Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt."— Előadás másolata:

1 ~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt

2 Fő tevékenységeink Repülőtér (AD) INPUT: légijármű felszálláshoz készül, belép a légtérbe OUTPUT: légijármű leszáll, kilép a légtérből Budapest Ferihegy repülőtéren Torony irányítás (TWR) Repülőtéri repüléstájékoztató szolgálat (AFIS) Bevezető irányító szolgálat (APP) Körzeti irányító központ (ACC) Repüléstájékoztató központ (FIC) APRON Handlin g APRON Handlin g ARO TWR /AFIS APP ACC / FIC APP TWR /AFIS Adatszolgáltatás a Honvédség és a repülőtér részére Gate-to-gate Légiforgalmi szolgálatok bejelentő irodája:  Repülési tervek (FPL) leadása,  Repülés előtti felkészítés: (MET),( NOTAM) 2

3 A hazai légtér hármas tagozódása Repülőtér üzemeltetése Budapest Airport Zrt. Légtérhasználók Légitársaságok, Magyar Honvédség Önálló, független légiforgalmi szolgáltató HungaroControl Zrt. A HungaroControl Zrt. légiforgalmi irányítói ÉVENTE 600 EZER REPÜLŐGÉP biztonságos közlekedéséről gondoskodnak. 3

4 Safety First! 4 A HungaroControl fő tevékenysége a légi forgalom biztonságos irányítása Magyarország légterében. A repülésbiztonság, mint elsődleges szempont szavatolása feltétlen elsőbbséget élvez minden egyéb szemponttal szemben, pl.:  Átrepülések esetében az előírt elkülönítés (magasságban ált láb, vízszintes távolságban 5 mérföld) biztosítása.  Leszállási eljárások végrehajtásának segítése, kontrollálása, irányítása. Szigorú biztonsági szabályok (de nem SRA)  Az európai parlament és a tanács 300/2008/EK rendelete a polgári légi közlekedés védelmének közös szabályairól.  A Bizottság 185/2010/EU rendelete a közös légiközlekedés-védelmi alapkövetelmények végrehajtásához szükséges részletes intézkedések meghatározásáról.  évi XCVII. törvény a légiközlekedésről.  169/2010. (V.11.) Korm. rendelet a polgári légiközlekedés védelmének szabályairól és a Légiközlekedés Védelmi Bizottság jogköréről, feladatairól és működésének rendjéről.  1232/2009. (XII. 30.) Korm. határozat a nemzetbiztonsági védelem alá eső szervek és létesítmények köréről. Légügyi Hatóság által jóváhagyott Védelmi Terv

5 A HungaroControl Zrt. Safety Startégiája A HungaroControl célja, hogy elismert és kiemelkedő szolgáltató legyen Közép- Európában, ennek megfelelően fejleszti a repülésbiztonságot szolgáló rendszereit is  Új technológiák bevezetésével ANS III  Repülésbiztonság-irányítási rendszerelemeinek fejlesztésével  Tudatosság- kultúra fejlesztéssel 5

6 COMLOSS COMLOSS  kapcsolat elvesztése a repülőgéppel… Mikor?  Ha a légtérbe lépés után 2 percen belül nincs kapcsolat… Miért?  Pilótahiba, emberi mulasztás  Frekvencia tévesztés  Technikai probléma  Szándékos provokáció 6

7 Legforgalmasabb Legrövidebb ~120 km ~8 perc Leghosszabb ~375 km ~25 perc Átlag átrepülési idő ~14,5 perc Hazai légi forgalom útvonalak szerinti eloszlása ~ légi jármű évente állami légi jármű (2012) 34 COMLOSS 6 Alfa riasztás 204 „Tango” riasztás

8 Tennivalók COMLOSS esetén  Kapcsolat helyreállításának megkísérlése (pl. előző szektor, vészfrekvencia…)  Elkülönítés, azaz légiforgalom átszervezése  Együttműködők értesítése (légierő) Miért fontos a COMLOSS kezelése?  Kontroll hiánya  veszélyezteti a többi gép repülését…  Több tényező együttes fennállása esetén már RENEGADE 8 Repülésbiztonsági kockázat Nemzetbiztonsági kockázat

9 Ismert és tragikus COMLOSS esetek szeptember 11.  végkifejlet TERRORTÁMADÁS 9 AA 11  Felszállás 07:59  Comloss 08:14  Becsapódás 08:46 AA 175  Felszállás 08:14  Comloss 08:44  Becsapódás 09:03 AA 77  Felszállás 08:20  Comloss 08:53  Becsapódás 09:37 UA 93  Felszállás 08:42  Comloss 09:28  Becsapódás 10:03

10 Ismert és tragikus COMLOSS esetek szeptember 11.  berepült útvonalak Magyarországra vetítve 10

11 Ismert és tragikus COMLOSS esetek Helios 522  végkifejlet repülőesemény (döntéshozói mechanizmus…) 11

12 PGT (török…)  végkifejlet repülőesemény Ismert és tragikus COMLOSS esetek

13 Együttműködés COMLOSS esetén 13  CRC  ORFK  LFNR Költségek viselése  Jogszabályi hiányosságok  Jelenleg a Magyar Honvédség finanszírozza teljes mértékben a COMLOSS helyzetekből fakadó Gripen bevetéseket.

14 14 Köszönöm a figyelmet! A BIZTONSÁG AZ A VESZÉLY, AMIT NEM ÉRZÉKELÜNK!!!


Letölteni ppt "~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések