Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában."— Előadás másolata:

1 Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában

2 Szeretettel köszöntöm a jelenlévőket!

3 Dunaújvárosi Óvoda szervezeti felépítése Vezető Szakmai vezetőHumán erőforrás menedzser Bóbita Gazdasági vezető Római városrészi Katica Százszorszép Szivárvány Aprók Háza Margaréta Napsugár Csillagvirág Mesevár Aranyalma Duna-parti Kincskereső Zalka Máté u.

4 Intézményi célok Egységes pedagógiai szemlélet Összehangolt szakmai szellemiség Hatékony, gazdaságos működés Intézményi kultúra fejlesztése „Mi tudat” erősítése Új egységes arculat kialakítása az óvodai egységek sajátosságainak és hagyományainak megőrzése mellet

5 Alapelveink Gyermekközpontúság Tevékenységközpontúság Érzelmi biztonság Szocializáció biztosítása Egészséges életmód Értelmi fejlesztés Partnerközpontúság

6 Mi a kompetencia: tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás

7 Óvodai nevelés kompetencia terület

8 A magyar óvodák jó gyakorlatának megőrzése mellett, az óvodapedagógiában fellelhető hiányok, esetleges ellentmondások feloldására törekszik a választott nevelési területek feldolgozásával, programcsomag ajánlásával A programcsomag célkitűzése

9 Egy adott céllal létrejövő tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgáló teljes eszközrendszer. Magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket. A programcsomag fogalma

10 I.Szerkezetében II.Tartalmában III.Értékrendjében A programcsomag specialitásai

11 Programcsomag Óvoda-iskola átmenet Inkluzív pedagógia -integráció differenciálás Játék, érzelmi, erkölcsi nevelés I. Szerkezeti specialitások

12 Egymástól el nem választható területek Egymással szorosan összekapcsolódó területek Koherensek egymással Egymásra épülnek a területek Kölcsönhatásban vannak egymással I. Szerkezeti specialitások

13 Szakmai koncepció Óvoda-iskola átmenet értelmezésében Inklúzió értelmezésében A gyermek fejlődésének nyomon követésében Képességszintek meghatározása II. Tartalmi specialitások

14 Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé III. Értékrendi specialitás

15 Képességdefiniáltság Komplexitás Nevelési programhoz illeszthetőség Gyermek fejlődésének nyomon követése Fejleszthetőség Átmenetek Gyermek-centrikusság A programcsomag jellemzői- illeszkedési pontok

16 Köszönöm a figyelmet! Január 25.


Letölteni ppt "Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések