítás Commander?

13 DOS – Commander – Windows  Mire lehet szükség egy „fél-grafikus” OR-kiter- jesztés ismereteiből?  Indítás  Paneltartalmak Commander?

14 DOS – Commander – Windows  Mire lehet szükség egy „fél-grafikus” OR-kiter- jesztés ismereteiből?  Indítás  Paneltartalmak  Manipulációk Commander?

15 DOS – Commander – Windows  Mire lehet szükség egy „fél-grafikus” operációs rendszer kiterjesztés ismereteiből?  Indítás  Paneltartalmak  Manipulációk Commander?

16

17 DOS – Commander – Windows  Mi az előnye a grafikus felületeknek?grafikus felületek  Vizualitás  Konzekvens saját „képi nyelv”  Párhuzamosság  Platform-hasonlatosság = azonos „képi nyelv” Windows? GUI?

18

19

20

21 DOS – Commander – Windows  Milyen minimális tudnivalókat érdemes egy grafikus felülettel kapcsolatban megtanítani?  Asztal, tálca, alkalmazás-ikonok, start-menü  Ablakok – alkalmazások  Ablak-kellékek  Egér-használat  Dialógus ablakok és gombok  Menüfunkciók Windows? GUI?

22 DOS – Commander – Windows  A grafikus valóban annyira egyszerű, mint amennyire nagyszerű?  Csak el kell képzelni a kezdők, ill. a rosszcsont tanulók okozta helyzeteket Windows? GUI?

23 DOS – Commander – Windows  Milyen sorrendben, s hogyan lehet oktatni e három „felületet”?  Kisgyermekkori indulás (GUI→DOS→½Gr)  „Hagyományosabb” sorrend ????

24 DOS – Commander – Windows  Két „népszerű piaci” kérdés:  A „csiszolt” Apple vagy a „nyitott” PC jobb az iskolában?  A „nyílt” Linux vs. „zárt” Windos? Értékeljünk, gondolkodjunk! április:


Letölteni ppt "A közoktatás elvárásai a számítógépek „OR-felületeitől” DOS – Commander – Windows „Informatika oktatása” c. tárgy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések