Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzetközi kereskedelem. A külkereskedelem előnyei Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzetközi kereskedelem. A külkereskedelem előnyei Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása."— Előadás másolata:

1 Nemzetközi kereskedelem

2 A külkereskedelem előnyei Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása

3 Miért fontos a külkereskedelem? Áru- és relációs szerkezet Nemzetközi munkamegosztásban való részvétel Külgazdasági függőség

4 Marketing és külkereskedelem Földrészek közötti szakadékok eltűntek Áru és információ „pillanatok alatt” bárhová eljuthat Nincsenek „védett”, elszigetelt piacok

5 Világméretű gondolkodás Ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb Ott termeltetnek, ahol a legolcsóbb Ott árusítanak, ahol a legnagyobb a jövedelem Külföldi vetélytársak

6 Termeléscentrikus szemlélet Marketingszemlélet

7 Hagyományos export Exportmarketing Tevékenység kiindulópontja Exportra felkínált termék Külföldi vevők igényei Tevékenység lényege Legyártandó(-ott) termék külföldi értékesítése Vevők által igényelt termékek exportja Meghatározó információ Termelési adottságok Külső piaci környezet Az üzletszerzés eszközei Ár és reklámozás Piacbef. eszk. legjobb komb. Tevékenység célja Nyereség- és forgalomnövelés eseti üzletekkel Nyereség és más célok a vevők kívánságainak legjobb kielégítése révén

8 Marketingszemlélet a külkereskedelemben Külső piaci információk beszerzése Piaci célok Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre- hajtás Feed-back PiackutatásFő célRészcélokPiacbefolyásoló eszközök 4 P

9 Marketingszemlélet a külkereskedelemben - nyaralás Külső piaci információk beszerzése Piaci célok Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre- hajtás Feed-back Haverok jól nyaraltak Irány nyaralni! PiackutatásFő célRészcélok I ESP HR GR Autó Repülő Vonat Stoppolás Ausztrián Szlovénián Horvátországon

10 A világpiac „Nem kézzelfogható” Részpiacok

11 Piacok kiválasztása 1. Milyen piacon dolgozzunk? –Termelői piac –Viszonteladói piac –Fogyasztói piac –Közületi piac

12 Piacok kiválasztása 2. Hány piacon dolgozzunk? –Sok piac –Kevés piac

13 Piacok kiválasztása 3. Melyik piacon dolgozzunk? –Eltérő igények –Globális termékek „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”

14

15 Hogyan „külkereskedjünk”? Saját nevükben, saját számlájukra és kockázatukra –Viszonteladók Saját nevükben, de megbízójuk számlájára és kockázatára –Bizományosok Megbízójuk nevében, számlájára és kockázatára –Ügynökök Más nevében, kockázatára, de saját számlára –Csalók Kereskedőtípusok

16 Hogyan „külkereskedjünk”? Közvetlen kereskedés Indirekt export vagy import Átmeneti kereskedés


Letölteni ppt "Nemzetközi kereskedelem. A külkereskedelem előnyei Belföldön meg nem található áruk Csúcstechnológia Olcsó munkaerő Adókedvezmények kihasználása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések