Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS. MIÉRT FONTOS ERRŐL TUDNOM? Mert én is fogok állást keresni. Mert én is fogok munkatársakat keresni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS. MIÉRT FONTOS ERRŐL TUDNOM? Mert én is fogok állást keresni. Mert én is fogok munkatársakat keresni."— Előadás másolata:

1 Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS

2 MIÉRT FONTOS ERRŐL TUDNOM? Mert én is fogok állást keresni. Mert én is fogok munkatársakat keresni.

3 MI A MUNKAERŐBIZTOSÍTÁS? Az a folyamat, amely a szervezetet a megfelelő képzettségű munkaerővel látja el a megadott határidőre. NAGYBAN FÜGG A MUNKAERŐ PIACTÓL!

4

5 MI A TOBORZÁS? A toborzás az a folyamat, amely során egy szervezet megfelelő számú és szakképzettségű jelentkezőt vonz egy munkakör betöltéséhez a céghez.

6 ÚT A KIVÁLASZTÁSHOZ ALKALMAZÁS TOBORZÁS KIVÁLASZTÁS

7 MUNKAERŐ FELVÉTEL LÉPÉSEI Toborzás - annak a potenciális munkavállalói körnek az azonosítása, felderítése, adatainak begyűjtése a munkaerőpiacról, amelyből majd kiválasztjuk a számunkra megfelelőt. Kiválasztás - a legmegfelelőbb munkavállalók kiválasztása és alkalmazása.

8 A TOBORZÁS ALAPJA Kit is keresek? A szervezet számára kívánatos alkalmazotti jellemzők meghatározása a munkakör elemzés alapján. Munkakör és személyspecifikáció körülhatárolása. (iskolai végzettség, tapasztalat, személyes adottság, készség, engedélyek, vizsgák, személyiségjegyek).

9 VÁLLALATI STRATÉGIA ÉS EE BIZTOSÍTÁS Új vállalat építése Növekedés, piaci expanzió Stabilitásra törekvés, piaci pozíció megőrzése Átalakítás, megújulás Visszafejlesztés, leépítés Munkaerő felvétel Munkaerő megtartás Felvétel, megtartás, elbocsátás Elbocsátás

10 VÁLLALATI STRATÉGIA -MUNKAERŐ BIZTOSÍTÁSI STRATÉGIA Új vállalat építése Növekedés, piaci expanzió Stabilitásra törekvés, piaci pozíció megőrzése Átalakítás, megújulás Visszafejlesztés, leépítés KÜLSŐ VAGY BELSŐ MUNKAERŐ FORRÁS?

11 Az EEM stratégiák a munkaerő jellemzőinek függvényében

12 Az emberi erőforrás-áramlás folyamatának 4 alapmodellje 1) Az élethosszig tartó alkalmazás modellje 2) A “fel vagy ki” modell 3) A rugalmas “be vagy ki” modell 4) Vegyes modell

13 A MUNKAERŐ BIZTOSÍTÁS STRATÉGIAI SZEMPONTJAI „ MAKE OR BUY” - előállítom vagy megvásárolom, külső vagy belső munkaerőforrásokra támaszkodom, saját erőből vagy külső támogatással végzem, a rendelkezésemre álló költségkeretek

14 MAKE ……… - VÉDEKEZŐ STRATÉGIA belső személyzetfejlesztés, fontos a belső képzés, tanulási készség fontos kiválasztási szempont, a munkakör betöltéséhez szükséges minimális követelmények meglétét vizsgálják

15 ……… OR BUY - TÁMADÓ STRATÉGIA magasan képzett, kész szakemberek beszerzése, a szervezet minden szintjén toboroznak, megfelelő készség azonosítása, munkapróba

16 Az üzleti stratégia és a szükséges munkavállalói attitűd kapcsolódása Védekező szervezetek: fontosak a szabályok és a formalizáltság, a bizonytalanság és változás elkerülése Támadó szervezetek: kockázatvállalás, a változások és a bizonytalanság tolerálása

17 BELSŐ MUNKAERŐFORRÁS Előléptetés Áthelyezés Újraalkalmazás, visszahívás Munkakör belső pályáztatása + gyorsaság, költségtakarékosság, motiváció, ismert a munkavállaló, szezonális igények kielégítése

18 A BELSŐ PÁLYÁZTATÁS FOLYAMATA Tegyük az információt mindenki számára elérhetővé (faliújság, intranet), Ismertessük a jelentkezési folyamatot (kinél kell jelentkezni), Adjuk meg egyértelműen a munkaköri specifikációt és az elvárásokat, Adjunk visszajelzést a pályázatot benyújtó alkalmazottaknak

19 A KÜLSŐ TOBORZÁS Az új emberek friss ötleteket, gondolatokat és erőforrásokat hoznak a szervezet számára. Alacsonyabb a belső versengés színvonala. Ugyanakkor hosszabb a betanulási idő.

20 Saját adatbázis önként jelentkezők alkalmazotti beajánlás, faliújság Fejvadász cégek, Hirdetés, Felvásárlások Munkaerőkölcs önzés, CV adatbázis szolgáltatók Állásbörzék, Nyiltnapok, Ösztöndíjak Alacson y költség Közepes költség Magas költség Külső toborzási módszerek a költségek és célcsoportok szerint Célcsoport: Főállásúak Célcsoport: Részmunkaidősök, friss diplomások, speciális szakmai csoportok Célcsoport: Más cégek alkalmazottai

21 KÜLSŐ ERŐFORRÁSOK ÖSSZEHASONLÍTÓ TÁBLA

22 MUNKAERŐ KÖLCSÖNZÉS/LEASING Rendszerint alacsonyabb képzettségű alkalmazottakat kölcsönöz más cégeknek, úgy, hogy ennek minden költségét maga viseli ELŐNYÖK: rugalmas alkalmazás elbocsátás nélkül, rövid határidő, csökkent adminisztráció,

23 FEJVADÁSZOK Kapcsolatrendszere, ismeretsége, piaci ismeretei révén tölt be felsővezetői vagy speciális pozíciókat szerződéses megállapodás keretein belül.

24 ….. FEJVADÁSZ + olyan pályázókhoz fér hozzá, akik hirdetésre nem jelentkeznének, közvetít bizalmas helyzetekben, kiválasztásra fordítandó időt takarít meg - költséges, eredménytelenségért is fizetni kell, hosszadalmas, veszélyes (ismét eladhatja a pályázót), túl sok belső információ kiadásával jár

25 A HIRDETÉSEK MEGTERVEZÉSE Döntés a célokról - Kit keresünk?, Hányat?, Mikor?, Milyen feladatra? Döntés a célcsoportról - kor, képzettség, fizetés, hogyan lehet az adott célcsoport érdeklődését felkelteni Döntés a hirdetés tartalmáról - a szervezet image-e Döntés a megjelenésről - média, hirdetések száma, formátuma


Letölteni ppt "Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS. MIÉRT FONTOS ERRŐL TUDNOM? Mert én is fogok állást keresni. Mert én is fogok munkatársakat keresni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések