Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetségvonat program „Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP 3.4.3-08/1-2009-0008 pályázat Borosné Jakab.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetségvonat program „Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP 3.4.3-08/1-2009-0008 pályázat Borosné Jakab."— Előadás másolata:

1 Tehetségvonat program „Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP / pályázat Borosné Jakab Edit október 27.

2 TÁMOP / projekt Zuglói Tehetségvonat Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege forint. A projekt megvalósítása konzorciumi formában történik, a konzorcium tagjai: Herman Ottó Általános Iskola, a konzorcium vezetője Kaffka Margit Általános Iskola Kincskereső Óvoda Szent István Gimnázium Zuglói Benedek Elek EGYMI A projekt augusztus 1. és október 30. között valósul meg.

3 Tehetségbarát társadalom

4 Tehetséghálózat A tehetséghálózat kiépítése Zuglóban A Szent István Gimnázium minden olyan fórumon képviseltette magát, ahol a Tehetséggondozó hálózat kapcsolat- rendszerének kiépítését célozták meg szeptember Mezőkovácsháza december 8. GÉNIUSZ nap április 8-9. Talent-day

5 Talent day Nemzetközi tehetségnap a Budai várban 2011.április ECHA –Nemzetközi Tehetséggondozó Szervezet Bartók Béla születésnapja március 25.

6 GÉNIUSZ HÁLÓZAT Tehetségpontok hálózata: ELTE, KLTE Csermely Péter Együttműködés a BME tehetségponttal HUNRA Magyar Olvasástársaság

7 Mindenki tehetséges valamiben?

8 Az iskolai tehetségfogalom kialakítása Iskolánk prof.Gagné tanulmányának tehetségkategóriáit veszi alapul A lakosság 10 %-a 116 IQ fölöttiek tehetségígéreteknek számítanak A felvételi rendszerben kiválogatott diákok mérése során kiderült, hogy az 50 fő azonosításba beválogatott diák mind eléri ezt a szintet, minden diákunk ígéret, meg kell szervezni a csoportos és egyéni fejlesztésüket

9 Kiváló akkreditált tehetségpont Iskolánk részt vett a Tehetségponttá válás akkreditációs folyamatában: október 8-án a vizsgálatot lefolytatták a GÉNIUSZ projektiroda képviselői, és iskolánk elnyerte a KIVÁLÓ Tehetségpont cím február 6-án

10 Szülői fórumok Nyílt nap november 9. és szülői tájékoztató az általános iskolás korú, a Szent István Gimnázium tehetséggondozó tevékenysége érdeklődő tanulók szülei számára okt. 9. Szülői klub szept.-decemberig szülők bevonása, tájékoztatása Egyéni tanácsadás beiskolázás előtt

11 Zuglói Tehetségnap rendezvény Időpont: április óra Helyszín: Szent István Gimnázium, 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 15.

12 Eredmények Indikátorok 12 fő pedagógus 174 fődiák 12 tehetségműhely

13 Szent István Gimnázium Budapest Tanári

14 Tanári kar továbbképzései A pedagógusok felkészítése: Fejlesztéshez feladat- és adatbank készítése Munkacsoport kialakítása, team munkában egyéni fejlesztési program megtervezése, kialakítása; értékelési eszközök és eljárások kialakítása, ütemezése

15 Csontváry Kosztka Tivadar

16 Tanulmányi versenyek Iskolai tanulmányi versenyek, készség- és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Verseny- és rendezvényszervezés a konzorcium tagjai között Versenyek: ÖKO - környezetvédelem Kerületi verseny a „Zuglói Tehetségnapon” drámajátékok bemutatása: Pygmallion improvizációk A legjobban teljesítő pedagógusok és diákok közvetítése a kiemelt projekt hálózatába.

17 Mentorálás

18 Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének fejlesztése A tehetséggondozásban részt vevő szakemberek tapasztalatcseréje Kommunikációs csatornák, tájékoztatók, intézményi honlapok fejlesztése. Intézmények közötti együttműködés, hálózatfejlesztés - jó gyakorlatok megosztása: szakmai napok, bemutatók, megbeszélések:

19 Áldás vagy átok? „Ha sikeres vagy, a tehetség áldás, de ha nem, átok” Mai képzőművész aforizmája) Tehetségígéret Tehetségazonosítás Tehetségfejlesztés Eredmények után követés – beválik-e?

20 Magányos cédrus? A tálentumok egyedülállóak? Kivételes egyéniségek? Szociális kompetenciák fejlesztése, szociometriai mérések Osztályközösségek fejlesztése

21 Prof. Czeizel Endre A Renzulli modellhez Czeizel Endre egy új faktort, a SORS-faktort tette hozzá, nemzeti géniuszaink sokszor tragikus sorsát vizsgálva Ez azt jelenti, hogy a történelem során a társadalom és a politikai helyzet is meghatározta a zseni érvényesülési lehetőségeit

22 Tehetségműhelyek Tehetséggondozó tanórán kívüli foglalkozások – Matematikai műhely – Stratégiai társasjátékok – Matematikai Istvános Mikulás Qpa – Informatikai körök: Legó, Koczka-klub – Öko-klubok – Színjátszó-kör – Egyéni fejlesztés kémiából

23 Siker - eredményesség „a tehetség feltétlenül utat tör magának és érvényesül?”

24 10 8 é ves az é p ü let 1902

25 A tanári hivatás- a harangöntés „ Harangot nem lehet önteni apáink tapasztalata nélkül, de az öröklött tudás nem elég hozzá”( Ancsel Éva) A Szent István Gimnázium hitvallása a pedagógiai programunkban

26 Istvános szellemiség 1902 – 2010 Hagyomány és megújulás Tradicionális istvános dinasztiák Személyes odafigyelés Egyéni bánásmód Speciális jellemzők

27 Értékeink Tu dásközpontúság Eredményorientáltság Kölcsönös tisztelet Megbecsülés Együttműködés Gyermekközpontúság

28 Tehetséggondozás a pedagógiai programunkban Műhely munka lehetősége: maximális teljesítmény, siker elérése ö sztönözzük, hogy gondolkodó, alkotó emberekké váljanak kreativitás számára teret adunk f elkeltjük az igényt a tartalmas és igényes szórakozás művészetek, zene, irodalom iránt.

29 Jövőkép – iskolai célok országos rangsor ban (1–10. hely) tehetséggondozó mentorrendszer hazai és külföldi partneriskolák tanulmányi versenyeken 250 fő 750 diákból mindennapi testedzés elkötelezett hivatástudatú tanári kar

30 A tehetséggondozás formái Matematikai speciális osztályokban: dúsító és gazdagító programok megnövelt tananyagmennyiség az osztály igénye szerint 2-4 különböző nívószintre való felbontás osztályok vegyítése a fakultatív tárgyakból Tanárok áttanítanak egymáshoz – nyugdíjas egyetemi prof. bevonása

31 A tehetséggondozás formái Természettudományos osztályokban Kémiából osztályátlépés Tréningek hétvégén terepen – Tiszaparton Nyári ökológiai táborok Kutatódiák mozgalomba való bekapcsolódás Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészítés 250 fő évente

32 TÁBOR – Tiszapüspöki 2009

33 Mönks-Renzulli modell

34 Képek az iskolai életből 2010

35 „Istvános szellem” Jó gyakorlatok közzététele, kerületi és a fővárosi pedagógiai napokon való bemutatása Honlapon való megjelentetése

36 Magányosan vagy hálózatban?

37 Géniusz Program 2010 a). TÁMOP ( – ) b). TÁMOP ( ) a) Ft Eu b) Ft Eu b). Konzorciumban 5 intézmény számára Óvoda, általános iskola, SNI intézet

38 Géniusz program eredményei Új lehetőségek: 1.Iskolapszichológus 2.Mérés - tehetségazonosítás 3.Tehetségpont akkreditáció 4.Pedagógus továbbképzés 5.Tehetséggondozó műhelyek 6.Egyéni tanácsadás

39 Tehetségpont Tevékenységköre: Tehetségazonosítás – pszichológiai felmérés Mir-Hill teszt Tehetséggondozás Tanácsadás a szülőknek, diákoknak, érdeklődőknek Nyomon követéses vizsgálatok

40 Tehetségpont - HÁLÓZAT A hálózatba való bekapcsolódás előnyei  Jó gyakorlatok bemutatása – matematika, informatika, drámajáték természettudományok, újságírás, olvasókör  Tehetségtérképen való megjelenés  Tehetségnapok szervezése  Géniusz-képzések tanároknak  Együttműködés a Tehetségpontokkal

41 SZIG - TehetségPont

42 42 Kapcsolati hálózat Óvodával Általános iskola (8) Gimnázium: Határon kívüli magyar Nemzetközi – Comenius Projekt - Nor, NL, DE, I, Egyetemekkel: ELTE, PPKE, DE, Civil szervezetek, HUNRA, MATEH, Egyesületek szülők szervezete öregdiákok

43 Szabadidő – Erdélyben 2009

44 Tehetséggondozó műhelyek

45 Egy csapat

46 „Minden gyermek tehetséges valamiben” ing Borosné Jakab Edit Általános értelmi képességek Speciális adottságok Kreativitás Motiváció

47 EU- Hálózat ing Testvériskoláink: San Vito (Itália) Aalesund (Norveg ) Stadtlohn (D) Magdeburg

48 ing WEBSITES:

49 Hálózatok ing Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Tehetségvonat program „Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP 3.4.3-08/1-2009-0008 pályázat Borosné Jakab."

Hasonló előadás


Google Hirdetések