Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MARKETING FOLYAMATA. A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MARKETING FOLYAMATA. A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek."— Előadás másolata:

1 A MARKETING FOLYAMATA

2 A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek szervezéséből, végrehajtásából és ellenőrzéséből áll.

3 A marketinglehetőségek elemzése A marketingkutatás segítségével a vállalat folyamatos információkat kíván szerezni legfontosabb piaci környezetéről.

4 A marketingkörnyezet részei Mikrokörnyezet - szállítók, piaci közvetítők, fogyasztók, versenytársak. Makrokörnyezet - demográfiai, gazdasági, műszaki, politikai-jogi, szociális- kulturális környezet.

5 A marketingstratégiák kidolgozása mely piacokon? milyen termékekkel?

6 Az SZCP-marketing 1.Ismérvek kiválasztása, piac részekre osztása 2.Szegmentumok arculatának kialakítása 3. Szegmentumok vonzerejének meghatározása 4. Célpiaci szegmentumok kiválasztása 5. Pozícionálási lehetőségek meghatározása 6. Pozícionálási koncepció kialakítása PiacszegmentációCélpiac kiválasztásaPozícionálás

7 Piaci stratégiák Tömegmarketing Szegmentációs marketing Szegletmarketing Lokális marketing Egyéni marketing

8 A fogyasztói piac szegmentációja Földrajzi Demográfiai Pszichografikus Magatartási

9 Célpiacok kiválasztása Koncentrált marketing P1P2P3 T1 T2 T3

10 Célpiacok kiválasztása Szelektív szakosodás P1P2P3 T1 T2 T3

11 Célpiacok kiválasztása Termékszakosodás P1P2P3 T1 T2 T3

12 Célpiacok kiválasztása Piacszakosodás P1P2P3 T1 T2 T3

13 Célpiacok kiválasztása Teljes piaci lefedés P1P2P3 T1 T2 T3

14 Differenciálatlan marketing (pl. Coca-Cola) Differenciált marketing (pl. IBM)

15 Pozícionálás Tulajdonság alapján Előny alapján Felhasználás szerint Felhasználói pozícionálás Versenytárshoz viszonyított Termékkategória pozícionálás Minőség/ár pozícionálás

16 Pozícionálás Kiváló minőség Alacsony ár ?Y Magas ár VX Alacsony minőség

17 A marketingprogramok tervezése A marketinprogramok tervezésekor alapvető döntéseket kell hozni a marketing kiadásaira, eszközrendszerére (marketingmix) és forrásainak szétosztására vonatkozóan.

18 A marketingmix azoknak a marketingeszközöknek az összessége, amelyeket a vállalat a célpiacokra vonatkozó tervek megvalósításához használ fel.

19 A marketing-mix elemei Termék (Product) Ár (Price)Célpiac Elosztás (Place) Promóció (Promotion)

20 A marketing(mix) programok tervezése Olyan konkrét cselekvési programok, amelyekben pontosan meghatározzák azt, hogy ki, hol és mikor végzi el a kitűzött marketing feladatokat, valamint döntenek a marketingműveletek kivitelezési költségeiről is.

21 A marketingműveletek végrehajtása és ellenőrzése állandó kényszer a folyamatos piaci alkalmazkodásra

22 A marketingterv elemei Vezeti összegzés, tartalomjegyzék Tömören tájékoztat a javasolt tervről. Pillanatnyi helyzetkép Bemutatja a piacot, a terméket, a versenyt, az értékesítést és a makrokörnyezetet. SWOT-analízis Erősségek-gyengeségek, lehetőségek-veszélyek elemzése. Célok Kijelöli az értékesítendő mennyiséget, a piacrészesedés és a nyereség tervcéljait. Marketingstratégia Bemutatja a célokat megvalósító átfogó marketing megközelítést. Cselekvési programok Ismerteti a speciális marketingprogramokat. Várható nyereség Előrejelzi a terv várható pénzügyi hatásait. Ellenőrzés Tájékoztat a terv ellenőrzésének mikéntjéről.


Letölteni ppt "A MARKETING FOLYAMATA. A marketing folyamata a marketinglehetőségek elemzéséből, a marketingstratégiák és -programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések