Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemeneti egység Billentyűzet Billentyűzet Egér Egér Joy-stick - game pad Joy-stick - game pad Touchpad - touchscreen Touchpad - touchscreen Scanner Scanner.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemeneti egység Billentyűzet Billentyűzet Egér Egér Joy-stick - game pad Joy-stick - game pad Touchpad - touchscreen Touchpad - touchscreen Scanner Scanner."— Előadás másolata:

1 Bemeneti egység Billentyűzet Billentyűzet Egér Egér Joy-stick - game pad Joy-stick - game pad Touchpad - touchscreen Touchpad - touchscreen Scanner Scanner Light pen Light pen Digitalizáló tábla Digitalizáló tábla Digitális kamera Digitális kamera

2 Billentyűzet (keyboard) Alfanumerikus billentyűk: betűk, számok,szövegek írásához; Alfanumerikus billentyűk: betűk, számok,szövegek írásához; Numerikus billentyűzet: számok bevitelére; Numerikus billentyűzet: számok bevitelére; Vezérlő gombok: billentyűk alapértelmezésének megváltoztatására; Vezérlő gombok: billentyűk alapértelmezésének megváltoztatására; Funkcióbillentyűk: programokban használt gyakori műveletekre; Funkcióbillentyűk: programokban használt gyakori műveletekre; Képernyőkezelő billentyűk: a képernyőn történő kurzormozgatás megvalósítására. Képernyőkezelő billentyűk: a képernyőn történő kurzormozgatás megvalósítására. Normál (AT-s alaplapokra), PS/2 (ATX-s alaplapokon) Normál (AT-s alaplapokra), PS/2 (ATX-s alaplapokon)

3 Egér 1969-ben fejlesztették ki grafikus felület 1969-ben fejlesztették ki grafikus felület Típusai: Típusai: Mechanikai egér Mechanikai egér Optomechanikai egér Optomechanikai egér Optikai egér Optikai egér Optomechanikus egér: Optomechanikus egér: Az egérpaddal érintkező golyó mozgat egymásra merőleges görgőket, végükön meghatározott számú lyukkal rendelkező tárcsa mindegyik tárcsa 2 optokapu előtt forog ( fényadó+ érzékelő) optokapuk által érzékel egy processzor meghatározza az egér koordinátáit, továbbítja a szg-nek.

4 Egér Optikai egér: Optikai egér: optikai fényszálat bocsát ki Négyzethálós fémrácsos alátét Alján egy fénykibocsátó dióda, fénye erről verődik vissza, ill. megtörik, a csíkokon. A visszaverődő fényt 4 érzékelő fogja fel, a keletkező jelekből a céláramkör megállapítja az elmozdulás koordinátáit.

5 Egér Optikai egerek IntelliEye Optikai egerek IntelliEye Alján egy infravörös optikai szenzor: s-ként több ezer (akár 6000) "felvétel" Alján egy infravörös optikai szenzor: s-ként több ezer (akár 6000) "felvétel" DSP (Digital Signal Processor) processzora dolgoz fel DSP (Digital Signal Processor) processzora dolgoz fel nagy pontosság (pl:800, 1500 dpi) akármilyen nem visszatükröző felületről, a válaszidő lényegesen lecsökkenése (IntelliMouse egerek) nagy pontosság (pl:800, 1500 dpi) akármilyen nem visszatükröző felületről, a válaszidő lényegesen lecsökkenése (IntelliMouse egerek)

6 Egér Csatlakoztatási lehetőség: soros port, PS/2 port, USB soros port, PS/2 port, USB Rádióhullám, infravörös fény Rádióhullám, infravörös fény Hanyattegér (trackball) Hanyattegér (trackball) A golyó két, egymással párhuzamos görgőn pihen. Meghatározzák a képernyőn az elmozdulás irányát. pl.: laptopokban Mások: toll formájú eszköz; Bluetooth technológiát alkalmaz, lézeres egér Mások: toll formájú eszköz; Bluetooth technológiát alkalmaz, lézeres egér

7 Bluetooth Mhz-es ISM (Industrial, Scienic, Medical) frekvenciasávban működő kis hatótávolságú (10 méter, erősítést alkalmazva kb. 100 m.) rádiós adatátvitelt valósít meg Mhz-es ISM (Industrial, Scienic, Medical) frekvenciasávban működő kis hatótávolságú (10 méter, erősítést alkalmazva kb. 100 m.) rádiós adatátvitelt valósít meg. A kis távolság, és egyenlőre viszonylag kis sebesség (kb. 1Mbps ) miatt elsősorban egymáshoz közel levő, nagy sávszélességet nem igénylő eszközök összekötésére alkalmas. A kis távolság, és egyenlőre viszonylag kis sebesség (kb. 1Mbps ) miatt elsősorban egymáshoz közel levő, nagy sávszélességet nem igénylő eszközök összekötésére alkalmas.

8 Érintőpad Touchpad Érintőpad (touchpad) Érintőpad (touchpad) Laptopokban, asztali PC-kben Laptopokban, asztali PC-kben

9 Scanner Optikai beviteli eszköz, érzékeli a papírról és más tárgyakról visszaverődő fényt Optikai beviteli eszköz, érzékeli a papírról és más tárgyakról visszaverődő fényt Több típus: Több típus: Síkágyas- asztali lapleolvasó Letapogatófej: fényforrás+fényérzékelő A beolvasandó, megvilágított képről a fény a sötét/világos árnyalatokkal arányos mennyiségben verődik vissza Ez egy optikai rendszeren (prizma, tükör, lencse) át kerül az érzékelőre, a fényerősséget elektromos feszültséggé alakítja át. Egy analóg-digitális átalakító (ADC) állítja elő a digitális jelet.

10 Scanner Felbontás: az eszköz által érzékelt képpontok számát jelenti inchenként (dpi = dot/inch). Legalább 24 bites színmélységgel dolgoznak, azaz minden pont minden egyes alapszínéről 1 B adatot tárolnak. Fájlformátumok: JPG, BMP, GIF, PCX Adagolós scanner: a tárgy mozog a letapogató fej fölött Hengeres scanner: a tárgy a letapogató fej körül forog Kézi scanner: pl:vonalkód leolvasó

11 Érintőképernyő (touchscreen) Ujjak érintésével adatbevitel lehetséges Ujjak érintésével adatbevitel lehetséges Üzletekben, áruházakban használatos Üzletekben, áruházakban használatos

12 Joystick-gamepad Főként játékokhoz használt eszközök Főként játékokhoz használt eszközök Gamepad: térbeli vezérlés is lehetséges Gamepad: térbeli vezérlés is lehetséges

13 Fényceruza (Light pen) CAD programokhoz, mérnökök által, tervezéshez használt eszköz CAD programokhoz, mérnökök által, tervezéshez használt eszköz Monitorhoz csatlakoztatott toll, melyben egy fényérzékeny cella van Monitorhoz csatlakoztatott toll, melyben egy fényérzékeny cella van

14 Digitalizáló tábla (graphic tablet) Mérnöki, tervezési feladatok, grafikai alkalmazásokhoz szükséges vektorgrafikus adatok bevitelére alkalmas eszköz Mérnöki, tervezési feladatok, grafikai alkalmazásokhoz szükséges vektorgrafikus adatok bevitelére alkalmas eszköz , 5080 lpi (line/inch) felbontás , 5080 lpi (line/inch) felbontás

15 Digitális kamera A képeket elektronikusan, raszteres formában tárolja A képeket elektronikusan, raszteres formában tárolja Érzékeléshez egy CCD (Charge-Coupled Device) tömböt használnak: fényt feszültség Érzékeléshez egy CCD (Charge-Coupled Device) tömböt használnak: fényt feszültség A CCD általi jeleket egy analóg-digitális konverter (ADC = Analogue-to-Digital Converter) digitalizálja. A CCD általi jeleket egy analóg-digitális konverter (ADC = Analogue-to-Digital Converter) digitalizálja. Utána a processzor (DSP) állítja elő a tároló egységnek (pl. merevlemeznek) átadandó kép formátumát. Utána a processzor (DSP) állítja elő a tároló egységnek (pl. merevlemeznek) átadandó kép formátumát. A digitális kép a kamerához adott szoftver segítségével kábelen át tölthető le a számítógépbe. A digitális kép a kamerához adott szoftver segítségével kábelen át tölthető le a számítógépbe.

16 Digitális kamera Jellemzői: Felbontás (Mpixel) Objektív Kereső Memóriakártya (flash memória, IBM mikro-drive, optikai lemez) USB port


Letölteni ppt "Bemeneti egység Billentyűzet Billentyűzet Egér Egér Joy-stick - game pad Joy-stick - game pad Touchpad - touchscreen Touchpad - touchscreen Scanner Scanner."

Hasonló előadás


Google Hirdetések