Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MARKETING FOLYAMATA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MARKETING FOLYAMATA."— Előadás másolata:

1 A MARKETING FOLYAMATA

2 A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek szervezéséből, végrehajtásából és ellenőrzéséből áll.

3 A marketinglehetőségek elemzése
A marketingkutatás segítségével a vállalat folyamatos információkat kíván szerezni legfontosabb piaci környezetéről.

4 A marketingkörnyezet részei
Mikrokörnyezet - szállítók, piaci közvetítők, fogyasztók, versenytársak. Makrokörnyezet - demográfiai, gazdasági, műszaki, politikai-jogi, szociális-kulturális környezet.

5 A marketingstratégiák kidolgozása
mely piacokon? milyen termékekkel?

6 Az SZCP-marketing Piacszegmentáció Célpiac kiválasztása Pozícionálás
5. Pozícionálási lehetőségek meghatározása 6. Pozícionálási koncepció kialakítása Ismérvek kiválasztása, piac részekre osztása Szegmentumok arculatának kialakítása 3. Szegmentumok vonzerejének meghatározása 4. Célpiaci szegmentumok kiválasztása

7 Piaci stratégiák Tömegmarketing Szegmentációs marketing
Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing

8 A fogyasztói piac szegmentációja
Földrajzi Demográfiai Pszichografikus Magatartási

9 Célpiacok kiválasztása
Koncentrált marketing

10 Célpiacok kiválasztása
Szelektív szakosodás

11 Célpiacok kiválasztása
Termékszakosodás

12 Célpiacok kiválasztása
Piacszakosodás

13 Célpiacok kiválasztása
Teljes piaci lefedés

14 Differenciálatlan marketing (pl. Coca-Cola)
Differenciált marketing (pl. IBM)

15 Pozícionálás Tulajdonság alapján Előny alapján Felhasználás szerint
Felhasználói pozícionálás Versenytárshoz viszonyított Termékkategória pozícionálás Minőség/ár pozícionálás

16 Pozícionálás Kiváló minőség Alacsony ár ? Y Magas ár V X
Alacsony minőség

17 A marketingprogramok tervezése
A marketinprogramok tervezésekor alapvető döntéseket kell hozni a marketing kiadásaira, eszközrendszerére (marketingmix) és forrásainak szétosztására vonatkozóan.

18 A marketingmix azoknak a marketingeszközöknek az összessége, amelyeket a vállalat a célpiacokra vonatkozó tervek megvalósításához használ fel.

19 A marketing-mix elemei
Termék (Product) Ár (Price) Célpiac Elosztás (Place) Promóció (Promotion)

20 A marketing(mix) programok tervezése
Olyan konkrét cselekvési programok, amelyekben pontosan meghatározzák azt, hogy ki, hol és mikor végzi el a kitűzött marketing feladatokat, valamint döntenek a marketingműveletek kivitelezési költségeiről is.

21 A marketingműveletek végrehajtása és ellenőrzése
állandó kényszer a folyamatos piaci alkalmazkodásra

22 A marketingterv elemei
Vezeti összegzés, tartalomjegyzék Tömören tájékoztat a javasolt tervről. Pillanatnyi helyzetkép Bemutatja a piacot, a terméket, a versenyt, az értékesítést és a makrokörnyezetet. SWOT-analízis Erősségek-gyengeségek, lehetőségek-veszélyek elemzése. Célok Kijelöli az értékesítendő mennyiséget, a piacrészesedés és a nyereség tervcéljait. Marketingstratégia Bemutatja a célokat megvalósító átfogó marketing megközelítést. Cselekvési programok Ismerteti a speciális marketingprogramokat. Várható nyereség Előrejelzi a terv várható pénzügyi hatásait. Ellenőrzés Tájékoztat a terv ellenőrzésének mikéntjéről.


Letölteni ppt "A MARKETING FOLYAMATA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések