Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Sárközi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Sárközi."— Előadás másolata:

1 IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi Szilárd meteorológus szakreferens

2 10 th June,’10, 24 th June,‘10, Prague 9 th June,‘10, Budapest (S.Sz.:) „Solutions for supplying meteorological information to inland waterways ”. PDF és. PPT –ben elérhető 2

3 Σ: 1. A ködfoltok és a szélcsatornák tűnnek a belvízi hajózásra ható időjárási tényezők nek 2. Minden évben van egy-egy ilyen súlyos baleset amelyben az ilyen időjárás tényező X. – a vízijármű keresztbe fordulásával a nemzetközi víziút hosszabb idejű elzárását – lékesedésnél - veszélyes anyagnak a vízbe jutásával - nagyvárosok vízkészletének veszélyeztetését okozhatják, és ezt többnyire csak szerencsével kerültük el... A baleseti kivizsgálások tapasztalatai alapján a Duna főágában, a KBSZ szerint 3

4 (A fő gond:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – az OMSZ-nál – csak 3 állomás van közvetlen a Duna partján – ezek csak alap-automaták: nem adnak pl. látástávolságot – nem a legjobb elosztásban a víziút mentén... és megfigyelések hiányában az előrejelzések sem tudják figyelembe venni a folyóvölgy helyi sajátosságait 4

5 Jelenleg látástávolság-mérés csak az M8 és M9 hídján (de a két M0-ás hídra is tervbe van véve) – on-line be vannak kötve az illetékes mérnökségekre, ~> bárhova átjátszhatók. A közúti hidak bevonása az alábbi mérés-eloszlást eredményezné: – átlagosan 40 fkm-enként – legf. 60 fkm-es kihagyással – ami már elég jó lenne pl. a ködök behatárolásához. (1 megoldás:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – az ÁAK, ill. a Közút -nál 5

6 ... ezt is meg kell fontolnunk, mert az eddig sorolt mérőhelyek nem feltétlen követik le az időjárási jelenségek területi eloszlását. Ezen sajátságok felderítéséhez előzetes mérésekre van szükség – vízijárműveken, amelyek rendszeresen egy hosszú útvonalat hajóznak; – vízi létesítményeken, ahol a hajózásra veszélyes kiséghajlat van. (+ megoldás:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – új, ”saját” telepítések 6

7 – kisebb méretű, – könnyű, – nem feltétlen ágas-bogas – fel lehet szerelni pl. még egy alkalmas bójára is ( folyt.:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – új telepítések hagyományos rendszerű új szélmérő látástávolság-mérő egybeépített mérőfej 7

8 8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Sárközi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések