Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia Budapest,"— Előadás másolata:

1 Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia Budapest, Szeptember 22. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

2 A stratégia háttere A „TÁMOP” projekt honlapja

3 A stratégia-javaslat  Konceptuális keretek Konceptuális keretek  Helyzetelemzés Helyzetelemzés  Prioritások Prioritások  Implementáció Implementáció A javaslat szerzői

4 Köszönjük a figyelmet! És köszönet mindazoknak, akik a projekt megvalósításában aktívan részt vettek!

5 Oktatási K+F+I stratégia- javaslat kidolgozása Hét nem oktatási ágazati elemzés ← Az oktatási ágazat tudástérképe Magyar oktatási K+F+I rendszer átfogó elemzése A hazai oktatási K+F+I rendszer nemzetközi szakértő által történő értékelése Stratégia-javaslat Részvétel az OECD oktatási innovációs stratégia programjában Hat oktatási ágazat elemzés ← Kommunikáció, párbeszéd nyilvánosság

6 Nem oktatási elemzések  Makro-szintű (ágazati) elemzések –Biotechnológia –Egészségügy –Autóipar –Üzleti tanácsadás –Információtechnológia  Mikro-szintű (szervezeti) elemzések –Nokia Siemens Networks Hungary –Jósa András Oktató Kórház

7 Oktatási ágazati elemzések  Oktatási innováció a Dél-kelet ázsiai országokban  A nagy multinacionális IT cégek és az oktatásfejlesztés  Innováció a „tanulásipar” magánvállalkozásaiban (képzők, tanácsadók, tartalomszolgáltatók)  Tudástermelés/ tudásmegosztás két diszciplináris területen (természettudományok, idegennyelv-oktatás)  Az oktatáskutatás globális helyzete és trendjei (2+1 tanulmány)

8 Konceptuális keretek  Innováció, innovációs rendszer és innovációs politika (Lundval, Edquist, Etzkowitz, Malerba…) (Oslo Manual, OECD stratégia…)  Az oktatási ágazat innovációs rendszere (NOIR)  Kiindulópont: ahol fejlett NOIR van, eredményesebb az oktatás

9 A Nemzeti Oktatási Innovációs Rendszer (NOIR) Az oktatási rendszer A nemzeti innovációs rendszer Nemzeti Oktatási Innovációs Rendszer „Tanulásipar”

10 Helyzetelemzés Intézményi, finanszírozási viszonyok feltérképezése Az oktatáskutatási rendszer értékelése az OECD standardja alapján SWOT Tudástérkép Az uniós forrásokból történő fejlesztések meghatározó hatása

11

12

13 Prioritások, beavatkozási területek 1. A szabályozási, intézményi és szervezeti keretek fejlesztéseA szabályozási, intézményi és szervezeti keretek fejlesztése 2. A humán feltételek és az innovációs potenciál fejlesztéseA humán feltételek és az innovációs potenciál fejlesztése 3. A minőség, relevancia és hatékonyság biztosításaA minőség, relevancia és hatékonyság biztosítása 4. A tudás teremtésének, közvetítésének és gyakorlati alkalmazásának javításaA tudás teremtésének, közvetítésének és gyakorlati alkalmazásának javítása 5. Innováció és technológiaInnováció és technológia

14 A szabályozási, intézményi és szervezeti keretek fejlesztése A politikaalakítás megfelelő intézményi keretei és mechanizmusai A nemzeti oktatási innovációs rendszer eredményes kormányzása Az eredményes működést támogató intézményi és szervezeti keretek kialakítása Erőforrások bevonása és hatékony forrásfelhasználás

15 A humán feltételek és az emberekben rejlő innovációs potenciál fejlesztése Az oktatási innovációs rendszer belső emberi erőforrásainak fejlesztése A rendszer eredményes működésének külső humán feltételei Szervezeti és vezetési feltételek

16 A minőség, relevancia és hatékonyság biztosítása A minőségbiztosítási és értékelési funkciók megerősítése Az ágazati minőség- és innovációs politikák összekapcsolása A gyakorlat igényeinek megfelelő minőség A nemzetközi együttműködés a minőségbiztosítás szolgálatában

17 A tudás teremtésének, közvetítésének és alkalmazásának javítása A tudásról való tudás bővítése Az oktatáskutatás tartalmi orientációjának alakítása és nemzetközi beágyazottságának erősítése A tudásmenedzsment és a tudástranszfer megerősítése A tényeken alapuló megközelítés fejlesztése A gyakorlati tudás megosztásának támogatása

18 Innováció és technológia Az egyének és intézmények által létrehozott és fejlesztett technológia fejlesztése Az általánosan hozzáférhető, standard technológiák fejlesztése A tanítás és a tanulás fejlesztése és az információs és kommunikációs technológia (IKT)

19 Implementáció  Alapelvek –Nem újat létrehozni, hanem meglévőre építeni –Felülről lefelé és alulról felfelé kombinációja –Többféle eszköz egyidejű alkalmazása (policy-mix) –Eltérő szinteken eltérő cselekvés –Az idődimenzió kiemelt kezelése –Horizontális célok érvényesítése –Kölcsönös tanulás  A szakértői javaslattól a kormányzati stratégiáig

20 Van társadalmi elfogadottság, ismertség Társadalmi elfogadottság hiánya Nincs politikai döntés Van politikai döntés Korlátozott hasznosulás Nincs hasznosulás Korlátozott hasznosulás Tényleges hasznosulás


Letölteni ppt "Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések