Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.1.4-08/2-2009. Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.1.4-08/2-2009. Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető."— Előadás másolata:

1 TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető

2 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés megteremtése Napkor településen az alapfokú oktatás és nevelés teljes vertikumában” Tantestületi felkészítő nap Projektnyitó értekezlet augusztus 3. Sényő Sényő

3 EU- támogatás Az Európai Szociális Alap és a Magyar Állam finanszíroz A Napkor Község Önkormányzata által megnyert támogatás összköltsége: Ft. 1. feladatellátási hely: Napkor – Ft. 2. feladatellátási hely: Sényő – Ft.

4 Sajátosságok Pályázó: Napkor Község Önkormányzata Felelős irányító: az intézményvezető Innováció kulcsembere: a szakmai vezető A pedagógusok végzik el a munka dandárját!

5 Mit is nyertünk pontosan? A pályázati dokumentáció megismerése Projektmenedzsment megalakulása Felelősségek, feladatkörök tisztázása, elfogadása Megvalósítás ütemezése Nyilvánosság biztosítása Dokumentáció gyűjtése

6 Pályázati dokumentáció Komplex helyzetelemzés IKT helyzetelemzés Szakmai feladatterv Költségvetés Támogatási Szerződés

7 Projektszervezet Intézményvezetők=Szakmai vezetők feladatellátási helyenként: Sényő: Antalné Tőkési Gabriella Sényő: Antalné Tőkési Gabriella Napkor: Baksa Ferencné Napkor: Baksa FerencnéProjektmenedzsment: projektmenedzser: Jacsó Lászlóné projektmenedzser: Jacsó Lászlóné pénzügyi vezető: Erberhartné Gáva Katalin pénzügyi vezető: Erberhartné Gáva Katalin projektasszisztens: Homonyikné Solymos Aliz projektasszisztens: Homonyikné Solymos Aliz Megvalósító pedagógusok feladat-ellátási helyenként

8 FELELŐSSÉGEK „Örökölt felelősségek”  polgármester:Dr. Spinyhért Zsolt Támogatási szerződés aláírója Támogatási szerződés aláírója  intézményvezető: Baksa Ferencné együttműködési megállapodás, együttműködési megállapodás, szakmai feladatterv, költségvetés szakmai feladatterv, költségvetés aláírója aláírója

9 „Vállalt felelősség”  projektmenedzser - munkaszerződés alapján - munkaszerződés alapján  pénzügyi vezető  szakmai vezető  megvalósítók - feladatra szóló megbízás alapján - feladatra szóló megbízás alapján

10 CSAPATMUNKA

11 Megvalósítási ütemterv Projektmegvalósítás kezdő időpontja: Megvalósítás záró időpontja: Pályázatban más volt Időrendi tervezés Azt lehet módosítani, ami van

12 A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Sényő Szövegértés-szövegalkotás: - Mikó Tibor Istvánné 3. o - Mikó Tibor Istvánné 3. o - Petőné Mike Zsuzsanna 5. o - Petőné Mike Zsuzsanna 5. oMatematika - Paszerbovics Edit 6. o - Paszerbovics Edit 6. o Idegen nyelv – angol - Gyöngyösi Lívia 4. évfolyam - Gyöngyösi Lívia 4. évfolyam

13 Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Paszerbovics Edit Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: Ember a természetben Gyöngyösi Lívia Gyöngyösi Lívia Három hetet meghaladó projekt megszervezése: Szabolcs projekt Petőné Mike Zsuzsanna Petőné Mike Zsuzsanna Témahét: Egészséghét Mikó Tibor Istvánné Mikó Tibor Istvánné

14 Moduláris oktatási program: Az etikai kódex Mikó Tibor Istvánné Mikó Tibor Istvánné A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsanna, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Osztályok: Osztályok:

15 A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Napkor Szövegértés-szövegalkotás: Somogyiné Bige Erzsébet 4. b Somogyiné Bige Erzsébet 4. b Szokira Jánosné 5. a Szokira Jánosné 5. aMatematika: Milotainé Balázs Szilvia 2. a Milotainé Balázs Szilvia 2. a Kéningerné Farkas Mária 2. b Kéningerné Farkas Mária 2. b Tóth Zoltánné 5. b Tóth Zoltánné 5. b Digitális kompetencia: Bodzás Edit 3. a Bodzás Edit 3. a

16 Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Szokira Jánosné Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása:Ember a természetben Kovácsné Bárány Marianne Kovácsné Bárány Marianne Három hetet meghaladó projekt megszervezése:Napkor projekt Somogyiné Bige Erzsébet Somogyiné Bige Erzsébet Témahét: Jósika – hét Szokira Jánosné Egészséghét Orosz Györgyné Egészséghét Orosz Györgyné

17 Moduláris oktatási program: Környezeti nevelés Környezeti nevelés Kovácsné Bárány Marianne Kovácsné Bárány Marianne A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Osztályok: 2. a, 2. b, 3. a, 4. b, 5. a, 5. b Osztályok: 2. a, 2. b, 3. a, 4. b, 5. a, 5. b

18 Módszertani továbbképzések Sényő Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsa, Paszerbovics Edit, Mikó Tibor Istvánné Kooperatív tanulás:Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Drámapedagógia: Petőné Mike Zsuzsa Tanulás tanulása: Gyöngyösi Lívia Tanulás tanulása: Gyöngyösi Lívia

19 A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa Az IKT oktatásban történő alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa

20 Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment menedzsment - Új oktatásszervezés az intézmény- - Új oktatásszervezés az intézmény- ben ben - Az IKT alkalmazása - Az IKT alkalmazása Antalné Tőkési Gabriella Antalné Tőkési Gabriella

21 Módszertani továbbképzések Napkor Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Kellerné Rafaez Noémi

22 Tanórai differenciálás heterogén csoportban: Kéningerné Farkas csoportban: Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Tanulás tanulása: Bodzás Edit, Tanulás tanulása: Bodzás Edit, Kovácsné Bárány Marianne, Kovácsné Bárány Marianne, Somogyiné Bige Erzsébet Somogyiné Bige Erzsébet

23 A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Zoltánné

24 Az IKT oktatásban történő alkalmazása:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Kovácsné Bárány Marianne, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Informatikai alapozó képzés: Kéningerné Farkas Mária, Somogyiné Bige Erzsébet

25 Mérés-értékelés: Vislóczki Ágnes, Nagyné Czimbula Annamária SNI gyerekek együttnevelése: Soltészné Lekli Erika, Liptákné Lekli Ágnes

26 Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment: Baksa Ferencné, menedzsment: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc Tudlik Ferenc - Új oktatásszervezés az intézmény- - Új oktatásszervezés az intézmény- ben: Baksa Ferencné, Tudlik ben: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc Ferenc - IKT alkalmazása: Baksa Ferencné - IKT alkalmazása: Baksa Ferencné

27 IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés (60 ó): 35 pedagógus (60 ó): 35 pedagógus Helyi tanterv, Pedagógiai Program módosítása: Baksa Ferencné, Antalné Tőkési Gabriella Antalné Tőkési Gabriella Tantestületi felkészítő nap

28 Választott tevékenység Sényő: Nyári tábor program: Paszerbovics Edit Napkor: Egy hetes erdei iskolai program: Orosz Györgyné, Tóth László, Kovácsné Bárány Marianne, Hepp Istvánné, Vislóczki Ágnes

29 Megvalósítási ütemterv Ütemezéstevékenység augusztus 03. Tantestületi felkészítő nap – projektnyitó értekezlet értekezlet június – augusztus Projektmenedzsment tevékenysége Projektmegbeszélések ( havonta) Nyilvánosság biztosítása szeptember június A kompetencia alapú oktatás implementációja implementációja Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása átdolgozása Hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása esélyegyenlőségének javítása

30 Megvalósítási ütemterv október június Szaktanácsadók tevékenysége Szaktanácsadók tevékenysége szeptember január A projekt keretében megvalósuló tanári A projekt keretében megvalósuló tanári továbbképzések továbbképzések augusztus- október Oktató csomagok megvásárlása Oktató csomagok megvásárlása ERFA típusú eszközök beszerzése ERFA típusú eszközök beszerzése augusztus- november Kisértékű tárgyi eszközök beszerzése Kisértékű tárgyi eszközök beszerzése augusztus- december Taneszközök beszerzése Taneszközök beszerzése

31 Megvalósítási ütemterv szeptember- november Egy hetes erdei program Egy hetes erdei program október április Jó gyakorlatok átvétele az iskolában Jó gyakorlatok átvétele az iskolában 2010 február- március Egészséghét megvalósítása Egészséghét megvalósítása február- április Témahét: Jósika - hét Témahét: Jósika - hét

32 Megvalósítási ütemterv március- május Három hetet meghaladó projekt meg- Három hetet meghaladó projekt meg- valósítása valósítása június- augusztus Nyári tábor program megvalósulása Nyári tábor program megvalósulása PEJbeadások Záró PEJ EPEJ november május November Helyszíni ellenőrzés

33 Nyilvánosság V. sz. Kommunikációs csomag megvalósítása - Kötelező eleme: - Kötelező eleme: C típusú tábla elhelyezése C típusú tábla elhelyezése Fotódokumentáció készítése Fotódokumentáció készítése Honlapon folyamatos tájékoztatás Honlapon folyamatos tájékoztatás - Ajánlott eleme: - Ajánlott eleme: Információs anyagok, kiadványok Információs anyagok, kiadványok

34 Fontos: - a szülők tájékoztatása: évnyitó, - a szülők tájékoztatása: évnyitó, évzáró, szülői értekezletek évzáró, szülői értekezletek - a tantestület: értekezletek, - a tantestület: értekezletek, bemutató órák, munkaközösségi bemutató órák, munkaközösségi megbeszélések megbeszélések - diákok: DÖK-gyűléseken - diákok: DÖK-gyűléseken - a közvetett partnerek tájékoztatása - a közvetett partnerek tájékoztatása

35 Dokumentáció Mindenről pontos dokumentáció Mindenről pontos dokumentáció szükséges: szükséges: - feljegyzés, jelenléti ív, fotó, esetleg - feljegyzés, jelenléti ív, fotó, esetleg a kész produktum a kész produktum - naplóban is legyen bejegyezve - naplóban is legyen bejegyezve - minden bejövő és kimenő levél - minden bejövő és kimenő levél ( papír alapú, vagy ) ( papír alapú, vagy )

36 Nyilvántartás - fenntartás A projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell tárolni, és legalább december 31-ig meg kell őrizni Fenntartási kötelezettség: a projekt zárásától számított 5 év

37 Kockázatok A tanévkezdés és a felkészülésre szánható idő A közbeszerzési eljárások „futamideje” Az eszközök, programcsomagok beszerzése Jó gyakorlatok legitim átvétele A bevont pedagógus „magányossága” A pedagógusközösség motivációja

38 „A tanítás az, ami megmarad, amikor a tanultakat elfelejtettük”

39 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TÁMOP 3.1.4-08/2-2009. Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések