Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lurkótól a Haladásig Simon Attila 2012.06.05 Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lurkótól a Haladásig Simon Attila 2012.06.05 Budapest."— Előadás másolata:

1 Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest

2 Az akadémia céljai: Az egészséges életmódra való nevelés Elitképzés az életkori sajátosságok figyelembe vételével A Magyar Labdarúgás fejlődésének támogatása Nemzetközi szintű labdarúgók nevelése A szombathelyi labdarúgás (Haladás) fejlesztése

3 Kiválasztás lépcsőfokai U6-U11Lurkó Ufc korosztályos képzése U12-U13 Átmenet a csökkentett méretről nagy pályára U14-U16 Kiválasztók kiterjesztése(évente 2x),az elválásra és a képzésre való reagálás U17-U19,a terhelés(periodizáció) és a leadott teljesítmény U19-U21 Átmenet az Up-a felnőtt öltözőbe

4 A képzési filozófiánk: “hogy a mérkőzésen a nem programozott döntéseket mini-málisra csökkentjük a progragramozott döntések javá-ra.” Ferenczi Attila:Alabdarúgás rendszer elmélete 44.old

5 A felkészítés folyamata: Edzéstervezés A macrociklust széles körű képzésre használjuk. A mesociklus ad részletesebb tervet a képzéshez, és a mikro-ciklus legkisebb edzés időszak. Az év négy képzési szakaszból áll: a fázis állapot (vagy előkészítés), az átmeneti fázis, a Vorwettkampf- /Taperphase és a verseny fázis,levezető fázis.

6 Történelem Az 1960-as évek kutatásainak eredményeinek hatására,a mérések igazoltnak tekintették, hogy a megfelelő feltételek melletti terhelés esetén,a képzés, és a siker nem veszik el vagy nem stagnál. Tanulmányok már kimutatták, hogy megfelelő szintű fitness munka hiányában, 2-6 héten belül a várt teljesítmény eltűnik, ha nem a megfelelő képzési inger éri a sportolót.akkor (3-6) héten belül visszaesés következik be.

7 A PERIODIZÁCIÓ KIINDULÓPONTJA A VERSENYIDŐSZAK OBJEKTÍV MEGHATÁROZÓJA AZ AZ IDŐTARTAM, AMELY ALATT A SPORTOLÓ MEGSZERZETT SPORTFORMÁJÁT KÉPES TARTANI. EZ AZ EGY VERSENYIDŐSZAK A SPORTÁGAKBAN 4-5 HÓNAP.

8 Csak a ciklikus sportágakban? Amikor ciklikus sportágakban a periodizációról beszélünk,akkor egy vagy két versenyen kell a sportolókat csúcsformába hozni. Ezek alapján fontos a versenyek pontos időpontja, és az éves képzési tervet időrendben visszafelé tervezzük.Élettani sajátosságok miatt a képzés és a felkészülés alatt a különböző kondícionális bázisokat(aerob,anaerob) nem lehet egy időben javítani fejleszteni, Ezért a képzés célja, hogy az adott időszakban csak az egyes bazis területeken fejlesztünk, míg a többi területen csak emlékeztetjük a szervezetet. Ezen a periodizáció alapján működik a "kerékpáros,úszó,atléta.Kajak-kenu,evezés Ez lehetővé teszi a széles átmenetet a képzésben.

9 4 hetes felosztás 1.Hét: aerob bázis 2.Hét: anaerob bázis 3.Hét: Rögzítés hete 3.Hét:Rehabilitáció

10 Általános elv:hogy a játékosok minden poszton tanulják meg a végrehajtandó feladatokat U6-11( )elleni jatékok U12-13 ( ,leszűkítettt területen) U14-U15( ) U16-( ) U17-( ) U18-U19 (Az eddigi tanultakból választandó)

11 Rehabilitációs Faktor Life Kinetic Stabilizació Hidegvizes merülő medence Zsírégető futás (3o perc) Streching

12 Pszichológiai,mentális faktor Mentális kiválasztó tesztek Általános pszichikai tesztek Pszichológusok alkalmazása(Pankár Tibor)

13 Köszönöm a figyelmet Az Illés Béla Futball Akadémia nevében


Letölteni ppt "Lurkótól a Haladásig Simon Attila 2012.06.05 Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések