Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos 2007. március 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos 2007. március 28."— Előadás másolata:

1 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28.

2 GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 2 Újdonságok iránti fogékonyság Magyarországon Forrás: GfK Hungária Életstílus kutatás

3 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 3 Helyünk a világban Forrás: GfK Hungária Életstílus kutatás

4 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 4 Félelmek - azok aránya, akik félnek az adott problémától- Forrás: GfK Hungária Életstílus kutatás

5 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 5 A környezet fontossága az EU országokban Forrás: Special Eurobarometer 2004 ősz A környezet befolyásolja az élet minőségét A környezeti kérdéseket számításba kell venni, amikor más területeken döntést hozunk EU átlag: 88 % EU átlag: 72 %

6 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 6 Személyes erőfeszítések a környezet védelme érdekében a környezetért gyakran, illetve néha erőfeszítést vállalók aránya Forrás: Special Eurobarometer 2004 ősz

7 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 7 Mi az a három dolog, amit elsősorban hajlandó lenne megtenni a környezet védelmében? Forrás: Special Eurobarometer 2004 ősz

8 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 8 A környezet és környezetvédelem iránt érdeklődők aránya az egyes csoportokban Magyarországon (%) Forrás: GfK Hungária Nemzeti MédiaAnalízis

9 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 9 Reklámattitűd Magyarországon A 3+4 kategória együttes százaléka, ahol 4= teljesen egyetért

10 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 10 Etikus fogyasztás, fogyasztói tudatosság néhány országban A GfK NOP 5 országra (USA, Németország, Egyesült Királyság, Franciaország és Spanyolország) kiterjedő vizsgálatából kiderül, hogy a fogyasztók véleménye szerint az elmúlt öt évben romlott az üzleti etika, és a fogyasztók az etikus fogyasztói magatartás felé fordulással sarkallják a vállalatokat nagyobb felelősségvállalásra. Németországban a megkérdezettek 55, az USA-ban pedig 64 százaléka állította, hogy jelentősen romlott a vállalati gyakorlat ezen a téren. A megkérdezettek harmada állította, hogy hajlandó lenne 5-10 százalékkal többet fizetni az etikus márkákért. A britek jellemző leginkább a bio élelmiszerek fogyasztása és ők a legtudatosabbak a klímaváltozás témájában is, így az etikus márkák tekintetében is kitűntetett helyzetben vannak. A szakértők szerint az etikus fogyasztás szerepe most még meglehetősen kicsi a piacokon, de egyre fontosabb szerepe lesz az autóiparban, az élelmiszeriparban, kiskereskedelemben, műszaki cikkek esetében valamint az egészséghez és szépséghez kapcsolódó termékek esetében. Mit is jelent az „etikus márka?” -élemiszer esetében felirat jelzi: bio termék, helyben termesztették vagy „fair trade” megállapodás tárgya -A szépségápolásban: természetes összetevőkből áll, illetve nem tesztelték állatokon -Az újrahasznosított, illetve a dohány- és fegyveriparhoz nem kapcsolható termékek is etikusnak minősülnek.

11 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 11 Etikus márkák a fogyasztók szerint néhány országban Németország Adidas Nike Puma BMW Demeter USA Coca Cola Kraft Procter&Gamble Johnson&Johnson Kellogg’s Franciaország Danone Adidas Nike Nestlé Renault Egyesült Királyság Co-op Body Shop Marks and Spencer Traidcraft Cafédirect Spanyolország Nestlé Bodyshop Coca Cola Danone El Corte Inglés

12 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 12 Tájékozódás a vásárlás során Magyarországon Informálódik Ön általában arról, hogy a vásárlása során megvásárolt termékek milyen módon készülnek, az azt előállító vállalatok mennyire követik a fenntartható fejlődés szempontjait? Bázis: összes válaszadó, n=1 000 Forrás: GfK Hungária

13 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 13 Információs igény Magyarországon Igényelne Ön több információt az Ön által vásárolt termékekről, arról, hogy azok milyen módon kerülnek előállításra, és milyen hatást gyakorolnak az emberi egészségre, az emberi környezetre? Bázis: összes válaszadó, n=1 000 Forrás: GfK Hungária

14 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 14 Hajlandó lenne egy ugyanolyan minőségű termékért többet fizetni, ha azt egy olyan vállalat készíti, mely nagy figyelmet fordít a fenntartható fejlődésre? Többletfizetési hajlandóság Magyarországon Forrás: GfK Hungária

15 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 15 Előfordult már, hogy Ön azért nem vásárolt meg egy terméket, vagy nem vett igénybe egy szolgáltatást, mert bár a termék vagy szolgáltatás megfelelt volna az Ön számára, de az adott cég vétett az Ön társadalmi elvárásaival kapcsolatban? Protest vásárlók Magyarországon Forrás: GfK Hungária

16 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 16 Ön szerint a magyarországi vállalatok elég figyelmet fordítanak a fenntartható fejlődés elveinek megfelelő működésre? A magyarországi vállalatok megítélése Bázis: összes válaszadó, n=1 000 Forrás: GfK Hungária

17 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 17 Mennyire fontos Önnek, hogy olyan vállalattól vásároljon szolgáltatást, amely sok gondot fordít a fenntartható fejlődésre? A cégektől elvárt társadalmi felelősségvállalás fontossága Magyarországon Bázis: összes válaszadó, n=1 000 A „nagyon fontos” válaszok demográfiai megoszlása Forrás: GfK Hungária

18 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 18 Állami vs. vállalati szerepvállalás Bázis: összes válaszadó, n=1 000 A következő területeken Ön szerint kinek kellene inkább nagyobb szerepet vállalni, az államnak vagy a vállalatoknak? Forrás: GfK Hungária

19 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 19 A cégek társadalmi felelősségvállalásának területei Magyarországon Mennyire tartja Ön fontosnak, hogy a vállalatok figyelmet fordítsanak a következőkre? Átlagértékek (1- egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos) Bázis: összes válaszadó, n=1 000 Forrás: GfK Hungária

20 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 20 Élelmiszer vásárlásánál fontos szempontok I. középértékek (1=egyáltalán nem fontos, 5=nagyon fontos) Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások

21 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 21 Élelmiszer vásárlásánál fontos szempontok II. középértékek (1=egyáltalán nem fontos, 5=nagyon fontos) Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások

22 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 22 Táplálkozási trendek- melyik állítással ért inkább egyet? (%) 1.Engem egyáltalán nem érdekel ez a manapság tapsztalható bio- fitnesz és wellness-őrület, ahol megmondják, mi az egészséges 88% 2. Igyekszem minél több bio- és fitnesz (pl. kalóriaszegény) élelmiszert fogyasztani 12% Forrás: GfK Hungária, Bio élemiszer fogyasztási szokások

23 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 23 Milyen gyakran szokott Ön bioélelmiszert vásárolni? (%) Forrás: GfK Hungária, Bio élemiszer fogyasztási szokások

24 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 24 Milyen termékkategóriákból szokott bio élelmiszert vásárolni? Bázis: akik szoktak bio élelmiszert vásárolni (%) Forrás: GfK Hungária, Bio élemiszer fogyasztási szokások

25 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 25 Hol szokott Ön bio élelmiszert vásárolni? Bázis: akik szoktak bio élelmiszert vásárolni Forrás: GfK Hungária, Bio élemiszer fogyasztási szokások

26 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 26 Mit gondol, a jövőben több, kevesebb vagy ugyanannyi bio élelmiszert fog vásárolni? Bázis: akik szoktak bio élelmiszert vásárolni (%) Forrás: GfK Hungária, Bio élemiszer fogyasztási szokások

27 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 27 Veszélyesnek tartom, ha egy élelmiszer génkezelt. (középértékek 1-5 skálán, ahol 1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért) Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások

28 2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? 28 Az élelmiszerbiztonságról sokat beszélnek mostanában, de nem igazán tudom, mi is az. (középértékek 1-5 skálán, ahol 1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljesen egyetért) Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások


Letölteni ppt "2007. március 28. GfK Hungária Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos 2007. március 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések