Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig. Üzleti lehetőség azonosítása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig. Üzleti lehetőség azonosítása."— Előadás másolata:

1 A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig

2

3 Üzleti lehetőség azonosítása

4 Különbség Ötlet: felismert vagy felkelthető piaci lehetőség Piaci lehetőség: ismételt fizetőképes kereslet Üzleti lehetőség: tartós ismétlődő fizetőképes kereslet

5 Ötletek forrásai Fogyasztó Kereskedők Külföldi tapasztalat Munkahely Kutatás-fejlesztés Más vállalkozás Internet Vállalkozásélénkítő programok

6 Ötletgyűjtés módszerei Ötletfüzet Ötletroham – „Ötlet ötletet szül” – 5-7 fő – Alapszabályok: Nem kritizáljuk, nem értékeljük az ötleteket Az ötletek száma és nem a minősége számít Csak röviden a lényeget mondjuk, magyarázni később lesz lehetőség Csak az ötletgyűjtés után értelmezzünk, magyarázzunk Építsünk mások ötletére, mondjunk jobbat, hasonlót, mást Gyűjtés Előszűrés Döntés

7 A vállalkozási ötletek életképességének vizsgálata Üzleti ötlet Piacképes?Versenyképes?Működőképes?Üzletképes? Akarom? Üzleti lehetőség

8 A vállalkozás a vállalkozó szerint: Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes Kívánatos Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes

9 Piacképesség értékelése Vevőkör azonosítása Vevő vásárlási viselkedésének azonosítása Vevői igények értékelése Vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele Értékesítési formák, módok változásainak számbavétele Az érvényes és várható jogszabályok hatásának megállapítása A termék vagy szolgáltatás meghatározás értelmezése

10 Versenyképesség értékelése Versenyelőny esetleg hátrány Célpiac fenyegetettség Versenyt befolyásoló erők Új belépők előtt álló korlátok Szállítók alkuhelyzete Vevő alkuhelyzete Helyettesítő termék fenyegetése

11 Működőképesség értékelése Technikai megvalósítás Jogi feltételek Tulajdonos felfogása a vállalkozásról Munkamegosztás Technológia Munkatársak felfogása a munkáról, vállalkozásról

12 Üzletképesség elemzése Várható forgalom, nyereség További szükséges befektetések Készpénzigény fizetőképesség – likviditás Nyereségesség – rentabilitás megtérülés

13 Kívánatosság értelmezése Szívesen foglakozna vele Kellően izgalmas, érdekes Meglévő tapasztalat – Gazdasági területen – Üzleti világban – Vezetői, menedzsment Elszántság

14 Üzleti modell

15 Ha életképesnek ítéli az ötletet a vállalkozó, akkor érdemes megfogalmaznia, a lehetőség kihasználásának üzleti modelljét – Mivel fog foglalkozni a vállalkozás Hol Milyen tevékenységet akar végezni – Hogyan fog ebből pénzt csinálni Üzleti ötlet felülvizsgálata Elképzelés újra fogalmazása

16 Vállalkozások azért fontosak a gazdaságban, mert innovációt hoz: Új termékek, szolgáltatások Új technológia Új értékesítési forma Új beszerzési forrás Új piac Új üzleti modell

17 Üzleti modellek alaptípusai Milyen jogokat adnak el? Milyen mértékű átalakítást végez a vállalkozás? Jelentős Csekély Az eszköz tulajdonjoga Létrehozó Elosztó Az eszköz használata Bérbeadó A vevő és az eladó közötti közvetítés joga Közvetítő

18 Létrehozó Gyártó, Termelő Termelést végző vállalat alapmodellje Létrehozó maga tervezi meg azt a terméket amit elad

19 Elosztó Kereskedő További értéknövelő tevékenységeket végezhet: – Szállítás – Csomagolás – Vevőszolgálat

20 Bérbeadó Eszköz használati jogát adja el – Ingatlan – Fizikai eszköz: pl gép, berendezés – Pénz – Emberi erőforrás

21 Közvetítők Elősegíti az értékesítést az eladó és a vevő között Ezért jutalékot kap

22 Üzleti modell ábrázolási formái 1.Meggyőző történet 2.Üzleti modell térképe 3.Pénzügyi modell

23 Meggyőző történet Szöveges leírás, hétköznapi szavakkal

24 KérdésSzöveges válasz Mit akar a vállalkozás eladni?Amit mi eladunk….. Mi ebben a különleges, miben más?Abban vagyunk különösen jobbak, mint mások… Ezt azért tudjuk elérni, mert… Milyen igényt akar kielégíteni a potenciális vevőknél? Hozzánk a vevők azért jönnek, hogy megtalálják… Kik lesznek a vevők?Akik hozzánk jönnek olyan… Hol fogják a vevők megvenni?A vásárlás helye… Hogyan fogják a vevők megvenni?A vásárlás módja… Mikor fogják megvenni?A vásárlás ideje… Ki, mit fog fizetni?Úgy teszünk szert bevételre, hogy….

25 Hogyan fognak a vevők fizetni?Nálunk a fizetés módja az, hogy … Mikor fognak a vevők fizetni?Nálunk akkor fizetnek… Mennyi lesz ebből a bevétel (havonta, az első évben?) Bevételünk…. havi átlag …. forint, az első évben kb……… forint Milyen költségeink lesznek függetlenül a mennyiségtől (állandó költségeink, havonta évente)? Várható állandó költségünk… a bérleti díjak, munkabérek és közterhei, a közmű díjak, a biztosítási díjak, ……. forint havonta. Milyen költségeink lesznek a mennyiségtől függően (változó költségek)? Várható működési költség… beszerzett árukra, az eladóknak fizetendő értékesítési jutalékra, iparűzési adóra, javítási költségekre, havi …. forint Mekkora nyereségre lehet számítani, mikortól? Várható nyereségünk… havi ….forint, évi forint kb. hat-nyolc hónap után Mennyi befektetést igényel a vállalkozás elindítása? Ahhoz, hogy el tudjuk indítani a vállalkozást … forintra van szükség, amelyből … forint a saját forrás, ….Ft a családi,…Ft a baráti segítség, … forint a pályázati forrás, ….Ft a kockázati tőke befektetés, …Ft kereskedelmi banki hitel. Mikorra térül meg a befektetés?Amennyiben az éves nyereség … Ft, és a befektetett tőke … Ft, akkor a beruházás … év alatt térül meg

26 Üzleti modell térképe Ábra, mely feltünteti a szereplőket és a közöttük lévő viszonyt, mutatva a pénzáramlást is. Vállalat Eladói csop Vevő csop Eladói csop Vevő csop Üzleti partner

27

28 Cég küldetésének meghatározása Ennek meghatározásához, feltétlen szükséges, hogy a vállalkozó tisztázza magában, hogy milyen cégben gondolkodik Milyen vevőkör, milyen igényeit Milyen termékekkel/szolg.-sal Milyen módon kívánja kielégíteni.

29 Milyen versenypozícióban Milyen földrajzi körzetben Milyen gazdasági és egyéb céllal Milyen méretben kíván működni a vállalkozás

30 Üzleti terv

31 Azonosítja és meghatározza Lehetőséget Cégvezetést Erőforrásokat Üzleti stratégiát Vállalkozás gazdasági életképességét Kockázatot és kezelésének módját

32 Üzleti terv, mint dokumentum A.Meggyőző B.Hiteles Dokumentumnak kell lennie Értékesítési dokumentum.

33 A. Meggyőző Ha a vállalkozó be tudja bizonyítani, hogy Megcélzott piacon Megfelelő termékkel/szolgáltatásokkal Vállalkozó személyekkel Képes nyereségesen működni, és Felkészül a kockázatok kezelésére

34 B. Hiteles Ha a vállalkozó hitlelt érdemlően Elvégezte a szükséges piackutatást Megtervezte a piacra jutás lépéseit Megteremtette a működés feltételeit Megtalálta a megfelelő embereket Kikalkuláltam hogy a vállalkozás gazdaságosan működtethető, életképes üzleti modellel Számba vette a lehetséges kockázatokat és kivédésük megoldásait


Letölteni ppt "A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig. Üzleti lehetőség azonosítása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések