Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Falusi és Agroturizmus országos Szövetsége (FATOSZ)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Falusi és Agroturizmus országos Szövetsége (FATOSZ)"— Előadás másolata:

1 Falusi és Agroturizmus országos Szövetsége (FATOSZ)

2 A 239/2009. (X. 20.) Korm. rendeletben meghatározottak szerinti falusi szálláshely  Falusi szálláshelynek az 5000 fő alatti településeken, illetve a 100 fő/km2 népsűrűség alatti területeken található olyan egyéb szálláshely tekinthető – a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló évi CXII. törvény szerint kiemelt üdülőkörzethez nem tartozó települések, valamint a természetes gyógytényezőkről szóló külön jogszabály alapján törzskönyvezett gyógyhelyek kivételével –, amelyet úgy alakítottak ki, hogy abban a falusi életkörülmények, a helyi vidéki szokások és kultúra, valamint a mezőgazdasági hagyományok komplex módon, adott esetben kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt bemutatásra kerüljenek.

3 3 AttrakciókA falusi turizmus speciális termékei Kapcsolódó vidéki turizmus terméktípusok I. A vidék természeti értékei Aktív üdülés falun túrázás, horgászat kerékpározás Üdülés a lovas udvarban Környezetbarát vendéglátó porta helyi termékek természeti értékek  Természetjárás  Kerékpáros turizmus  Horgászat,  vadászat  Lovas turizmus  Agroturiznus  Ökoturizmus Kapcsolat a vidéki turizmus vonzerő csomópontjai és a falusi turizmus speciális termékei között

4 4 AttrakciókA falusi turizmus speciális termékei Kapcsolódó vidéki turizmus terméktípusok II. A vidék tárgyi és szellemi öröksége Hagyományok vendégfogadó portája Kézművesség, népművészet Csoportok vendégháza a falusi portán Falusi életmód ifjúsági porta A célcsoport bekapcsolódása a mg -i m unkákba Gyermekbarát vendéglátó porta  Kulturális turizmus  Helyi termék  Ifjúsági turizmus  Agroturizmus  Üdülőturizmus

5 5 AttrakciókA falusi turizmus speciális termékei Kapcsolódó vidéki turizmus terméktípusok III. Az agrárium értékei és termékei Egészségporta gyógynövények biotermékek reform életmód egészséges helyi élelmiszerek A „falusi vendégasztal” gasztronómiai élmények és agroturizmus Üdülés boros gazdánál borúti kínálatok  Egészségturizmus  Agrárturizmus  Agroturizmus  Borturizmus  Tematikus, helyi termék utak

6 Falusi szálláshely fogalma a FATOSZ szerint Falusi szálláshely: minden olyan egyéb szálláshely, amelyet faluban, tanyán, illetve kisváros falusias lakókörzetében létesítettek (működtetnek), ahol lehetőség van a falusi életkörülmények (1), helyi vidéki szokások (2) és kultúra (3), valamint mezőgazdasági hagyományok komplex megismerésére, adott esetben, azokban való részvételre és a helyben nyújtott, hagyományos ellátás (4) igénybevételére

7 Falusi és agroturisztikai szolgáltató tevékenység  a helyi népművészeti, néprajzi, kézműves, építészeti és kulturális értékek, örökségek és hagyományos népi kézműves mesterségek bemutatása, értékesités  a falusi élethez, környezethez és munkakultúrához kapcsolódó hagyományok, tevékenységek bemutatása és értékesítése  falusi vendégasztal szolgáltatása  a vidéki, falusi aktív turizmushoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások  a fentiekhez kapcsolódó falusi rendezvények szervezése magán és közterületen

8 A FATOSZ FALUSI SZÁLLÁSADÓ TAGJAI

9 A FATOSZ egyéb tagjai

10 Központi FATOSZ IRODA Budapesten

11 FATOSZ tevékenysége I.  1994 óta szakmai, érdekképviseleti tevékenység ellátása  2001 óta 19 megyében működő 19 megyei falusi turizmus szervezet szakmai érdekképviseleti tevékenység  Vidékfejlesztéshez, turizmushoz, vendéglátáshoz, helyi termék előállításához és feldolgozásához kapcsolódó jogszabályok véleményezése,  Jogszabály módosítások kezdeményezése,  Minisztériumi, nemzeti, országos szakmai és monitoring bizottságokban való részvétel,  Nemzeti Napraforgós védjegyrendszer működtetése  Akkreditált falusi vendéglátó képzések szervezése,lebonyolítása,  Szakmai konferenciák szervezése,  Civil és szakmai hálózatszerű együttműködések koordinálása és menedzselése.

12 FATOSZ tevékenysége II.  Szakmai kiadványok készítése,  Havonta szakmai On-line hírlevél összeállítása,  Szakmai honlap fenntartása (  Turisztikai kiadványok, katalógusok megjelentetése,  Programajánló on-line hírlevél összeállítása,  Turisztikai honlapok fenntartása (  FACEBOOK profilok  Fesztiválokon, kiállításokon való megjelenés,  Újságírói klub működtetése,  Vidéki turisztikai és gasztronómiai kínálatok összeállítása Magazinoknak, weboldalaknak.

13 Nemzeti Tanúsító Védjegy

14 Védjegy  évtől működő állami védjegy  Nemzetgazdasági Minisztérium tulajdonában lévő védjegy  FATOSZ szakmai koordinálása  60 minősítő  1-4 napraforgóig besorolás  5 éves időtartamra szóló minősítés Pontozásos rendszer alapján

15 Falusi vendéglátó akkreditált képzés  5 modulból álló 60 órás képzés  Hétvégi előadások  Gyakorlati ismeretek  Turisztikai alapismeretek, vendégház kialakítása, vállalkozási ismeretek,adózás, fogyasztóvédelem, marketing,közösségépítés, rendezvényszervezés, csomagajánlatok összeállítása.  Budapesten és vidéki helyszíneken.

16 Szakmai konferenciák szervezése  A falusi turizmus multiplikátor hatása  Vidéki örökségeink a Kárpát- medencében  Fogyasztóvédelmi ismeretek  Környezettudatos szemlélet elterjesztése  Köles konferencia

17 - VÉDJEGYELJÁRÁS PÁLYÁZATOK BEFEJEZTÉVEL -PÁLYÁZATI KIÍRÁSOKNÁL ELŐZETES EGYEZTETÉS -KONZULTÁCIÓS TEVÉKENYSÉG FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓK KIDOLGOZÁSÁNÁL -LEADER ALAPÚ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK. Együttműködés a Vidékfejlesztési minisztériummal

18 Szakmai Kiadványok kiadása

19 Szakmai honlap

20 Szakmai on-line hírlevél

21  Turisztikai honlap  Havi látogató  On-line foglalható falusi szálláshelyek  On-line SZÉP kártya elfogadás  ( K&H, MKB, OTP)  Vidéki-falusi fesztiválok, programkínálatok  Tájjellegű ételek, receptek

22 Programajánló On-line Hírlevél  Hetente megjelenő potenciális vendég kapja meg  Szállásajánlatok, programajánlatok, tematikus ajánlatok  Szezonális, ünnepnapi, akciós ajánlatok

23 FACEBOOK FACEBOOK.COM/FALUSITURIZMUS.HU  Több, mint „rajongó”  Naponta frissülő kínálat  Események, érdekességek,  Szálláshelyek kínálatának és csomag ajánlatának a megosztása

24 Turisztikai szálláskatalógus  példányszámban megjelenő nyomtatott katalógus  Természeti és kulturális értékek  Bor/gasztronómiai kínálat  Fürdők  Fesztiválok, programok  Védjegyes falusi szálláshelyek

25 Hálózatszerű együttműködés civil és stratégiai partnerekkel Vidékjáró Szövetségi Partnerek:  Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete, Regisztrált  Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége, Regisztrált  Magyarországi Tájházak Szövetsége, Regisztrált  Népművészeti Egyesületek Szövetsége, Regisztrált  Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület, Regisztrált  Kis- Közép- és Agrárvállalkozók Országos Szolgáltató Egyesülete Magyar Sajtkészítők Céhe, Regisztrált  Magyar Biokultúra Szövetség, Regisztrált  E-Misszió Egyesület, Regisztrált  Öko- Pack Nonprofit Kft., Regisztrált  Zöldutak Módszertani Egyesülete Regisztrált  Rromanes Egyesület, A vezető által regisztrált  Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Nincs regisztrálva  Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége, Nincs regisztrálva  Magyar Fürdőszövetség, Nincs regisztrálva  Tourinform Szövetség, Nincs regisztrálva Kiemelt Stratégiai Partnerek :  Hagyományok Háza, Regisztrált  Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Szentendre Regisztrált  Tanyacsárda Kft., Még nem regisztrált  Tisza-tavi Ökocentrum Még nem regisztrált  Pannonhalmi Apátság, Még nem regisztrált Közreműködő partnerek:  NAKVI Magyar Falusi Turizmus Programiroda, NAKVI Esélyegyenlőségi Programiroda, Vidékfejlesztési Minisztérium Nemzeti Parki és Tájvédelmi Főosztály Tájvédelmi, Barlangvédelmi és Ökoturisztikai Osztálya, Magyar Turizmus Zrt.

26 Vidékjáró hálózatszerű marketing alapú együttműködés  Az együttműködés által elérendő célok a becsatlakozó belföldi szolgáltatók vendégforgalmának növelése, a turisztikai szezon elő- és utószezonjának meghosszabbítása, a belföldi vendégek tartózkodási idejének növelése, a szálláshelyek és szabadidős tevékenységek összekapcsolása, a megcélzott célközönség rendszeres vásárlóvá tétele, szolgáltatók körében a SZÉP kártya elfogadás kiterjesztése, a SZÉP kártya felhasználók vidéki szolgáltatók felé történő orientálása.

27 Vidékjáró tematikus napok  Április 21: Húsvéti Sajtnapok  Április 26: Tájházak Napja  Április 30 - Május 4: Legendás Vidékjáró napok  Május 10: Táncház Napja  Május 24: Csillagséták a Nemzeti Parkjainkban  Június 8- 9: Pünkösdi hétvége a Zöldutakon  Július 25-27: Környezettudatos nap - „A természet lágy ölén”  Augusztus 8-10: Gyógynövénynapok  Augusztus 15-20: Gyógynövényhét Pannonhalmán  Augusztus 16-17: Kolostori termékek vására és magyar világörökségek utcája, Pannonhalma  Szeptember 20-28: Ars Sacra Fesztivál (Nyitott Templomok Napja szeptember 20.)  Szeptember 26-27: Pásztorélet- pásztorhagyományok – Kézműves mesterek napja  Október 4-11: Geotóp Napok  Október 24-26: Nemzeti Parkok és Natúrpark ízei napok  November 22-30: András havi disznótoros napok

28

29 Rovatok vezetése magazinokban  A vidéki életet népszerűsítő magazin  Vidéki eseménynaptár  Vidéki szolgáltatók bemutatása  Tájegységek turisztikai kínálata

30 Tájjellegű receptek összegyűjtése, a oldalon azok közzétételewww.laptopkonyha

31 Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Várom kérdéseiket ! Frankó Pál FATOSZ alelnök 66/


Letölteni ppt "Falusi és Agroturizmus országos Szövetsége (FATOSZ)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések