Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány 2007. február.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány 2007. február."— Előadás másolata:

1 Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február

2 TESZ működési környezet Civil szervezetek Szakmai szervezetek TESZ Alapítvány Jogalkotók/szabályozók Média Eü-i hatóságok Alapítók/TE tagok Önkormányzatok Népegészségügyi Program Egészségügyi Minisztérium NFH NFT

3 Civil lehetőségek Civilek Szakmai szervezetek Betegszervezetek „Prevenciós” civil szervezetek Kommunikáció Szakmai kérdések, érdekképviselet Adott betegség rehabilitációs és prevenciós kommunikációja Figyelemfelhívó akciók, 1% kampány Edukációs és figyelemfelhívó akciók, direkt kommunikáció a célcsoportokkal (eü. megőrzés, betegség megelőzés) Téma nehézsége (ez nem termék és/vagy programkommunikáció)

4 A TESZ Alapítvány Alapítás: februárjában innovatív gyógyszergyártók egy csoportja Miért? Mo-on alacsony a várható élettartam A lakosság egészségügyi helyzetének okai: megelőzés és felvilágosítás hiánya Kiknek? Lakosság/helyi közösségek: figyelemfelkeltés egyéni felelősségvállalás megelőzés és felvilágosítás Szakmai szereplők: fórum megteremtése Programok Szakmai fórumok megteremtése Percepció-kutatás egészségügyi célcsoportok, és lakossági körben Pályázatok Lakossági felvilágosítás és mozgósítás Szakértői felvilágosító kampány (Almakommandó) Szakmai regionális továbbképzések Együttműködések/civil összefogás Az egészségügy és a gazdasági szféra dialógusának elősegítése

5 TESZ kommunikációs célok és eszközök I. K e z d e t e k Célkitűzések: Az alapítvány ismertségének megteremtése Probléma felvetés – egészség felelősség kérdése – Két alappillér: mozgás, táplálkozás Üzenetek: Paradigmaváltás: egyéni felelősségvállalás Figyelemfelkeltés, mozgósítás, felvilágosítás Eszközök: Integrált kommunikáció Kommunikációs szakmai háttér (specializált ügynökségek) PR kommunikáció: téma és hírgyár, esemény kommunikáció, szakértői megszólalások, konferencia-részvétel Online alkalmazások (interaktív website) BTL: célcsoport-specifikus rendezvények, direkt mail ATL: nyomtatott és online hirdetések célcsoport-orientált médiákban TPE (Third Party Endorsement) és együttműködések szakmai szervezetekkel Kormányzati kapcsolatok építése

6 TESZ kommunikációs célok és eszközök II. A k t u á l i s Célkitűzések: Az alapítvány ismertségének növelése Meghatározó szakértői civil szervezetté válni az egészségügyi szakma számára is Civil szerepvállalás, kapcsolatok erősítése Üzenetek: Az egészség befektetés Paradigmaváltás: egyéni- közösségi – kormányzati felelősségvállalás arányai Eszközök: Szakmai és állami intézményekkel való együttműködéseknek köszönhetően TCR besorolás PR kommunikáció: téma és hírgyár, esemény kommunikáció, szakértői megszólalások, konferencia-részvétel, közéleti megszólalások BTL: célcsoport-specifikus rendezvények, direkt mail TPE (Third Party Endorsement) és együttműködések szakmai szervezetekkel Kormányzati kapcsolatok fenntartása és kiszélesítése (pl.: önkormányzatok, parlament)

7 A jövő folyamatos monitorig szükségessége alkalmazkodás a távlati célok megtartásával Klasszikus kommunikáció PA kapcsolatok hangsúlyeltolódás lakossági kommunikáció háttérbe szorulása eszköztár változása Köv. eü-szektor jelen kihívásai változó népeü. program változó eü. rendszer

8 Tevékenységek és kommunikáció 1.Figyelemfelkeltő akciók - egyszeri média-boom 2.Célcsoportspecifikus kommunikáció – folyamatos kapcsolattartás és kommunikáció 3.„Alapzaj” fenntartása – médiatőke megalapozása 4.Együttműködések – civil jelenlét biztosítása, civil szerep felvállalása

9 Reklám helyett: Almakommandó

10 Az almakommandó Az esemény: Alma szétosztása általános iskolákban, mint figyelemfelkeltő akció az egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében Egyszerű célcsoport-specifikus iskolai rendezvény Budapesten és több vidéki településen Összesen több mint 8000 gyermeket ért el Kommunikációja: Kreatív kivitelezésű oktató anyag a gyerekeknek Sajtóesemény Budapesten Regionális sajtókommunikáció Több, mint 30 megjelenés: - Kereskedelmi és regionális televíziók - Kereskedelmi és regionális rádiók - Országos napilapok és bulvárlapok - Regionális és megyei napi lapok - Heti lapok és szakmai lapok - Országos és regionális online megjelenések

11

12 Célcsoport kommunikáció Egyenletes elosztás településnagyság és földrajzi elhelyezkedés szerint lakos megszólítása több ezer programmal Kevesebb mint felében projekt-menedzsment!

13

14 Média alapzaj TESZ-témagyár működtetése 30 fős médiakabinet 16 proaktív megjelenés / hó Reaktív megjelenések „Ugyanazért küzdünk” 4 oldalas összeállítás a Hét témája -rovatban Nők Lapja,

15 Együttműködések MOTESZ – Szív és Érrendszeri Nemzeti Program Programtanácsának civil alelnöke NFT2 társadalmi vitája – TIOP ÉS TÁMOP egészségügyi részében szakértő EÜM, OEFI – Közös szakmai rendezvények, képzések MJVSZ – Közös pályázati anyagok (előkészítésben) ÉLOSZ – Közös szakmai konferencia az egészség befektetés jegyében Helyi civilek – Kapcsolatmenedzsment (pl. pályázatokról) Civil hálózati együttműködések (pl. EPE, ETA, Civil Iroda)

16 Köszönöm a figyelmet! Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány 1135 Budapest, Borbély u. 5-7.,


Letölteni ppt "Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány 2007. február."

Hasonló előadás


Google Hirdetések