Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása."— Előadás másolata:

1 Felsőoktatási képzés, szolgáltatás és munkaerőpiac a kutatások tükrében Nagy Zoltán Educatio Nkft.

2 A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
2. A TÁMOP /08/1 „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése” c. kiemelt projekt eredményeinek bővítése valamint továbbfejlesztése az alábbi területeken: • Diplomás pályakövető rendszer • Adattár alapú vezetői információs rendszerek • Ágazati nyilvántartások 3. Integrált és teljes körű felsőoktatási információs bázis biztosítása.

3 A projekt részei EDUCATIO Nkft.
AlprojektEK: • AVIR • Hallgatói Szolgáltatások • Diplomás Pályakövető Rendszer • FIR • HÖSZ (később)

4 A projekt jellemzői Kutatás és fejlesztés arányai alprojektenként változnak Egyes alprojektek szakmai megrendelője az OH, informatikai fejlesztője, üzemeltetője az Educatio: FIR HÖSZ A többi alprojekt szakmai megvalósítója, fejlesztője az Educatio Nkft.: Adattár alapú vezetői információs rendszer (AVIR) Hallgatói Szolgáltatások (HSZ) Diplomás pályakövető rendszer (DPR)

5 AVIR – TÁMOP /1

6 AVIR – TÁMOP-4.1.3-08/1 Első ütem eredményei
• AVIR fejlesztésének első szakasza lezárult – avir.hu Forrásrendszerek (FIR, Felvi, MÁK), Stratégiai mutatók, riportok • AVIR Módszertani Kézikönyv és egyéb kiadványok • Támogató fejlesztések (Demo, VIR intézményi adatmodell, ajánlott mutatószám- és riportgyűjtemények, Fogalomtár) • Szakmai támogató rendezvények • Nftv. 19.§. – az „ágazati vezetői információs rendszer” a FIR alrendszere

7 AVIR – TÁMOP-4.1.3-11/1 Ágazati támogató fejlesztések
• AVIR továbbfejlesztése ÚJ igényfelmérés a megváltozott jogszabályi környezet miatt ÚJ célmeghatározás: az AVIR legyen a felsőoktatásról szóló adatok gyűjtőtára ÚJ riportok- és mutatószámigények ÚJ forrásrendszerek és adatbázisok - KIR, MTMT, KSH táblák, mobilitási és kiválósági ösztöndíj-adatbázisok (TKA, BBI, KIH)

8 AVIR – TÁMOP-4.1.3-11/1 Intézményi támogatások
• Szakmai monitoring az intézményi VIR-ek körében Kérdőíves felmérés (28 intézmény), szakértői interjúk (10 interjú) Ajánlások megfogalmazása a fenntarthatóságra vonatkozóan Jó gyakorlatok bemutatása • VIR nemzetközi intézményi gyakorlatok • Duális képzési modellek vizsgálata • OMHV módszertani fejlesztések hazai és külföldi tapasztalatok alapján • Környezeti és energetikai mérő- és mutatószámok kidolgozása és tesztelése

9 Hallgatói szolgáltatások
Új központi feladat: Hallgatói szolgáltatások módszertani támogatása Cél: • a felsőoktatási intézmények hallgatói szolgáltatások fejlesztésével kapcsolatos tevékenységeinek feltérképezése • központi támogató szolgáltatás a hallgatói szolgáltatások és alumni rendszerek fejlesztéshez, kialakításához jó gyakorlatok bemutatásán keresztül • FOI szolgáltató egységek együttműködésének, egymástól való tanulásának elősegítése

10 Hallgatói szolgáltatások
Kutatások és fejlesztések a hallgatói szolgáltatások számára • Szakmai monitoring, magyarországi és nemzetközi helyzetfeltárás Vizsgált területek: karrierszolgátatások, komplex szolgáltatások, alumni Monitoring a TÁMOP ek körében Nemzetközi és hazai jó gyakorlatok bemutatása Fejlesztési ajánlások, fenntarthatósági javaslatok megfogalmazása • Alumni füzet és Alumni interjúkötet • Ösztöndíjregiszter fejlesztése Cél: a felsőoktatáshoz kötődő ösztöndíjak nyilvántartása, a felsőoktatási intézményeken belül koordinált és elérhető ösztöndíjak és a felsőoktatási intézményektől független ösztöndíjak megtalálhatóak legyenek egy helyen, Megalapozó tanulmány Informatikai fejlesztés

11 Diplomás pályakövetési rendszer
Országos szintű pályakövetés Európában (Forrás: Trackit)

12 Diplomás pályakövetési rendszer
TÁMOP – /01 - feladatok • intézmények pályakövetéssel kapcsolatos fejlesztéseinek szakmai támogatása, szakmai monitoringja • nem mért hallgatói csoportok bevonása a pályakövetésbe • államigazgatási adatbázisokra épülő, diplomásokra vonatkozó munkaerő-piaci statisztikai rendszer továbbfejlesztése forrásadat bővítéssel • szociális dimenzió mérése, csatlakozás az Eurostudent 2013 felmérési rendszerhez, ennek keretében az európai standard felmérés elkészítése Magyarországon • nemzetközi megjelenés, sokrétű szakmai kommunikációs tevékenység biztosítása

13 DPR – Intézményi adatfelvételek
Az időtáv: A célcsoport: abszolutóriumot szerzettek hagyományos egyetemi, főiskolai, osztatlan illetve alap‐ és mesterképzéseken, PhD, felsőfokú szakképzés (fsz), szakirányú továbbképzés Az adatfelvétel módszere: intézményi teljes körű online kérdőív Résztvevő intézmények: 32 felsőoktatási intézmény, a célpopuláció kb. 90 százalékos lefedettségével Adatfelvétel éve Végzés éve Mintanagyság Válaszadási ráta 2011 2008, 2010 (N= ) 20.453 20,29% 2012 2007, 2009, 2011 (N= ) 24.890 15,18% 2013 2008, 2010, 2012 (N= ) 24.233 16,3% 2014 2009, 2011, 2013 kb

14 DPR – Adminisztratív adatbázisok integrációja
Megvalósult adatkapcsolások Célcsoport: 2009-ben hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben végzettséget szerzők (N=49403) Bevont adatkörök: FIR, APEH, OEP, FSZH Elemzett időszak: 2009 október-2010 március • 2013 Célcsoport: 2010-ben felsőfokú szakképzésben, hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben végzettséget szerzők (N=57189) Bevont adatkörök: FIR, NAV, OEP Elemzett időszak: 2012 májusa • 2014 Célcsoport: 2010-ben és 2012-ben felsőfokú szakképzésben, hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben; szakirányú továbbképzésben és doktori képzésben végzettséget szerzők(N=137482) Bevont adatkörök: FIR, Diákhitel Központ, MÁK, NAV, NMH, OEP, ONYF Elemzett időszak: 2009 május-2013 május előkészített adatkapcsolás Célcsoport: között született kohorszok Bevont adatkörök: KIR, FIR, ONYF Elemzett időszak: 2012 május, november; 2013 május, november

15 Diplomás Pályakövetési Rendszer
EUROSTUDENT V. felmérés • nemzetközi felmérés, hallgatók szociális háttere, életkörülményei, valamint a nemzetközi hallgatói mobilitás, 26 ország, • Magyarországon 25 intézmény, a felsőoktatási hallgatók 85%-a, ISCED 6 és 7 csoport • válaszadó; információk a hallgatók tanulmányi életútjáról, szociális helyzetéről, életkörülményeiről, családi hátteréről, tanulmányi tervekről, nemzetközi mobilitásról • az országjelentés elkészült: A felsőoktatás szociális dimenziója - Az EUROSTUDENT V. magyarországi eredményei • a konzorciumi zárás februárjában lesz

16 Diplomás pályakövetési rendszer
Felhasználók Hasznosulás Adminisztratív adatbázisok integrációja PR, toborzás Alumni fejlesztés Stratégiai tervezés Minőségbiztosítás Felsőoktatási intézmények AVIR Tanulmányok, konferenciák Stratégiai tervezés Adatalapú döntéshozás Információ az intézmények teljesítményéről Szakpolitika Jelentkezők, hallgatók, végzettek Döntéstámogatás Orientáció Éves intézményi online adatfelvételek Munkaerőpiac (munkáltatók) Információ a munkaerő-kínálatról

17 Diplomás Pályakövetési Rendszer

18 Kiadványok Frissdiplomáok Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Diplomás pályakövetési adatok Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Diplomás pályakövetési adatok Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Államigazgatási adatbázisok a diplomás pályakövetésben. Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 A felsőoktatás szociális dimenziója. A Eurostudent V magyarországi eredményei. Szerk.: Kiss L., Budapest, 2014 Diplomás pályakövetési adatok Intézményi adatfelvételek. Veroszta Zs., Budapest, 2014 Diplomás pályakövetési adatok Adminisztratív adatok integrációja. Nyüsti Sz. – Veroszta Zs., Budapest, 2014 Hungarian Graduates Eds.: O. Garai – Zs. Veroszta, Budapest, 2013 The Social Dimension of Higher Education. The Results Eurostudent V in Hungary. Eds.: L. Kiss., Budapest, 2014 (online) Hungarian Graduate Career Tracking Integration of Administrative Data. Sz. Nyüsti – Zs. Veroszta, Budapest, 2014 (online

19 Rendezvények, Megjelenések
Nyitókonferencia 2012. október 18 Eurostudent konferencia 2012. december 12. DPR intézményi fórum 2013. április 16. DPR-AVIR közös fórum 2013. július 4. FIR fórum 2013. június 7. DPR szakmai nap - kötetbemutató 2013. március 7. 2013. szeptember 18. DPR - Eurostudent workshop 2013. november 25. Nemzeti Felsőoktatási Konferencia 2014. január 16. AVIR workshop 2014. február 26. DPR tanácsadói értekezlet 2014. április 18. Eurostudent (NFKK-val közös) 2014. május 7. 2014. június 12. EFOTT 2014. július PONT OTT PARTI 2014. július 24. DPR kerekasztal 2014. szept. 10. 2014. szept. 16. DPR - Eurostudent sajtóreggeli 2014. szeptember 29.

20 Továbblépés lehetőségei
AVIR • Intézményi adatszolgáltatás fejlesztése • Forrásrendszerek egységesebb kezelése, fejlesztése • Adattartalom növelése

21 Továbblépés lehetőségei
Hallgatói Szolgáltatások Intézményi és társadalmi ismertség növelése, erősítése A szolgáltatások minőségének monitorozása, az összehasonlíthatóság megteremtése A rangsorolásban ennek a faktornak a figyelembe vétele Finanszírozásban, támogatásban ennek a szempontnak az érvényesítése

22 Továbblépés lehetőségei
• Intézményi együttműködések erősítése • Szakpolitika számára a statisztikai adatgyűjtési rendszer megerősítése • Jogszabályi keretek erősítése, állandó finanszírozás megteremtése • Felvételizői/hallgatói/frissdiplomás szolgáltatások támogatása • Hosszú távú kutatási program építése • Társadalmi informáltság növelése

23 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! nagy.zoltan@educatio.hu


Letölteni ppt "A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések