Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető 2008. október 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető 2008. október 28."— Előadás másolata:

1 Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.

2 Készülő fővárosi közoktatási esélyegyenlőségi terv – OKM szakértők Esélyegyenlőség, mint horizontális szempont az eu-s projektekben Felzárkóztató szakiskolák, felzárkóztató évfolyamok Szaporodó akadálymentes iskolák, intézmények

3 5H projekt – „tehetségmentés” a fővárosi Oktatási és Ifjúságpolitikai Bizottság támogatásával a Fővárosi Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Fazekas), a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet (FPPTI) és az Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület (ATE) közötti háromoldalú szakmai együttműködés VII., VIII., IX. kerületi nagycsoportos, iskola előtt álló hátrányos helyzetű, tehetség-gyanús gyermekeknek Szűrés Speciális iskolaérlelő foglalkozások Garancia a Fazekas első évfolyamára

4 Előzmények Az iskolákban egyre több erőszakos, agresszív cselekedet jelenik meg – egyre több kerül a média által előtérbe A fővárosi iskolákban is érződik a jelenség felerősödése Sajnálatos események bekövetkezte Konkrét válaszok a problémára Szakértőkből álló bizottság alakul a Fővárosi Önkormányzat megbízásával (neves pszichológusokból, szociológusokból, gyermekvédelmi szakemberek bevonásával) Kutatás indul a fővárosi fenntartású iskolákban, melynek célja az iskolai agresszió tüzetes vizsgálata A Fővárosi Pedagógiai Napok az iskolai erőszak témájával foglalkozott

5 Az „agresszió” bizottság munkájáról A bizottság javaslatára iskolai kutatás indult, amelynek EREDMÉNYÉT később értékelte és feldolgozta munkája során A közel két hónapos munka során kialakítottak a szakemberek egy javaslatsort, amelyből egy konkrét INTÉZKEDÉSI TERV született A KUTATÁS EREDMÉNYEI Az erőszak és agresszivitás jelen van az iskolában, de a fizikai erőszak és fizikai bántalmazás ritka, az iskolák többségére nem jellemező Ugyanakkor igazolódott, hogy az erőszak és bántalmazás nem fizikai, hanem lelki formái sokkal súlyosabban érintik az iskolákat

6 A kutatás eredményeit összefoglaló tanulmánykötet készült FRONVONALBAN címmel, amelyben „jó gyakorlatokat” is összegyűjtöttek a szerzők. A munkapéldányt minden intézményvezető megkapta, a végleges változat nemsokára szintén az iskolákba kerül. INTÉZKEDÉSI TERV A Fővárosi Közgyűlés fogadta el és biztosított rá forrást (ebben az évben kb. 50 mFt-ot) Rövid- és középtávú célokat, feladatokat tűzött ki Bevonja a feladatok megvalósításába, a problémák megoldásába az iskolákat, a pedagógiai intézetet, civil szervezeteket, színházakat, szülőket, diákokat, pedagógusokat

7 AZ INTÉZKEDÉSI TERV KONKRÉT ELEMEI A Mérei Intézetben 5 fős „agresszió” csapat létrehozása és az intézkedési tervben foglalt feladatok koordinálása Agresszió bizottság további működtetése Korosztályi agresszióval foglalkozó színházi előadások, iskolai színjátszó, irodalmi színpadok támogatása Civil szervezetek és kezdeményezések támogatása Konferenciák, műhelyfoglalkozások szervezése Támogató kiadványok, web oldal létrehozása Módszertani segédanyagok készítése Komplex intézményfejlesztés, kezdetben 6-8 iskolában

8 Szakma-koncentráción alapul, a szakképzési profilok tisztábbak Szakma-koncentráción alapul, a szakképzési profilok tisztábbak Szakmacsoportos és területi szempontokat egyaránt figyelembe vesz Szakmacsoportos és területi szempontokat egyaránt figyelembe vesz Önálló jogi személyek az iskolák Önálló jogi személyek az iskolák Pedagógiai programok (helyi tantervek) részben összehangoltak Pedagógiai programok (helyi tantervek) részben összehangoltak Munkaerő gazdálkodás összehangoltabbá válik Munkaerő gazdálkodás összehangoltabbá válik Pályaorientáció utáni, megalapozottabb pályaválasztást tesz lehetővé Pályaorientáció utáni, megalapozottabb pályaválasztást tesz lehetővé Egységes szakmai alapozás kialakítása Egységes szakmai alapozás kialakítása Akadálymentes szakképzés Akadálymentes szakképzés Szegregált képzéseket is a TISZK-ek infrastruktúráján folytatnak– befogadóbbá válik a közeg Szegregált képzéseket is a TISZK-ek infrastruktúráján folytatnak– befogadóbbá válik a közeg Fővárosi szakképzési rendszer megújítása – TISZK-ek

9 Beszámítható képzési tartalmak, rövidebb képzési idő Beszámítható képzési tartalmak, rövidebb képzési idő Kiszámíthatóbb tanulói út Kiszámíthatóbb tanulói út Átjárhatóság Átjárhatóság Tanulói jogviszony automatikusan folytatható Tanulói jogviszony automatikusan folytatható A szakképzés tandíjmentes A szakképzés tandíjmentes Egy-egy szakképzés nem szűnik meg Egy-egy szakképzés nem szűnik meg Garancia a szakképzés megszerzésére és a piacképes szakmára Garancia a szakképzés megszerzésére és a piacképes szakmára Piacképes szakmák, magas színvonalú képzés Piacképes szakmák, magas színvonalú képzés Szakképzés-fejlesztési források egységes koncepció mentén történő felhasználása Szakképzés-fejlesztési források egységes koncepció mentén történő felhasználása

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető 2008. október 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések