Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben Szolnok 2014.Szeptember 03. COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben Szolnok 2014.Szeptember 03. COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető."— Előadás másolata:

1 Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben Szolnok 2014.Szeptember 03. COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető

2 Címszavakban - amiről szó lesz! Coop gazdasági csoport bemutatása CO-OP Hungary Zrt. TISZA-COOP Zrt. COOP Szolnok Zrt. Coop képzési rendszere, országosan (régi ház felújítás vagy új ház?) Nappali tagozatos tanulók- szakmunkásképzés, középiskola Felnőtt képzés, átképzés Szolnoki főiskolások gyakorlati képzés Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka Coop saját képzési rendszer – kulcs a fejlődéshez Javaslatok

3 Coop gazdasági csoport bemutatása

4 CO-OP Hungary Zrt

5 COOP csoport I.  A Csoportnak közel 700 kis-és középvállalkozás a tagja  Tevékenységi kör: - élelmiszer kis-és nagykereskedelem - ipari tevékenység - egyéb tevékenység  Teljesen magyar tulajdonú

6 COOP csoport II.  A foglalkoztatottak száma fő  A boltok száma meghaladja az 5000 –et  A magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer  Az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató  A COOP csoport 2015-ben üzletlánccá alakulásának 20. évfordulójához érkezik.  Saját rendszerben történő oktatás szervezéssel közel 25 éve foglalkozik.

7 TISZA-COOP Zrt.  A régió élenjáró logisztikai központjává vált  A Coop Csoporton belül a legnagyobb tagvállalat  A fejlesztésekben, újításokban úttörő szerepet vállal. Innovációs központ  Integrált országos információs rendszer, akciózási rendszer,stb… Feladata: – a vevői igényeinek magas színvonalon történő kiszolgálása – a COOP boltokat kimagasló szakmai színvonalon irányító, hatékonyan működő vevőközpontok működésének segítése – Oktatások szervezése régiós szinten

8 TISZA-COOP Zrt. működési területe

9 COOP Szolnok Zrt.

10 COOP Szolnok Zrt. tevékenységi területe Sárga terület – 1989 óta, Szolnok, és környéke települések,- tradicionális településeink Zöld terület - ma, 9 megyében, 81 településen, 153 üzlet (ebből „padlón az árak” 37)

11 A COOP Szolnok Zrt.  A COOP cégcsoport egyik legnagyobb tagja  A TISZA-COOP Zrt ellátási területéhez tartozik  9 megyében coop mini,abc,szuper üzletek,saját pékség, cukrász üzem Zagyvarékason és Győrben  évi várható árbevétel 30 milliárd Ft  közel 1650 fő dolgozó  f ő törzsvásárló

12 A gyökerek- Szövetkezeti múlt! Egy életen át tartó tanulás, a fejlődés titka óta szövetkezetek(Hangya) gróf Károlyi Sándor június 2. Szolnok (Szandaszőlős) földműves- szövetkezet megalakulása Oktatások – saját szervezésben - iskolarendszerben - szállítói szervezésben (Fornetti, Coop Patika, Sütőipari vállalatok, stb…) 1954 óta ÁFEOSZ Ker. szakközépiskola Kecskeméten

13 Coop képzési rendszeréről (régi ház/bolt felújítás vagy új ház/bolt?) 1990-tól, folyamatos saját képzés – a coop üzletpolitikájával összhangban (5/1997. (III. 5.) IKIM rendelet – kötelező szakképesítések) Bolti eladói oktatás Zöldség-gyümölcs eladói- egészséges életmód fókuszában, új termékek és jogszabályok ismerete Csemege –hús eladói oktatás Pénztárosi oktatás, - a pénztáros kulcspozícióban! Boltvezető és helyetti oktatás több területen: - bolti informatika,- általános vezetői ismeretek, szakmai kompetenciák fejlesztése.

14 Pályázat keretén belül 650 fő oktatása – AIR program frissítő, word, excel, levelező program Online oktatás vezetőknek,pénztárosoknak Boltvezetői oktatás – aktív részvétel- értékelés No? - Igen! Coop Ok-tatás

15 Oktatás képekben

16 „ Padlón az árak..”- oktatás képekben!”

17 COOP Szolnoknál foglalkozatott tanulók létszáma

18 Nappali tagozatos tanulókról- szakmunkásképzés, középiskola, főiskola Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata Szolnok és környéke Győr és környéke Debrecen és környéke 26 boltvezetőtől kapott információk alapján

19 A boltok szívesen fogadnak tanulókat. A tanulók boltban eltöltött gyakorlati napjai nagyon változóak, nem egységesek (heti 2nap - 3nap, 4nap v.5nap, ill. ezek kombinációi) Fontos a jó alapképzés Az elmélet-gyakorlat összehangoltsága Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata. Haladási napló szerepe. Ha van jó, ellenőrzés, számonkérés gyengepont. A Ker.Kamara látogatja a boltokban a tanulókat. Az iskolákkal nincs kapcsolata a boltok 40%-nak – igény lenne rá! A tanulók 60 %-a fegyelmezetlen. Sok az igazolt és még több az igazolatlan hiányzó. Iskola-szülő- bolt kapcsolat, gyenge

20 Felnőtt képzés Szükséges és jó a cél A mit jobban figyelembe kellene venni:  jelentkezők szakmai rátermettségét  az elméleti és gyakorlati felkészülés időtartama kevés egy szakma elsajátításához!  nem szakképzett, hanem betanított dolgozókat kapunk.

21 COOP Szolnok-Szolnoki Főiskola együttműködés Több évtizedre vezethető vissza (1993-tól) A képzéseknek megfelelően, a képzőhelyi gyakorlati időtartam rugalmasan változott. (az évközi 1 hét, két hétre stb…) Felsőfokú szakmenedzseri és főiskolai gyakornokok (több szakirány, értékesítés, marketing, pénzügy, informatika )részére gyakorló munkahely biztosítása Évközi együttműködés –rendezvények, kutatások, TDK, stb…területeken is.

22 Főiskolások,Coop rendezvényen!

23 Szolnoki Főiskolások, akik nálunk voltak gyakorlaton, közülük többen ma már munkatársaink.

24 A Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka. Meglévő szakember bázis Karrier lehetőség adott Folyamatos munkaköri alkalmasság mérés Eredmény orientált vezetés kialakítása A vezetői siker kulcsa : a bolti kollektíva összehangolt munkája Csapatépítő vezetői tréning évente(Bboglár) Saját kitüntetési rendszer óta Országos szakmai elismerések Boltmegújítási program oktatással

25 P élda: Bolti eladó → boltvezető helyettes → boltvezető bolti eladó → boltvezető → központi igazgatás, menedzser → közép vezető Főiskolai gyakornok → boltvezető helyettes → pénzügyi osztály → ker.osztály, kontrolling, marketing feladatkör Coop saját képzési rendszer - kulcs a fejlődéshez

26 Javaslatok Gyakorlatra épülő, duális, egységes, következetes tanulóképzésre lenne szükség. A szakmunkástanulók egy hetet iskolába, egy hetet bolti gyakorlaton vegyenek részt. (minden évfolyamban) Legyenek szakmai kereskedelmi versenynek, felnőtt dolgozók számára is, különböző kategóriákban. (Példa:Progresszív verseny) Iskola –képzőhelyek kölcsönös tájékoztatás, aktív együttműködés.

27 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben Szolnok 2014.Szeptember 03. COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések