Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben"— Előadás másolata:

1 Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben
COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető Szolnok 2014.Szeptember 03.

2 Címszavakban - amiről szó lesz!
Coop gazdasági csoport bemutatása CO-OP Hungary Zrt. TISZA-COOP Zrt. COOP Szolnok Zrt. Coop képzési rendszere, országosan (régi ház felújítás vagy új ház?) Nappali tagozatos tanulók- szakmunkásképzés, középiskola Felnőtt képzés, átképzés Szolnoki főiskolások gyakorlati képzés Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka Coop saját képzési rendszer – kulcs a fejlődéshez Javaslatok

3 Coop gazdasági csoport bemutatása

4 CO-OP Hungary Zrt

5 COOP csoport I. A Csoportnak közel 700 kis-és középvállalkozás a tagja
Tevékenységi kör: - élelmiszer kis-és nagykereskedelem - ipari tevékenység - egyéb tevékenység Teljesen magyar tulajdonú

6 COOP csoport II. A foglalkoztatottak száma 32.000 fő
A boltok száma meghaladja az 5000 –et A magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer Az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató A COOP csoport 2015-ben üzletlánccá alakulásának 20.évfordulójához érkezik. Saját rendszerben történő oktatás szervezéssel közel 25 éve foglalkozik.

7 TISZA-COOP Zrt. A régió élenjáró logisztikai központjává vált
A Coop Csoporton belül a legnagyobb tagvállalat A fejlesztésekben, újításokban úttörő szerepet vállal. Innovációs központ  Integrált országos információs rendszer, akciózási rendszer,stb… Feladata: a vevői igényeinek magas színvonalon történő kiszolgálása a COOP boltokat kimagasló szakmai színvonalon irányító, hatékonyan működő vevőközpontok működésének segítése Oktatások szervezése régiós szinten

8 TISZA-COOP Zrt. működési területe

9 COOP Szolnok Zrt.

10 COOP Szolnok Zrt. tevékenységi területe
Sárga terület – óta, Szolnok, és környéke települések,- tradicionális településeink Zöld terület - ma, 9 megyében, 81 településen, 153 üzlet (ebből „padlón az árak” 37)

11 A COOP Szolnok Zrt. A COOP cégcsoport egyik legnagyobb tagja
A TISZA-COOP Zrt ellátási területéhez tartozik 9 megyében coop mini,abc,szuper üzletek ,saját pékség, cukrász üzem Zagyvarékason és Győrben 2014. évi várható árbevétel 30 milliárd Ft közel 1650 fő dolgozó fő törzsvásárló

12 A gyökerek- Szövetkezeti múlt
A gyökerek- Szövetkezeti múlt! Egy életen át tartó tanulás, a fejlődés titka. 1898 óta szövetkezetek(Hangya) gróf Károlyi Sándor 1946. június 2. Szolnok (Szandaszőlős) földműves- szövetkezet megalakulása Oktatások – saját szervezésben - iskolarendszerben - szállítói szervezésben (Fornetti, Coop Patika, Sütőipari vállalatok, stb…) 1954 óta ÁFEOSZ Ker. szakközépiskola Kecskeméten

13 Coop képzési rendszeréről (régi ház/bolt felújítás vagy új ház/bolt?)
1990-tól, folyamatos saját képzés – a coop üzletpolitikájával összhangban (5/1997. (III. 5.) IKIM rendelet – kötelező szakképesítések) Bolti eladói oktatás Zöldség-gyümölcs eladói- egészséges életmód fókuszában, új termékek és jogszabályok ismerete Csemege –hús eladói oktatás Pénztárosi oktatás, - a pénztáros kulcspozícióban! Boltvezető és helyetti oktatás több területen: - bolti informatika,- általános vezetői ismeretek, szakmai kompetenciák fejlesztése.

14 Coop Ok-tatás -2013-2014. Pályázat keretén belül 650 fő oktatása
– AIR program frissítő, word, excel, levelező program Online oktatás vezetőknek,pénztárosoknak Boltvezetői oktatás – aktív részvétel- értékelés No? - Igen!

15 Oktatás képekben

16 „Padlón az árak..”- oktatás képekben!”

17 COOP Szolnoknál foglalkozatott tanulók létszáma 2011-2014.

18 Nappali tagozatos tanulókról- szakmunkásképzés, középiskola, főiskola
Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata Szolnok és környéke Győr és környéke Debrecen és környéke 26 boltvezetőtől kapott információk alapján

19 Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata .
A boltok szívesen fogadnak tanulókat. A tanulók boltban eltöltött gyakorlati napjai nagyon változóak, nem egységesek (heti 2nap - 3nap, 4nap v.5nap, ill. ezek kombinációi) Fontos a jó alapképzés Az elmélet-gyakorlat összehangoltsága Haladási napló szerepe. Ha van jó, ellenőrzés, számonkérés gyengepont. A Ker.Kamara látogatja a boltokban a tanulókat. Az iskolákkal nincs kapcsolata a boltok 40%-nak – igény lenne rá!  A tanulók 60 %-a fegyelmezetlen. Sok az igazolt és még több az igazolatlan hiányzó. Iskola-szülő- bolt kapcsolat, gyenge

20 Felnőtt képzés Szükséges és jó a cél 
Amit jobban figyelembe kellene venni: jelentkezők szakmai rátermettségét az elméleti és gyakorlati felkészülés időtartama kevés egy szakma elsajátításához! nem szakképzett, hanem betanított dolgozókat kapunk.

21 COOP Szolnok-Szolnoki Főiskola együttműködés
Több évtizedre vezethető vissza (1993-tól) A képzéseknek megfelelően, a képzőhelyi gyakorlati időtartam rugalmasan változott. (az évközi 1 hét, két hétre stb…) Felsőfokú szakmenedzseri és főiskolai gyakornokok (több szakirány, értékesítés, marketing, pénzügy, informatika )részére gyakorló munkahely biztosítása Évközi együttműködés –rendezvények, kutatások, TDK , stb…területeken is.

22 Főiskolások ,Coop rendezvényen!

23 Szolnoki Főiskolások, akik nálunk voltak gyakorlaton, közülük többen ma már munkatársaink.

24 A Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka.
Meglévő szakember bázis Karrier lehetőség adott Folyamatos munkaköri alkalmasság mérés Eredmény orientált vezetés kialakítása A vezetői siker kulcsa: a bolti kollektíva összehangolt munkája Csapatépítő vezetői tréning évente(Bboglár) Saját kitüntetési rendszer óta Országos szakmai elismerések Boltmegújítási program oktatással

25 Coop saját képzési rendszer - kulcs a fejlődéshez
Példa: Bolti eladó → boltvezető helyettes → boltvezető bolti eladó→ boltvezető → központi igazgatás, menedzser → középvezető Főiskolai gyakornok→ boltvezető helyettes → pénzügyi osztály → ker.osztály, kontrolling, marketing feladatkör

26 Javaslatok Gyakorlatra épülő, duális, egységes, következetes tanulóképzésre lenne szükség. A szakmunkástanulók egy hetet iskolába, egy hetet bolti gyakorlaton vegyenek részt. (minden évfolyamban) Legyenek szakmai kereskedelmi versenynek, felnőtt dolgozók számára is, különböző kategóriákban. (Példa:Progresszív verseny) Iskola –képzőhelyek kölcsönös tájékoztatás, aktív együttműködés.

27 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések