Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia."— Előadás másolata:

1 Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia Budapest, Szeptember 22. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

2 A stratégia háttere A „TÁMOP” projekt honlapja

3 A stratégia-javaslat Konceptuális keretek Helyzetelemzés Prioritások
Implementáció A javaslat szerzői

4 Köszönjük a figyelmet! És köszönet mindazoknak, akik a projekt megvalósításában aktívan részt vettek!

5 Oktatási K+F+I stratégia-javaslat kidolgozása
Hét nem oktatási ágazati elemzés ← Oktatási K+F+I stratégia-javaslat kidolgozása Hat oktatási ágazat elemzés ← Stratégia-javaslat Kommunikáció, párbeszéd nyilvánosság Az oktatási ágazat tudástérképe A hazai oktatási K+F+I rendszer nemzetközi szakértő által történő értékelése Részvétel az OECD oktatási innovációs stratégia programjában Magyar oktatási K+F+I rendszer átfogó elemzése 5

6 Nem oktatási elemzések
Makro-szintű (ágazati) elemzések Biotechnológia Egészségügy Autóipar Üzleti tanácsadás Információtechnológia Mikro-szintű (szervezeti) elemzések Nokia Siemens Networks Hungary Jósa András Oktató Kórház

7 Oktatási ágazati elemzések
Oktatási innováció a Dél-kelet ázsiai országokban A nagy multinacionális IT cégek és az oktatásfejlesztés Innováció a „tanulásipar” magánvállalkozásaiban (képzők, tanácsadók, tartalomszolgáltatók) Tudástermelés/ tudásmegosztás két diszciplináris területen (természettudományok, idegennyelv-oktatás) Az oktatáskutatás globális helyzete és trendjei (2+1 tanulmány)

8 Konceptuális keretek Az oktatási ágazat innovációs rendszere (NOIR)
Innováció, innovációs rendszer és innovációs politika (Lundval, Edquist, Etzkowitz, Malerba…) (Oslo Manual, OECD stratégia…) Az oktatási ágazat innovációs rendszere (NOIR) Kiindulópont: ahol fejlett NOIR van, eredményesebb az oktatás

9 A Nemzeti Oktatási Innovációs Rendszer (NOIR)
A nemzeti innovációs rendszer Nemzeti Oktatási Innovációs Rendszer Az oktatási rendszer „Tanulásipar” 9

10 Helyzetelemzés Intézményi, finanszírozási viszonyok feltérképezése Az oktatáskutatási rendszer értékelése az OECD standardja alapján SWOT Tudástérkép Az uniós forrásokból történő fejlesztések meghatározó hatása

11

12

13 Prioritások, beavatkozási területek
1. A szabályozási, intézményi és szervezeti keretek fejlesztése 2. A humán feltételek és az innovációs potenciál fejlesztése 3. A minőség, relevancia és hatékonyság biztosítása 4. A tudás teremtésének, közvetítésének és gyakorlati alkalmazásának javítása 5. Innováció és technológia

14 A szabályozási, intézményi és szervezeti keretek fejlesztése
A politikaalakítás megfelelő intézményi keretei és mechanizmusai A nemzeti oktatási innovációs rendszer eredményes kormányzása Az eredményes működést támogató intézményi és szervezeti keretek kialakítása Erőforrások bevonása és hatékony forrásfelhasználás

15 A rendszer eredményes működésének külső humán feltételei
A humán feltételek és az emberekben rejlő innovációs potenciál fejlesztése Az oktatási innovációs rendszer belső emberi erőforrásainak fejlesztése A rendszer eredményes működésének külső humán feltételei Szervezeti és vezetési feltételek

16 A minőség, relevancia és hatékonyság biztosítása
A minőségbiztosítási és értékelési funkciók megerősítése Az ágazati minőség- és innovációs politikák összekapcsolása A gyakorlat igényeinek megfelelő minőség A nemzetközi együttműködés a minőségbiztosítás szolgálatában

17 A tudás teremtésének, közvetítésének és alkalmazásának javítása
A tudásról való tudás bővítése Az oktatáskutatás tartalmi orientációjának alakítása és nemzetközi beágyazottságának erősítése A tudásmenedzsment és a tudástranszfer megerősítése A tényeken alapuló megközelítés fejlesztése A gyakorlati tudás megosztásának támogatása

18 Innováció és technológia
Az egyének és intézmények által létrehozott és fejlesztett technológia fejlesztése Az általánosan hozzáférhető, standard technológiák fejlesztése A tanítás és a tanulás fejlesztése és az információs és kommunikációs technológia (IKT)

19 Implementáció Alapelvek
Nem újat létrehozni, hanem meglévőre építeni Felülről lefelé és alulról felfelé kombinációja Többféle eszköz egyidejű alkalmazása (policy-mix) Eltérő szinteken eltérő cselekvés Az idődimenzió kiemelt kezelése Horizontális célok érvényesítése Kölcsönös tanulás A szakértői javaslattól a kormányzati stratégiáig

20 Van társadalmi elfogadottság, ismertség
Tényleges hasznosulás Korlátozott hasznosulás Nincs politikai döntés Van politikai döntés Nincs hasznosulás Korlátozott hasznosulás Társadalmi elfogadottság hiánya


Letölteni ppt "Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések