Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

With head and heart in finance Mit tehetek, ha nem fizet a vevőm? Biztonságos kintlévőség-kezelés EOS Magyarország.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "With head and heart in finance Mit tehetek, ha nem fizet a vevőm? Biztonságos kintlévőség-kezelés EOS Magyarország."— Előadás másolata:

1 With head and heart in finance Mit tehetek, ha nem fizet a vevőm? Biztonságos kintlévőség-kezelés EOS Magyarország

2 EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS2 1.„Európai fizetési szokások” tanulmány  Hogyan fizetnek a magyarok? 2.A külső szolgáltatókkal történő együttműködés  Hogyan kezeli az Ön cége a kintlévőségeket?  Házon belüli kezelés vs. külső szolgáltató 3.A felismerés pillanata  Mit tehetek ha nem fizet a vevőm?  Meddig várjunk, hogy ügyfelünk fizessen? 4.Hazai eset tanulmány Mai témáink

3 EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS3 MetódusCATI Terepmunka időszak Megkérdezettek száman=200 Interjúk hossza15 perc Szektor* Kereskedelemn=76 Iparn=78 Szolgáltatásokn=46 Árbevétel** millió €n= millió €n=62 Több mint 25 millió €n=42 Felmérés formátumaArányos, véletlenszerű mintavétel Áttekintés: 2014 évi „Európai Fizetési Szokások” tanulmány Profiladatok *A nem megjelölt válaszok nélkül **Csak bevételi adat, nem teljes eszközállomány

4 4 Áttekintés Kifizetések IdőbenKésedelmesBehajthatatlan Fizetési határidők Kelet- Európa* B2C (n=79/637) 30 nap29 nap B2B (n=172/1165) 40 nap42 nap Összesen 37 nap Fizetési késedelem 23 nap27 nap B2C n=78, B2B n=172 Adat:%; Fizetési szokások trendje B2B (n=172) B2C (n=78) B2B (n=1188) B2C (n=653) Kelet- Európa* Általában/jelentősen romlik Általában/jelentősen Javul Változatlan Külső kintlévőség-kezelő használata Magyarországon a fizetési szokások javulására lehet számítani, főleg a B2C szegmensben (75) (71) (72) Adat: % Különbség a100%-tól = nincs adat – adat: % B2BB2CTotal EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS *Kelet-Európa = Oroszország, Lengyelország, Szlovákia, Bulgária, Románia, Görögország, Magyarország B2B (n=172) B2C (n=78) Házon belül Kiszervezve Kombinált Nincs sztenderdizált folyamat Nincs adat

5 B2C (n=78) B2B (n=172) B2C (n=637) B2B (n=1165) A magyarországi fizetési határidők nagyjából megegyeznek a regionális átlaggal Biztosított fizetési határidők Kelet-Európa HU Fizetési határidő Nap Különbség a 100%-tól = egyéb/nincs adat Q10: Kérjük adja meg a cége által leggyakrabban biztosított fizetési határidőt Bázis: Minden válaszadó, kivéve a bankok és lízingcégek; adat: % Összesen 37 Összesen 37 0 nap14 nap30 nap60 nap EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS5

6 Az ipari szegmensben a legmagasabb az időbeni kifizetések aránya EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS6 Kifizetések eloszlása HU Szolgáltatások (n=59) Kereskedelem (n=91) Ipar (n=100) IdőbenKésedelmesenBehajthatatlan Q19: Milyen százalékban fizetik ki az Ön cégének számláit időben vagy a fizetési határidő lejárta előtt? Q20: Milyen százalékban fizetik ki az Ön cégének számláit késedelmesen, vagy egyáltalán nem? Q25: Hogyan oszlanak meg a kifizetések a szegmensek között? Bázis: Minden válaszadó; adat: % Összesen Kelet-Európa (minden szektor)

7 EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS7 Késedelmes fizetések, behajthatatlan tartozások aránya Q20: Hogyan oszlanak meg a késdelmes és a behajthatatlan kifizetések az Ön cége esetében? Bázis: Minden válaszadó B2C (n=78) 24% B2B (n=172) 27% Kereskedelem (n=91) 29% Ipar (n=100) 22% Szolgáltatások (n=59) 29% Kelet-EurópaHU B2C (n=653) 25% B2B (n=1188) 29% 27%28% Összesen A legkisebb arányú behajthatatlan adósság az ipari szektorban van Magyarországon

8 EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS8 Átlagos késeledem (nap) B2C (n=78) 23 nap B2B (n=172) 22 nap Kereskedelem ( n=91) 24 nap Ipar (n=100) 20 nap Szolgáltatások (n=59) 25 nap Kelet-EurópaHU B2C (n=637) 21 nap B2B (n=1165) 29 nap 23 nap 27 nap 23. kérdés: Átlagosan milyen késedelmi idővel fizetnek az ügyfelek az Ön cége esetében? Bázis: Minden válaszadó, kivéve a bankok és lízingcégek Total Késedelem a fizetési határidő lejárta után Magyarországon a fizetési késedelmek alacsonyabbak a kelet-európai átlagnál

9 Cash flow problémák A B2B szektorban főleg a cash flow problémákat és saját ügyfeleik fizetési késedelmét okolják a szereplők EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS9 A rossz fizetési szokások okai a B2B szektorban Q27: Ön szerint mi az oka a késedelmes fizetésnek vagy a nemfizetésnek? Bázis: B2B ügyfelek; betűméret = említési gyakoriság; Panaszok a szolgáltatásra Jelenlegi gazdasági környezet Formai hibák a számlán Technikai problémák (IT gondok) Szállítói hitelek felhasználása Szándékos nemfizetés Posta Fizetésképtelenség Saját ügyfelek késedelmes fizetése A számlák szakmaiatlan feldolgozása

10 A pénzügyi tényezők mellett a csalást és a feledékenységet említik a B2C vállalatok EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS1010 A rossz fizetési szokások okai a B2C szektorban Q28: Ön szerint mi az oka a késedelmes fizetésnek vagy a nemfizetésnek? Bázis: B2C vállalatok; betűméret = említési gyakoriság; Panaszok a szolgáltatásra Gazdasági helyzet Feledékenység Szándékos nemfizetés/csalás Cash flow problémák Túlzott eladósodottság Fizetésképtelenség Munkanélküliség

11 Majdnem minden harmadik vállalat szerint javulni fognak a fizetési szokások a B2C szegmensben. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS1 Várható trendek a fizetési szokások alakulásában B2C (n=653) B2B (n=1188) HU A fizetési szokások inkább romlanak A fizetési szokások nem változnak majd B2C (n=78) Kelet- Európa B2B (n=172) A fizetési szokások javulni fognak a jövőben Q29: Ön szerint hogyan változnak majd az ügyfelei fizetési szokásai az elkövetkezendő két évben az iparág többi szereplőjéhez képest? Q30: Ön szerint hogyan javíthatóak tovább a fizetési szokások? Bázis: minden válaszadó; adatok: % „A FIZETÉSI HATÁRIDŐK MEGHOSSZABBÍTÁSA.“ „CSAK A FIZETÉS BEÉRKEZÉSE UTÁN SZÁLLÍTANI.“ „ENGEDMÉNYEKKEL AZ AZONNALI, VAGY PONTOS FIZETÉS ESETÉN.“ Mit gondol, hogyan javíthatóak tovább a fizetési szokások?

12 Kormányintézkedések EU intézkedések Kintlevőség kezelést érintő intézkedések A kifizető vállalatot érintő intézkedések Általános gazdasági helyzet A vállalat iparágát érintő intézkedések A magyar üzletemberek szerint a saját felelőségük, hogy tegyenek a fizetési szokások kedvező alakulásáért. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS1212 Intézkedések befolyása a fizetési gyakorlatokra: Felelősség, befolyás a fizetési szokások alakulására Q31: Ön szerint mennyire befolyásolják az adott tényezők a fizetési gyakorlatok alakulását? Bázis: minden válaszadó; adatok: %

13 A magyarországi vállalatok szerint a késedelmes fizetés fő következményei a magasabb kamatköltségek. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS13 Késedelmes fizetéshez kapcsolódó problémák Magasabb kamatköltségek Cash flow problémák Profitcsökkenés A vállalat létét fenyegető helyzet kialakulása Kelet-Európa (n=1376) Kereskedelem (n=76) Ipar(n=78) Szolgáltatások (n=46)* HU (n=200) Q33: A késedelmes fizetés vagy a behajthatatlan tartozások alábbi lehetséges következményei közül melyik érintheti az Ön vállalatát az elkövetkezendő 12 hónapban? Bázis: minden válaszadó, kivéve a bankokat és a lízingcégeket. A “nem tudom”/”nem válaszolt” válaszok nincsenek megjelenítve

14 Külső szolgáltatókkal történő együttműködés

15 A magyarországi vállalatok gyakran bíznak meg külső szolgáltatót kintlevőségeik kezelésére, főleg a B2C szegmensben. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS15 Kintlevőségek kezelése SzolgáltatásokTradeIpar Házon belüli Külső partnerrel KombináltNincs bevett módszertan a kintlevőségek kezeléséreNem tudja, nem válaszol Q35: Hogyan kezeli az Ön cége a kintlévőségeket? Bázis: Minden válaszadó; adatok: % B2B (n=35)* B2C (n=24)* B2B (n=66) B2C (n=25)* B2B (n=71) B2C (n=29)* Kereskedelem

16 Külső partner tapasztalatai Költség-megtakarítás A külső partner több lehetősége, eszköze Likviditás megőrzése Idő és belső kapacitás megtakarítása Az ügyvéd/kintlevőség-kezelő vállalat pontosan ismeri és követi a hatályos jogi hátteret Az ügyvéddel/külső partnerrel végrehajtott követelés-kezelés hatékonyabb, sikeresebb Külső kintlevőség-kezelő partnerek esetében a know how és a költség haszon a legfontosabb tényezők. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS16 Külső szolgáltatók igénybevétele – top 7 (n=90/ 522) Magyarország Kelet-Európa Q39: Az alábbiak közül melyik kritérium mennyire mérvadó a külső partnerrel kezelt követelések esetében, összehasonlítva a házon belül kezelt követelésekkel? Bázis: Minden külső partner használó válaszadó; egy válaszadó több lehetőséget is választhat, adatok: %

17 Gazdasági helyzet Hitelbesorolás A status quo fenntartása Ügyfelek monitorozása Felszólítási folyamat javítása Veszteségek elkerülése Az ügyfelek fizetési szokásainak javítása A magyar üzletemberek szerint a jelenlegi gazdasági helyzet jelenti a legnagyobb kihívást számukra, főleg a szolgáltatások területén. EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS17 Jövőbeni kihívások a kintlevőség-kezelésben – top 7 „A FIZETÉSI HATÁRIDŐK MEGHOSSZABBÍTÁSA.“ „HOGY NE KELLJEN FELHASZNÁLNI A TARTALÉKAINKAT.“ Kereskedelem (n=76) Ipar (n=78) Szolgáltatások (n=46)* Összesen (n=200) Q32: A kintlevőségek kezelésére gondolva Ön szerint melyek lesznek a legnagyobb kihívások a következő két évben a vállalat számára? Bázos: minden megkérdezett; adatok: %, “nem válaszolt” válaszok nem mutatva A megkérdezettek kommentjei:

18 Mit tehetek ha nem fizet a vevőm? EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS18 A felismerés pillanata Házon belül  ügyfél ismeret  ügyfél védelem  sales vs pü.  erőforrás  adminisztráció  információáramlás Követelés kezelővel  sikerdíj  „harmadik fél” hatás  know-how  erőforrás  következetesség  SAP kapcsolat Ügyvéddel Jogi eljárásban  költséges  hosszú  kockázatos  gyakran hatástalan Leírás  veszteség  kivezetés Faktorálás (B2C)  bevétel  kivezetés

19 TIGÁZ (B2C) 3 év alatt több mint adós Kapacitásokat szabadít fel Kockázatmentes + információ gyűjtés Erősíti a likviditást Következő lépés: javítani a „korosodást” Hazai esettanulmány EOS Cégcsoport Magyarországon – Biztonságos követelés-kezelés – With head and heart in finance © EOS19 Követelés-kezelés előnyei Anda Present (CB) Több mint 150 nemzetközi ügy Ebből 120 ügyben történt befizetés Csaknem 20 ország Következő lépés: Nemzetközi személyes felkeresés Würth Szereléstechnikai Kft. (B2B) Miért szedjük be a kintlévőségek 88%-át? Csökken a jogi útra terelt ügyek száma Az ügyfél lemorzsolódás nem romlik Következő lépés: SAP online kapcsolat

20 EOS. With head and heart in finance Text, Bilder, Grafiken, Sound, Animationen und Videos sowie deren Anordnung in dieser Präsentation unterliegen dem Schutz des Urheberrechtes und anderer Schutzgesetze. EOS Holding GmbH Steindamm 71 · Hamburg Telefon +49 (0) Fax +49 (0) Text, Bilder, Grafiken, Sound, Animationen und Videos sowie deren Anordnung in dieser Präsentation unterliegen dem Schutz des Urheberrechtes und anderer Schutzgesetze. Elérhetőségeink: EOS Magyarország Cégcsoport 1132 Budapest Váci út 30. II.em Telefon Fax


Letölteni ppt "With head and heart in finance Mit tehetek, ha nem fizet a vevőm? Biztonságos kintlévőség-kezelés EOS Magyarország."

Hasonló előadás


Google Hirdetések