Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás."— Előadás másolata:

1 Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás

2 Előzmények – az Edutus Főiskoláról két képzési helyszínnel rendelkezik üzleti és műszaki területen nappali és levelező tagozat 2012-től „webináriumi oktatás” az előadások online támogatására 2012-ben webinárium hatékonyságát vizsgáló felmérés

3 Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei A hallgatók –a saját bevalláson alapuló informatikai tudása átlagos –informatikai eszközökkel való felszereltsége jó –egy része Windows-tól eltérő operációs rendszert használ

4 Előzmények – a webináriumi felmérés eredményei A hallgatók ―57%-a rendszeresen, 28%-a alkalmanként dolgozik a tanulmányai mellett ―a legtöbb videót vasárnapi napokon indítottak el ―a legtöbb videót 17:00 és 19:00 óra között indították el ―kifogásolták a webináriumi videók hosszúságát (előfordult a 120 perces is) ―többsége nem tartja szükségesnek a fórumok használatát egymás között a Facebook-ot megfelelő „fórumnak” tartják

5 A céljaink voltak 1.Egy gyakorlati kurzus teljeskörű, videó alapú e-learning támogatásának kidolgozása, Moodle rendszerben –jelenléti órák mellé, kiegészítésképp 2.Annak vizsgálata, hogy hatékonyan alkalmazható-e a videó technológia a főiskolai szemináriumok online támogatására –a tanulási eredmények javíthatók? –a hallgatói elégedettség növelhető?

6 Előzmények – a kiválasztott kurzus: Alkalmazott informatika Számítógéptermi gyakorlat Előfeltételei: –Gazdasági matematika –Statisztika –Informatika A hallgatók rendelkezésére áll főiskolai jegyzet és gyakorló feladatsorok (pdf formátumban) Optimumszámítási és statisztikai feladatokat kell megoldani MS Excel segítségével

7 Miért Alkalmazott informatika? A kurzusra a korábbi években elég magas lemorzsolódási ráta volt jellemző a "how to" bemutatására a videó a legjobb eszköz –megállítható, visszatekerhető, többször megnézhető –felkelti a hallgató figyelmét –az egérmozgás kiemelhető –élénkséget visz a kurzusba –csökkenti az olvasási terhelést

8 A Moodle kurzus használata első jelenléti órán: –pre-teszt kitöltése –hozzáférések kiosztása, első Moodle- belépés: közösen –hiányzóknak: részletes es útmutatás további gyakorlatokon –feladatok szövege, –a szükséges adatbázisok Moodle-ben Rendszeres motivációs ek kiküldése –Legutóbbi jelenléti óra tartalma hol található Moodle-ben –Javasolt gyakorló feladatok

9 A vizsgálati minta február május 18.

10 A vizsgálat eszközei Pre-teszt (előzetes Matematika, Statisztika és Informatika tudásszint mérésére), minden csoportban Post-teszt: félév során megírt két ZH dolgozat, minden csoportban Feedback kérdőív: csak videós- csoportokban Rendszer-használati adatok – “Jelentés” és “Statisztika” –Google-Analitycs

11 Tanulási eredmények vizsgálata pre-teszten elért eredmények között nem mutatható ki statisztikailag szignifikáns különbség *, tehát a csoportok előismeretei azonosnak mondhatók levelezősöknél a videós-csoport post-teszten elért átlageredménye: 4,08, a hagyományos csoporté 2,94, és ez a különbség statisztikailag szignifikáns * nappali tagozaton (a post-tesztek eredményei között) nem mutatható ki szignifikáns különbség * *Mann-Whitney próbák

12 Hallgatói elégedettség vizsgálata

13

14 Tanulási szokások vizsgálata

15 Kommunikációs szokások vizsgálata a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták a csoporttársakkal történő kommunikációra –nappalisok: 0% –levelezősök: 20% Megjelölt okok –Nem volt mit megbeszélni –Más fórumot használnak –Személyes kommunikációt részesítik előnyben

16 Kommunikációs szokások vizsgálata a videós kurzushoz létrehozott chatet, fórumot alacsony arányban használták az oktatóval történő kommunikációra –nappalisok: 10% –levelezősök: 30% Megjelölt okok –Inkább t írnak az oktatónak –Személyes kommunikációt részesítik előnyben

17 Hallgatói vélemények „nagyon hasznos volt” „több videós tananyagot javasolnék” „ezek nélkül képtelen lettem volna megtanulni az anyagot”

18 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban T. Nagy Judit – dr. Molnár Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések