Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”"— Előadás másolata:

1 Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

2 A tudományos diákköri tevékenység A tudományos és művészeti diákkör a kötelező tananyaggal kapcsolatos ismeretek elmélyítését, a képzési követelményeket, a tantervi tananyagot meghaladó ismeretek elsajátítását, a hallgatói kutatómunkát, illetve a művészeti alkotótevékenységet elősegítő, ennek nyilvánosságot is biztosító önképzőköri forma A magyar és a határon túli felsőoktatási intézményekben egyaránt működnek tudományos diákkörök

3 TDK – OTDK A diákköri munka keretében elért kutatási és alkotói eredményeket összefoglaló pályaműveket a hallgatók intézményi TDK- konferenciákon mutathatják be, ahol azt zsűri értékeli, amely visszajelzést ad az elvégzett munkáról, valamint helyezést adhat és javaslatot tehet az Országos Tudományos Diákköri Konferencián történő bemutatásra Az OTDK-t minden második évben rendezik meg, 2001-től 16 tudományterületi szekcióban

4 Országos Tudományos Diákköri Tanács – OTDT A tudományos diákköri tevékenység megfelelő országos érdekképviseletére és koordinálására 1973-ban hozták létre az OTDT-t, amely azóta is ellátja ezt a feladatot A felsőoktatási törvény szerinti a tudományos diákköri tevékenységet végző oktatók és hallgatók szakmai szervezete. Független testületként működik, tagjai az OTDT szakmai bizottságainak elnökei és hallgatói képviselői, elnökét és Elnökségének tagjait maga választja

5 Kezdetek és jelen Az első tudományos diákköri konferenciákat 1951-ben rendezték meg Az első országos rendezvényre 1955-ben került sor, Tudományos Diákkörök Országos Konferenciája néven (19 szakkonferencián 109 előadás hangzott el) Ma már a TDK és az OTDT szerepét a tehetséggondozásban a felsőoktatási törvény is rögzíti

6 A XXX. Jubileumi OTDK előzményei Intézményi TDK-konferenciák szekcióinak száma: 1713 Bemutatott pályamunkák száma: Szerzők száma: Témavezetők száma: OTDK-ra javasolt pályamunkák száma: 6650 A XXX. Jubileumi OTDK-ra benevezett pályamunkák száma: 4471

7 XXX. Jubileumi OTDK április 6-29., az ország kilenc városában 16 tudományterületi szekció, 410 tagozat 4169 bemutatott pályamunka, 4658 hallgató, 5157 témavezető 403 első, 479 második, 442 harmadik helyezés Az OTDK-t követően 260 Pro Scientia Aranyérem pályázat, ebből 48-an kapták meg a kitüntetést

8 Kérdések és problémák Magas részvétel: a színvonal emiatt alacsonyabb lehet Az alapképzésben résztvevő hallgatók nem tudnak „versenyezni” az osztatlan vagy mesterképzés keretében tanulókkal A nevezés során rengeteg formai hiba, ami egyedi kezelést igényel (pl. jeligés pályamunka beadásánál, stb.) Bírálatok megszervezésének nehézségei

9 Alapképzés – mesterképzés Korábbi felvetések: legyen külön OTDK a BA, BSc képzésben résztvevő hallgatóknak (ezt megelőzően: a főiskolásoknak) A XXX. Jubileumi OTDK alapján erre nincs szükség, a BA, BSc-s hallgatók sikeresen szerepeltek Résztvevő BA/BSc-s hallgatók aránya:46% Helyezést elérők aránya: 41%

10 A XXXI. OTDK előkészítése Az OTDT november 4-én fogadta el A XXXI. OTDK-t a hagyományoknak megfelelően november 23-án hirdette meg Dr. Szendrő Péter, az OTDT elnöke Jelentős újítások: Az intézményi/kari TDk-konferenciát követően 30 napon belül fel kell tölteniük a hallgatóknak a pályamunkájukat, amelyet bemutattak Elkülönülő nevezési határidők a hallgatóknak és a TDT-elnököknek

11 Az online rendszer változásai a XXXI. OTDK időszakában Az intézményi TDK-konferenciák jegyzőkönyveinek felöltéséhez szükséges felület biztosítása A régivel megegyező tartalmú, könnyebb felhasználást biztosító jegyzőkönyv minta Bővülő felhasználói kör: az OTDK szekcióinak ügyvezetése, bírálók, zsűritagok Egységes rezümé Cél: a formai hibák további csökkentése

12 Közoktatási tehetséggondozás és TDK Az OTDT célja, hogy a felsőoktatásba bekerülő tehetséges hallgatók számára biztosítsa a TDK-munkába történő bekacsolódás lehetőségét Pilot projektek elindítása Arany János Tehetséggondozó Program: végzett diákok számára tehetségútlevél kiállítása, erről a TDT-elnököt az OTDT tájékoztatja OKTV döntősök: az Oktatási Hivataltól megkapott adatbázis alapján az OTDT „közvetíti” őket a TDT-elnököknek

13 Kiváló TDK-műhely elismerés Az egyetemi és főiskolai karokon, akadémiai kutatóintézetekben működő TDK-műhelyek elismerése Meghatározott eredmények alapján történik az elismerés az OTDT szakmai bizottságai és az intézményi/kari TDT- elnökök segítségével

14 TDK-eredményességi mutató Előzmény: a TDK-adatok felhasználása felsőoktatási rangsorokhoz egyedi számítások alapján Az OTDT célja, hogy a rangsorokba a TDK- eredmények reálisan kerüljenek be A TDK-Felsőoktatás-Minőség konferencián Kecskeméten ismertetett mutatószám, amely az ott tett javaslatok alapján átgondolásra kerül

15 Az OTDT újjáalakulása Az OTDT szakmai bizottságai 2011 őszén elnököt és elnökhelyettest választottak, egységesen négy év időtartamra Az OTDT november 4-i ülésén ismételten elnököt és Elnökséget választott öt évre, ezzel a Tanács újjáalakult

16 Köszönöm a figyelmet! Cziráki Szabina, az OTDT titkára

17


Letölteni ppt "Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések