Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs"— Előadás másolata:

1 Döntéstámogatás a piac résztvevői számára, az alma részpiaci árai alapján
Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor

2 Kinek lehet hasznos? Kereskedők, eladók Fogyasztók Hazai termelők
Információs adatbázisok

3 Miért lehet hasznos egy ilyen elemzés?
Amennyiben a hasznosság bebizonyosodik, az abból fakadó előnyök, a piac egyes szereplőit más és más szempontból részesítik előnyben. Az elemzési módszer használatával egy átfogó piaci elemzést kaphatunk, mely minden résztvevő számára információt nyújt. Megnő a biztonságos tervezhetőség esélye, nyomon lehet követni, illetve előre lehet vetíteni az árváltozásokat.

4 Szakirodalom Az ár meghatározása 1. Hagyományos módszerek
összehasonlító árak módszere viszonteladási árak módszere költség és jövedelem módszer 2. Egyéb módszerek ügyleti nettó nyereségen alapuló módszerek nyereség-megosztásos módszerek

5 Összehasonlító árak módszere
Vizsgálatunk szempontjából, az összehasonlító árak módszerének figyelembe vétele a leglényegesebb szempont. A piaci árak meghatározásánál fontos szem előtt tartani, hogy csak azonos vagy hasonló piacokon végbemenő ügyletekben alkalmazott árakat lehet összehasonlítani és árként felhasználni.

6 Alapadatok és forrás

7 COCO STD futtatások

8 Eredmények I.

9 Eredmények II.

10 Következtetések I. Össze lehetne hangolni illetve tervezhetőbb lenne az árak kialakítása. A grafikonokon láthatjuk, hogy ahol a tényleges árak a becsült érték felett jelentkeztek ott azt mondhatjuk, hogy az árak a vártnál magasabbak a többi részpiachoz képest. Ahol a tényárak a becslés alatt helyezkednek el, ott a termék ára a vártnál és az átlagosnál alacsonyabb.

11 Következtetések II. A vásárlók könnyebben és biztosabban dönthetnek egyes termékek választásánál, megbizonyosodhatnak róla, hogy a termék „megéri-e az árát?”. A témával kapcsolatos egyes álláspontok és módszerek hasonló következtetésre jutottak a probléma vizsgálata során. „Az összehasonlító módszer a legmegbízhatóbb és legközvetlenebb módja a szokásos piaci árelv alkalmazásának”.(

12 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs"

Hasonló előadás


Google Hirdetések