Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8). MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS Minőség tervezése Minőség biztosítása Minőség ellenőrzése Minőség fejlesztése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8). MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS Minőség tervezése Minőség biztosítása Minőség ellenőrzése Minőség fejlesztése."— Előadás másolata:

1 INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8)

2 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS Minőség tervezése Minőség biztosítása Minőség ellenőrzése Minőség fejlesztése

3 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS TERVEZÉSI FELADATÁNAK FORRÁSA ( PLAN ) 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (8) Az intézményvezető az intézményellenőrzés összegző szakértői dokumentuma alapján öt évre szóló intézkedési tervet készít, amelyben kijelöli az intézmény pedagógiai- szakmai munkája fejlesztésének feladatait. Az intézkedési tervet a nevelőtestület az intézményellenőrzés összegző szakértői dokumentumának kézhezvételétől számított harminc napon belül hagyja jóvá. Az intézkedési tervet jóváhagyása után meg kell küldeni az intézmény fenntartójának.

4 M C K INSEY - FÉLE 7S MODELL Érték rendszer Stratégia Stílus Személyzet Szakmai ismeretek Rendszerek Struktúra

5 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS CÉLJA, FÓKUSZA  Az intézményi minőségfejlesztés célja, hogy az intézmény az elvárások teljesülésének Önértékelése alapján a kiemelkedő és fejleszthető területein, fejlesztéseket tervezzen, végrehajtson, értékeljen és fejlesszen, hogy azután újabb önértékelés keretében vizsgálja a a fejlesztések által változások eredményességét.  A minőség fejlesztés és fókuszában a pedagóguspedagógiai munkájának minősége, a vezető vezetési minősége és az intézmény minősége azaz saját céljainak, az azokhoz kapcsolódó elvárásainak teljesülése áll.

6 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS CÉLJA, FÓKUSZA TANULÁSVÁLTOZÁS ÖNMAGASZEMÉLYZET INTÉZMÉNY

7 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉSŰ CIKLUSA Stratégiai ciklus 3-5 év Éves ciklus 1.év Éves ciklus 2.év Intézkedési terv 5 év Munkaterv 1 Munkaterv 2

8 AZ ÉLETCIKLUS

9 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS ILLESZKEDÉSE AZ ÉRTÉKELÉSI FOLYAMATOKHOZ Intézmény fejlesztés/ önfejlesztés Önértékelés / adaptáció értékelése 20/2012.(VIII.31.) 150.§. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint intézmény, Pedagógus vezető Külső értékelés 20/2012.(VIII.31.) XV. fej. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint Önértékelés 20/2012.(VIII.31.) 150.§. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint Külső értékelés 20/2012.(VIII.31.) XV. fej. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint Értelmezés / adaptáció/ Pedagógiai program / Vezetői program Pedagógus fejlesztés: -Képzés / továbbképzés -Mentorálás / mentor -Jó gyakorlat átadás Vezető fejlesztés: -Vezető képzés / továbbképzés -Mentorálás / mentor -Jó gyakorlat átadás Intézményi : - Folyamatok fejlesztése -Kommunikáció fejlesztése -Infra struktúra fejlesztése

10 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS PDCA CIKLUSA ÉS TEVÉKENYSÉGEI Önértékelés Külső értékelés Új intézkedések meghatározása Minőségfejlesztés fejlesztése Intézkedések erőforrásainak biztosítása Intézkedések során bekövetkezett események kezelése Intézkedések tervszerű végrehajtása Intézkedések a pedagógusok fejlesztésére Intézkedések a vezető fejlesztésére Intézkedések az intézmény fejlesztésére Intézkedések tervezése Intézkedések végrehajtása Intézkedések Ellenőrzése/ Értékelése Intézkedések Fejlesztése

11 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS TERVEZÉS E „ A terv semmi. a tervezés minden". Eisenhower. Nincs előírt folyamat/ sablon csak jó gyakorlat: 1.Széles bázis 2.Projekt alapú 3.1 Intézkedés 1 lap Nevelőtestület után a fenntartó hagyja jóvá

12 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS TERVEZÉS E „ AlapadatokFejlesztés megnevezése Fejlesztés azonosítója Fejlesztésért felelős személy Fejlesztés tervezéseFejlesztés indokoltsága, fejlesztési szükséglet Fejlesztés célcsoportja, várható felhasználói kör mérete Fejlesztés életciklusa Fejlesztés kapcsolódásai más folyamatokhoz ( Intézményi folyamatok) Fejlesztés forrása - finanszírozás Fejlesztés megvalósulásának kockázatai (bevezetés után) Fejlesztés várható hatásai (eredmények) Fejlesztés erőforrásai - fő költségtételek Megvalósítás mérföldkövei - határidők Fejlesztési lépések Fejlesztés felelősségi körei Fenntartás erőforrásai - fő költségtételek Fejlesztés megvalósításaFejlesztési szerepkörök, felelősök Fejlesztési lépések nyomonkövetése (státuszolás) Fejlesztési folyamat audittevékenysége Fejlesztés átvételi szempontjai (mennyiségi, minőségi mutatók) Fejlesztés implementációs lépései Fejlesztés utánkövetési folyamata

13 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS VÉGREHAJTÁSA „ Fejlesztés megvalósításaFejlesztési szerepkörök, felelősök Fejlesztési lépések nyomonkövetése (státuszolás) Fejlesztési folyamat audittevékenysége Fejlesztés átvételi szempontjai (mennyiségi, minőségi mutatók) Fejlesztés implementációs lépései Fejlesztés utánkövetési folyamata „Terv szerint minden halad „

14 AZ INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS ÉRTÉKELÉSE „ Intézmény fejlesztés/ önfejlesztés Önértékelés 20/2012.(VIII.31.) 150.§. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint Külső értékelés 20/2012.(VIII.31.) XV. fej. Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyv szerint Értelmezés / adaptáció/ Pedagógiai program / Vezetői program „Terv szerint minden haladt „ Vezetői kinevezés, minőség _kiválóság elismerése, és újrakezdés

15 KIVÁLÓSÁG NEM EGYSZERI AKTUS TÚLÉLNI NEM ÉRDEMES, MEGÉLNI ÖRÖM


Letölteni ppt "INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8). MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS Minőség tervezése Minőség biztosítása Minőség ellenőrzése Minőség fejlesztése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések