Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor."— Előadás másolata:

1 Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor

2  Keresked ő k, eladók  Fogyasztók  Hazai termel ő k  Információs adatbázisok

3  Amennyiben a hasznosság bebizonyosodik, az abból fakadó el ő nyök, a piac egyes szerepl ő it más és más szempontból részesítik el ő nyben. Az elemzési módszer használatával egy átfogó piaci elemzést kaphatunk, mely minden résztvev ő számára információt nyújt. Megn ő a biztonságos tervezhet ő ség esélye, nyomon lehet követni, illetve el ő re lehet vetíteni az árváltozásokat.

4 Az ár meghatározása 1. Hagyományos módszerek összehasonlító árak módszere viszonteladási árak módszere költség és jövedelem módszer 2. Egyéb módszerek ügyleti nettó nyereségen alapuló módszerek nyereség-megosztásos módszerek

5 Összehasonlító árak módszere  Vizsgálatunk szempontjából, az összehasonlító árak módszerének figyelembe vétele a leglényegesebb szempont.  A piaci árak meghatározásánál fontos szem el ő tt tartani, hogy csak azonos vagy hasonló piacokon végbemen ő ügyletekben alkalmazott árakat lehet összehasonlítani és árként felhasználni.

6

7

8

9

10  Össze lehetne hangolni illetve tervezhet ő bb lenne az árak kialakítása.  A grafikonokon láthatjuk, hogy ahol a tényleges árak a becsült érték felett jelentkeztek ott azt mondhatjuk, hogy az árak a vártnál magasabbak a többi részpiachoz képest.  Ahol a tényárak a becslés alatt helyezkednek el, ott a termék ára a vártnál és az átlagosnál alacsonyabb.

11  A vásárlók könnyebben és biztosabban dönthetnek egyes termékek választásánál, megbizonyosodhatnak róla, hogy a termék „megéri-e az árát?”.  A témával kapcsolatos egyes álláspontok és módszerek hasonló következtetésre jutottak a probléma vizsgálata során.  „Az összehasonlító módszer a legmegbízhatóbb és legközvetlenebb módja a szokásos piaci árelv alkalmazásának”.(http://www.kolchis.hu/letolthet o_anyagok/publikaciok/A_szokasos_piaci_ar_m eghatarozasara_alkalmazhato_modszerek.pdf)http://www.kolchis.hu/letolthet o_anyagok/publikaciok/A_szokasos_piaci_ar_m eghatarozasara_alkalmazhato_modszerek.pdf

12


Letölteni ppt "Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések