Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Az utalvány-nyomtatás nemzetközi folyamatának automatizálása az Accor Services-nél Emmanuel Petit Accor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Az utalvány-nyomtatás nemzetközi folyamatának automatizálása az Accor Services-nél Emmanuel Petit Accor."— Előadás másolata:

1 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

2 Az utalvány-nyomtatás nemzetközi folyamatának automatizálása az Accor Services-nél Emmanuel Petit Accor Services Valyon József ABESSE Rt.

3 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

4 Accor Services a világban  A világ vezető utalvány kibocsátója  Stratégiai pozíció a Humán Erőforrás piacon  Bizonyított tapasztalat  Technológiai háttérrel segített dinamikus fejlődés  34 ország  ügyfél  19 millió felhasználó  elfogadóhely

5 Accor Services Magyarország  1993 óta Magyarország első számú utalvány szolgáltatója  Folyamatosan bővülő termékskála  Innovatív megoldások  ügyfél  felhasználó  elfogadóhely  25 Mrd forgalom 2004-ben

6 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

7 Az Accor Services üzleti modell Elfogadók (boltok, éttermek, szolgáltatók…) Felhasználók (alkalmazottak, állampolgárok) Visszatérítés, reklamáció Megoldás koncepció és menedzsment Szolgáltatás elosztása Szolgáltatás felhasználása VisszatérítésFizetés Ügyfelek (szervezetek, kormányzat, intézmények)

8 Utalvány előállítás Ország 1 Production Center Ország N

9 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

10 Korábbi megoldás jellemzői  BizTalk 2002  Eltérő backend rendszerek a satellite-eken  Architektúra, belső működés eltér  Egységes interfészek  Bővítése fejlesztést igényel  Valójában egyetlen satellite kezelésére készült  Bővítése fejlesztést, nem konfigurálást jelent  Nehézkes hibakeresés  Kezeletlen hibaágak / folyamat újraindítás  Költséges üzemeltetés  Rendszeres emberi beavatkozást igényel  Kommunikációs költségek  Sok időt vett el a problémák felderítése  FTP alapú adatátvitel

11 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

12 Üzleti elvárások  Az összekapcsolt rendszerek nem változhatnak  Bővíthetőség  Új satellite: konfigurációval és nem fejlesztéssel  Megbízhatóság  „Straight through processing”  Működési költségek csökkentése  Kevesebb hálózati forgalom  Emberi beavatkozás nélküli működés  Hiba felderítési idő csökkentése  Egyszerűbb üzemeltetés  Egyszerű konfigurálás  Átlátható, követhető működés  Gyors hibakeresés / javítás

13 Megoldandó problémák - 1  Több satellite kezelése a meglévő interfészen  Interfész nem változhat  MSMQ, Web Service  Alacsony rendelkezésre állású vonalak kezelése  Újrakezdések számának csökkentése  Hosszú lefutású tranzakciók  Bővíthetőség konfigurációval  Új satellite bekapcsolása fejlesztés nélkül  Robosztus működés  Kezelhető hibák kezelése  Több szintű logolás

14 Megoldandó problémák - 2  Konfigurálhatóság  Könnyen bővíthető (konfigurálás)  Skálázható, hangolható rendszer – teljesítményt befolyásoló paraméterek kivezetése  Átláthatóság  Robosztus hibakezelés, többszintű hibainformációk  Informatív – üzleti adatokkal kiegészített – hibaüzenetek  Alapos, részletes logolás, backup

15 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

16 Alkalmazott megoldás  Partner: ABESSE Informatikai Tanácsadó Rt.  BizTalk 2004  BITS (Background Intelligent Transfer Service)  A folyamat hibáinak minimalizálása  Letöltés költségeinek csökkentése  Az üzemeltetés és működtetés költségeinek csökkentése  Világos architektúra  BizTalk szakértelmet „nem” igényel  Célalkalmazások az üzemeltetéshez

17 A rendszer felépítése

18 Az utalvány nyomtatás folyamata  1 összetett folyamat  Nagyméretű „production file” letöltés  Akár 50MB  Sok kisméretű „logistic file” letöltés  Akár 5000 db / tranzakció  Kb Kb / file  Hosszú, nem BizTalk folyamatok  3 státusz állító folyamat  Rövid, egyszerű  5000 tranzakció / nap / satellite  Mindenhol feladat az üzenetek irányítása  A korábbi rendszer öröksége

19 Az üzenetek továbbítása

20 Fájl letöltés (BITS)  Több fájl egyidejű letöltése  Elfedi a kapcsolat bizonytalanságait  Kevesebb letöltés  Olcsóbb, gyorsabb  A letöltések atomiak  Egyszerűbb hibakezelés  Átlátható működés  Kisebb BizTalk erőforrásigény  Minimális technológiai elvárás a satellite rendszerek felé

21 Napirend  Accor Services bemutatása  Az utalvány-nyomtatás folyamata  Korábbi megoldás jellemzői  Üzleti elvárások, megoldandó problémák  Az alkalmazott megoldás bemutatása  Összefoglalás

22 Eredmények  Kb. 1 emberhónap össz. ráfordítás  Változatlan háttérrendszerek  Stabilabb megoldás  Gyorsabb működés (3-4x)  Egyszerűbb menedzsment  Kevesebb monitorozás (minden satellite rendszerben)  Kevesebb troubleshooting  Nincs késedelem  Elégedettebb ügyfelek  Kommunikációs költségek csökkenése

23 Köszönjük megtisztelő figyelmét! Elérhetőségek: Név: Emmanuel Petit Cím: 1077 Budapest, Almássy tér 2. Név: Valyon József Cím: 1115 Budapest, Ecsed u. 18. Telefon: +36 (30)


Letölteni ppt "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Az utalvány-nyomtatás nemzetközi folyamatának automatizálása az Accor Services-nél Emmanuel Petit Accor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések