Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr"— Előadás másolata:

1 A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr. Róna Iván, vezérigazgató Debrecen, október 2.

2 Vízben (is) jók vagyunk!
Érveink az egészségturizmus mellett: Máshol ilyet nem talál - egyedülálló természetes gyógytényezők! Hagyományok Csúcsminőséget garantálunk A wellness több mint máshol Jó ár-érték arány Európa legnagyobb gyógyfürdői, legnagyobb természetes termál-tava, és olyan természetes barlangok, amelyekben termálvíz kering, és a kontinensen egyedülálló gyógyhatású száraz-gáz (mofetta) – ezek Magyarország különleges természeti adottságai. A magyarországi gyógy és wellness szállodákban a legjobb minőségű szolgáltatásokban részesül. A magas szintű szakemberképzés mellett ez a garancia arra, hogy a magyar ásvány- és gyógyvizek minősítési rendszere az egyik legszigorúbb Európában Magyarországon a wellness nem csupán a megszokott sportolási-, kikapcsolódási és masszázs lehetőségeket jelenti: a gyógyturizmus hagyományaival kiegészülve az ország egyedülálló mixét kínálja a rekreációnak és a gyógyításnak. A fürdőzés, a gyógyulás Magyarországon élmény – ráadásul hagyományosan közösségi élmény. A gyógyszállókban a személyzet két- három idegen nyelven beszél, így a nyelvi akadályok nem jönnek szóba a kezelésnél, sokszor anyanyelvén mondhatja el panaszát, kéréseit a vendég. A magyar árak a kínált magas minőség ellenére sem tartoznak a legdrágábbak közé. Főként akkor nem, ha figyelünk arra, mit is kapunk a pénzünkért: a legtöbb gyógyszálló esetén a fürdőbelépő, illetve a saját gyógymedencék használata benne foglaltatik a szoba árában. Ha működő római kori fürdőket nem is, de működő, és eredeti állapotában felújított XVI. századi török fürdőben élvezheti a gyógyulás örömeit Magyarországon.

3 Magyarország a világ egyik termál nagyhatalma
1372 termálvízkút 207 elismert gyógyvíz 385 településen működik termál-, illetve gyógyvizű fürdő 13 gyógyhely 54 minősített gyógyszálló 70 minősített gyógyfürdő 5 gyógybarlang 224 elismert ásványvíz 5 gyógyiszaplelőhely 1 mofetta Termálvízkút: természetben előforduló, 30ºC-nál magasabb hőmérsékletű víz. Elismert gyógyvíz: fizikai tulajdonságai vagy kémiai összetétele miatt gyógyító hatású vizek, jellemző javallatok: mozgásszervi, emésztőszervi, nőgyógyászati, bőrgyógyászati, érszűkületi problémák gyógyítása. Gyógyhely: olyan település vagy településrész, amely különleges klimatikus adottságokkal rendelkezik, valamint biztosítottak a gyógytényezők hasznosításához szükséges létesítmények (Balf, Bük, Kékestető, Lillafüred, Balatonfüred, Debrecen, Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Harkány, Hévíz, Parád, Zalakaros.) Minősített gyógyfürdő: olyan létesítmények, amelyek természetes gyógytényező felhasználásával fürdőkezelést nyújtanak Ezekből 9 Budapesten található. Gyógybarlang: asztmás és allergiás panaszok kezelésére alkalmas mikroklímájú barlangok: Jósvafő - Béke-barlang, Lillafüred - Szent István-barlang, Budapest - Szemlő-hegyi-barlang, Abaligeti-barlang, Tapolcai Kórház-barlang. Ásványvíz: felszín alatti vízrétegekből származó vizek, amelyek nem tartalmaznak az egészségre ártalmas anyagokat, és ásványianyag-tartalmuk a törvényileg meghatározott küszöbértékek felett van.) Gyógyiszaplelőhely: minősített és nyilvántartásba vett, a törvényi előírásoknak megfelelő gyógyiszapok, amelyek fizioterápiás, reumás kezelésekre, valamint méregtelenítésre, regenerálásra és bőrfeszítésre alkalmasak. Hazánkban: Makón a marosi iszap, Tiszasülyön a kolopi iszap, Hévízen a Hévízi-tó iszapja, Hajdúszoboszlón a Városi Gyógyfürdő iszapja és Alsópáhokon a „georgikon” természetes tőzeg gyógyiszap.) Mofetta: a „szárazfürdő”-ként ismert mofetta, magas koncentrációjú szén-dioxidot és némi radont tartalmazó, viszonylag alacsony hőfokú vulkáni eredetű kigőzölgés, amely alkalmas vérkeringési megbetegedések (érszűkület), mozgásszervi, bőrgyógyászati, nőgyógyászati megbetegedések kezelésére. Helyszín: Mátraderecske

4 Minden harmadik szállodai éjszaka a gyógy- és wellness-szállodákban
54 gyógy-, 89 wellness-szálloda férőhely évek óta növekvő forgalom 2009-ben a kereskedelmi szálláshelyi átlagnál kisebb mértékű csökkenés 2008-ban 54 gyógy-, 81 wellness-szálloda A szállodai vendégéjszakák 31%-a gyógy- és wellness-szállodákban. A belföldi vendégek 25,0%-a, a külföldi vendégek 13,5%-a gyógy- és wellness-szállodában Legfontosabb küldőpiacok: Németország, Ausztria, Oroszország, Csehország, Lengyelország, Románia, USA, Svájc Folyamatosan növekszik a wellness-szállodák belföldi és külföldi vendégforgalma A leggyakrabban látogatott városok: Budapest, Hévíz, Hajdúszoboszló, Siófok, Balatonfüred, Bük, Sopron, Zalakaros, Debrecen, Sárvár, melyek közül több gyógyhely, illetve gyógyfürdőjéről híres város. A wellness-szállodák forgalma folyamatosan és erőteljesen nőtt az elmúlt években: 2005-ben 80%-kal nőtt, 2006-ban 80%-kal nőtt, 2007-ben 20%-kal nőtt, 2008-ban 20%-kal nőtt az előző évhez képest. 2008. végleges adatok: Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken: éjszaka (-0,8%) Vendégéjszakák száma a szállodákban: (+0,3%) – kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak 71,0%-a Vendégéjszakák száma a gyógy- és wellness-szállodákban: éjszaka (+4,2%, ezen belül gyógyszállodák: , -1,4%; wellness-szállodák: , +14,7%) – a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak 21,8%-a, a szállodai vendégéjszakák 30,7%-a Belföldi vendégéjszakák aránya a kereskedelmi szálláshelyeken 49,9% (szállodákban 44,1%, gyógy- és wellness-szállodákban együttesen 58,5%, ezen belül gyógyszállodákban 49,7%, wellness-szállodákban 72,8%) 2009. január-július (előzetes adatok): Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken: éjszaka (-9,9%) Vendégéjszakák száma a szállodákban: (-10,2%) Vendégéjszakák száma a gyógy- és wellness-szállodákban: éjszaka (-6,4%, ezen belül gyógyszállodák: , -8,8%; wellness-szállodák: , -2,7%) – a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak 22,5%-a, a szállodai vendégéjszakák 32,3%-a Belföldi vendégéjszakák aránya a kereskedelmi szálláshelyeken 51,3% (szállodákban 44,7%, gyógy- és wellness-szállodákban együttesen 59,0%, ezen belül gyógyszállodákban 48,4%, wellness-szállodákban 75,3%) A diagramon a küldőpiacok a január-júliusi vendégéjszakák száma alapján (gyógyszállodákban) szerepelnek. A részesedés a külföldi vendégéjszakák számából való arányt jelöli. A feltüntetett négy küldőpiac együttesen a gyógyszállodák külföldi vendégéjszakáinak kétharmadát adja. Összességében a gyógyszállodák vendégéjszakáinak 51,6%-a származott a külföldi vendégektől 2009 első hét hónapjában. A küldőpiacok között kiemeljük Lengyelország szerepét, amely piac forgalma elsősorban a magánszálláshelyeken jelentkezik.

5 Üzenetünk Gyógyturizmus: Wellness-turizmus:
évszázados tapasztalatok, magas színvonalú orvostudomány folyamatosan fejlődő infrastruktúra kedvező ár-érték arány. Wellness-turizmus: kellemes éghajlat, szép természeti környezet termálvízre épülő termékek, korszerű eljárások változatos kiegészítő termékek (bor/gasztronómia, aktív és kulturális turizmus stb.) gyorsan fejlődő infrastruktúra A gyógyturizmus célcsoportjai Külföldön és belföldön egyaránt hangsúlyos promóció. Belföldön: városban élő középkorúak és idősebbek üdülési csekkel rendelkezők Külföldön az egyes küldőpiacokon az egészségturizmus mást és mást jelent - szegmentálás A wellness-turizmus célcsoportjai A promócióban kiemelt szerep jut a belföldnek. városban élő fiatalok és középkorúak szomszédos és közeli országok fiatal és középkorú lakosai

6 Kiemelt termékeink a külföldi kommunikációban
A külföldi promócióban Magyarországot olyan úti célként pozícionáljuk, ahol kis területen sokféle élményben lehet része az idelátogatónak. Az egyes termékek súlya és pozicionálása piaconként természetesen eltérő. Budapest a Duna izgalmas, élvezetes, nagystílű metropolisza, felfedezésre váró város, amelyet érdemes megélni! Magyarország több, mint Budapest. Érdemes felkeresni történelmi hangulatot árasztó, kulturális élményekben gazdag, virágzó városainkat: Egert, Debrecent, Győrt, Miskolcot, Pécset, Sopront, Szegedet és kisvárosainkat egyaránt. És itt nem szabad megfeledkeznünk a történelmi , műemlékfürdőinkről sem. Ha működő római kori fürdőket nem is, de működő, és eredeti állapotában felújított XVI. századi török fürdők nyújtják a gyógyulás örömeit Magyarországon, melynek többsége Budapesten található. Magyarország több évszázados hagyománnyal rendelkezik a gyógy- és termálvízzel történő gyógyítás területén. Az elődeink által sikerrel alkalmazott módszereket a legmodernebb orvostudomány eszközeivel egészítjük ki. Magyarországon a természet eszközeivel, egyedülálló gyógy- és termálvízkincsre alapozott eljárások révén, kiváló szakemberek segítségével tehet meg mindent a vendég egészsége megőrzése érdekében. A külföldi kommunikációban az egészségturizmus két területe közül a gyógyturizmus globálisan, a wellnessturizmus környező országainkban jól értékesíthető.

7 (gyógy- és wellness-turizmus)
Kiemelt termékeink a belföldi kommunikációban Egészségturizmus (gyógy- és wellness-turizmus) Témaévek Eseményturizmus Természetes vizeink A belföldi promócióban az egészségturizmus két területe közül a wellness jelenik meg hangsúlyosabban.

8 Szakmai együttműködések
ESPA European Spas Association (Európai Fürdőszövetség) - A Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésében közösen vállalt tagság - Magyarország 2002 óta tag Magyar Fürdőszövetség - Pártoló tag az MT Zrt. Europe Health - 2. Európai Egészségturizmus Kongresszus a szervezésében, április European Spa Association céljai: Ellenőrizni és elemezni a gyógyfürdők és gyógyüdülőhelyek feltételeit az egyes EU tagországokban Ösztönözi a pozitív élmények, tapasztalatok és a know-how cseréjét Megelőzésre és rehabilitálásra szolgáló stratégiák illetve spa és wellness termékek kidolgozása és fejlesztése az Európán belül élők számára. Európai gyógyfürdők és gyógyüdülőhelyeken standardek létrehozása, támogatása és tökéletesítése Ösztönözi és támogatni a gyógyturisztikai kutatásokat Meghatározni és összhangba hozni a közösségi továbbképző programokat és kurzusokat illetve meghatározni egy professzionális szerkezetet az európai gyógyturisztikáért Létrehozni egy stratégiát az ESPA tagok együttműködési marketinglehetőségeire Európai Egészségturizmus Kongresszus, április április 1-3.: - 28 országból 300 résztvevő - Magyar Turizmus Zrt. szakmai együttműködő partner A Kongresszus legfőbb megállapítása: azok az országok tudják egészségturisztikai kínálatukat az ár- és minőségversenyben jól pozícionálni, amelyek a mellékhatások nélküli természeti gyógyerőket kombinálni tudják a kedvező árú és magas minőségű, illetve specializált egészségügyi szolgáltatásokkal. E tekintetben Magyarország adottságai igen kedvezőek. A Kongresszus programjában kiemelt szerepet kapott az EU egészségügyi szabadságjogokról szóló törvényjavaslata, amely az Európai Unió országain belüli egészségügy szabályozási harmonizációját helyezi a középpontba.

9 Kézzel fogható bizonyíték…
A belföldi – elsősorban wellness - célcsoportnak Egészségére! című őszi-téli ajánlatokat tartalmazó kiadvány A következőkben először a belföldi promócióban alkalmazott eszközöket tekintjük át! Egészségére! - őszi-téli ajánlatokat tartalmazó egészségturisztikai kiadvány példányszám pld A/5-ös méretű behúzásra kerül több női magazinba Wellness, Maxima, ELLE, Glamour magazinok) és terjesztésre kerül belföldi vásárokon (Spa&Wellness kiállítás) terjesztjük gerillaakció keretében az egészségturizmus népszerűsítése érdekében letölthető formában felkerül a itthon.hu és a wellness.itthon.hu weboldalakra megjelenés: október 8.

10 Megújuló honlap Ajánlatkérő funkció Betegségtípusok szerinti kereső
Orvosi menüpont Google térkép kialakítása a weboldalon Online AdWords kampánnyal támogatva Új, az MT Zrt. egységes arculatához illeszkedő arculat a magyaron kívül további három nyelven tematikus weboldalon - Új ajánlatkérő funkció: A honlapról kiválasztott ajánlatokról automatikus érkezik az adott szálláshelyre Betegségtípusok szerinti kereső: a MEME (Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület) együttműködésével elkészült adatbázis alapján készül, így lehetőség lesz arra, hogy az érdeklődő közvetlenül megtalálhassa azokat a gyógyfürdőket, melyek saját betegségére gyógyító erővel hatnak. Orvosi menüpont létrehozása: plasztikai sebészek, (fog)orvosok, szépségszalonok, egészségturisztikai utazásközvetítők számára hirdetési/megjelenési lehetőség a weboldalon - online AdWords kapmány a megújult weboldal népszerűsítésére: Az AdWords az egyik legismertebb webkereső, a Google által üzemeltetett kattintás alapú online hirdetési rendszer. Az AdWords az egyike azon keresőmarketing szolgáltatásoknak, ahol azonnal eredmények tapasztalhatóak a kampány aktiválását követően! Az AdWords kampány esetében a felhasználó által megadott kulcsszóra történő keresés esetén megjelenik a wellness.itthon.hu weboldalunk hirdetése a találati oldalon, amin keresztül a felhasználó azonnal eljuthat az honlapunkra, ahol az ügyfél által keresett termékről vagy szolgáltatásról részletesebb információt szerezhet, illetve kezdeményezhet árajánlat kérést, kapcsolatteremtést vagy megrendelést.

11 Novemberben három napig a figyelem középpontjában!
Spa & Wellness 2009 8. Egészség, Turizmus és Életmód kiállítás - November 6-8. az MT Zrt. a kezdetektől fogva szakmai együttműködő partner a kiállítás szervezésében Az MT Zrt szerepvállalása: - a konferencia programjának összeállításában, és lebonyolításában való részvétel - Saját kommunikációs csatornákon keresztül az esemény promótálása - Sajtótájékoztatóval egybekötött belföldi újságíró study tour szervezése: „Bor és lélek” jeligével az egészségturizmus és a bor kapcsolata lesz a hazai újságírók számára szervezett tanulmányút fő vonulata, kiegészülve a Spa&Wellness kiállítás belföldi kommunikációját támogató sajtótájékoztatóval. Nagyközönségi nyereményjáték a wellness.itthon.hu tematikus weboldalon: a honlapon regisztrálók közül minden 10. belépőjegyet nyert a kiállításra központi és régiós standdal való megjelenés az MT Zrt. a kezdetektől fogva szakmai együttműködő partner a kiállítás szervezésében

12 Akciók országszerte Budapest és környéke: Észak-Alföld:
Strandok éjszakája Észak-Alföld: "Tavaszköszöntő" kampány Gyógy-és wellnessüdülések kiadvány Észak-Magyarország Vizeskeddj – kedvezményes ajánlatok Dél-Dunántúl: „Egészségturizmus-városlátogatás” kampány Közép-Dunántúl: kampány a Velence Resort & Spa-val kampány a Tatabányai Gyémánt Fürdővel Budapest és környéke: Strandok éjszakája: Együttműködés a Budapest Gyógyfürdő Zrt-vel az esemény promóciójában. 2 strand éjszakai nyitvatartása különleges programokkal. A június 19-i Strandok éjszakája akció keretében a Palatinus fürdőben igazi retro hangulatot élvezhettek a fürdőzni és szórakozni vágyók, míg a Dagály fürdőben a brazil karneválé volt a főszerep. A rendezvény alatt a strandok egész éjszaka több ezer látogatót fogadtak. Észak-Alföld: "Tavaszköszöntő" kampány 2009: Patika magazinnal együttműködés; PatiCard- törzsvásárlókártyán megjelenés (a Gyöngy Paticard által kibocsátott törzsvásárlói kártyán megjelenés) , és a oldalon megjelenés, valamint Gyógy és wellness üdülési ajánlatok flyer készítése és terjesztése. Célcsoportok széles körű elérése, ismeretterjesztés, újszerű marketing eszköz (Paticard kártya) alkalmazása. A Gyógy-és Wellness Üdülések c. 16 oldalas kiadvány a régió tavaszi/nyári gyógy-és wellness üdülési ajánlatait tartalmazza. Dél-Dunántúl: „Egészségturizmus-városlátogatás” kampány: melynek keretében olyan kiadványt jelentetünk meg, amely városlátogatással és kulturális programokkal kibővített egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmaz. Közép-Dunántúl: "Nyitottak vagyunk egy az egyben" kampány a Velence Resort & Spa-val: Újonnan nyílt szálloda promóciója "Nyitottak vagyunk egy az egyben" kampány a Tatabányai Gyémánt Fürdővel: Új szolgáltatás promóciója

13 Kézzel fogható bizonyíték...
… külföldre is ‘’Quelle der Gesundheit in Ungarn’’ német nyelvű kiadvány ‘’Wegry kraj Spa&Wellness’’ lengyel nyelvű változat ‘’Hungary – A garden of healing’’ angol nyelvű változat Áttekintjük a külföldi marketingmunka főbb területeit. Quelle der Gesundheit in Ungarn kiadvány: pld A/4-es méretű 45 db szolgáltatói hirdetés ITB-n debütált a kiadvány ‘Wegry kraj Spa&Wellness’ lengyel nyelvű verzió: 6 000 pld Tartalmában a lengyel piac igényeihez alakítva augusztusban készült el a kiadvány és a szeptemberi varsói TTW kiállításon debütált ‘Hungary – A garden of healing’ angol nyelvű változat: tervezett példányszám: db elkészítése folyamatban a novemberi WTM kiállításon debütál 13

14 Egészségturisztikai akciók a föld körül…
Road show-k (környező országok, Oroszország, Olaszország) Workshop (Moszkva – V4) Study túrák (Techniker Krankenkasse, román és osztrák újságírók) Környező országok road-show: Hajdúszoboszló város és az Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság közös lengyelországi, csehországi és szlovákiai road-showja és workshopja V4 Roadshow szeptember – 4 város – 33 cég- ebből 17 Magyarországot értékesítő (13 magyar cég + 4 orosz tour operator) Tematikus road show Olaszországban: a senior korosztálynak szóló ajánlatokat prezentálták a részt vevő országok képviselői. Hazánk turisztikai termékei közül kiemelt szerepet kapott a gyógyturisztikai kínálat. A Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése keretében egészségturisztikai konferencia és workshop szervezése Moszkvában. A V4 idén kezdi meg közös egészségturisztikai tevékenységét a régióban. Erre az alkalomra neves előadókat hívunk meg a témában, a 4 ország által összállított egészségturisztikai kiadvány készül. A rendezvény megszervezését a moszkvai külképviselete koordinálja. Budapest Adventure szórólapok a stuttgarti fürdőkben: Az együttműködés keretében ezúttal a fiatalos, élményekben gazdag Budapest népszerűsítésére kerül sor Stuttgart három gyógy- és öt strandfürdőjében, valamint egyik uszodájában Budapest Adventure szórólapok hívták fel a figyelmet a nyári budapesti kampányra. Study tourok: - Techniker Krankenkasse Magyarországon:A Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatóságának szervezésében hazánkban jártak, a több mint 7 millió biztosítottal rendelkező Techniker Krankenkasse nemzetközi ügyekért felelős vezetői. Bejárásuk során jelezték a további együttműködési szándékukat és meghosszabbították a már létező szerződéseiket a magyar gyógykúrát kínáló szolgáltatókkal. - Román újságírók Hajdúszoboszlón: study tour a romániai média legjelentősebb határ menti és közép-erdélyi képviselői számára. A tanulmányút célja az volt, hogy a résztvevő újságírók segítségével még inkább megismertessék a nagyközönséggel Európa legnagyobb épített fürdőkomplexumát - Osztrák újságírók ismerkedtek a “Kapuvári-csodával”: 6 osztrák egészségturisztikai szaklap és életmódmagazin szakírói jártak Kapuváron, hogy behatóan tanulmányozzák az érszűkületes betegségek kezelésére használt, egyedülállóan hatékony “szénsavhó” terápiát, valamint megismerjék az erre épülő egészségturisztikai infrastruktúrát és fejlesztési terveket.

15 A csapból is mi folyunk! Budapesti fürdők a The Sunday Times Travel Magazine-ban Balaton és Budapest „a vizek városa” az olasz La Repubblica lapban és az Il Sole 24 ore internetes oldalon Magyarország szépészeti és medical-wellness lehetőségei az orosz Tourinfo szaklapban Magyar fürdőkultúra svéd hölgymagazinban Budapest és Hévíz a világ legjobb gyógyturisztikai ajánlatai között a TripAdvisor portálon Médiamegjelenések 2009 első kilenc hónapjából - Budapesti fürdők a The Sunday Times Travel Magazine-ban: A brit The Sunday Times Travel Magazine nemrég 9 oldalas összeállítást közölt Budapest fürdőiről. Balaton és Budapest „a vizek városa” az olasz La Repubblica napilapban és az Il Sole 24 ore internetes oldalain : A Magyar Turizmus Zrt. milánói képviseletének együttműködésben, a piacvezető olasz országos napilap (La Repubblica) a közel 3 millió olvasóval rendelkező Il Venerdi színes heti magazin mellékletében több oldalas cikkben mutatja be az olvasóknak a Balaton és környékének látnivalóit. A legrangosabb gazdasági napilap az Il Sole 24 ore internetes oldalain hívja fel a figyelmet Budapestre, a „vizek városára” mint nyári desztinációra. Magyarország szépészeti és medical-wellness lehetőségei az orosz Tourinfo szaklapban: A Magyar Turizmus Zrt. moszkvai külképviselete az példányban megjelenő orosz "Tourinfo" című szaklapban nagy terjedelmű cikket jelentetett meg a magyarországi fogászati-, plasztikai sebészeti-, és medical-wellness lehetőségekről. Magyar fürdőkultúra svéd hölgymagazinban: A nagy hagyományokkal rendelkező népszerű svéd hölgy magazin, a SVENSK DAMTIDNING, a nyár folyamán három cikket is közölt Budapestről, középpontba állítva a gyógyfürdő-kultúrát. Budapest és Hévíz a világ legjobb gyógyturisztikai ajánlatai között a TripAdvisor portálon: Budapest a 8., Hévíz pedig a 37. helyen szerepel a TripAdvisor információs portál legjobb gyógyturisztikai ajánlata között.

16 Egyészség-turizmus Éve 2011
2011-ben újra a középpontban Vizek Éve 2008 Zöld Út 2007 Nagy Ízutazás 2006 Egyészség-turizmus Éve 2011 Fesztiválok Éve 2010 Kulturális Turizmus Éve 2009 A tematizálás lehetővé teszi forrásaink koncentrálást, a partnereinkkel közös, átütő akciók megvalósítását. A témaévek célja: a magyar lakosság attitűdjeinek, szemléletének formálása és a belföldi vendégéjszakák számának növelése. 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöld Út 2008: Vizek Éve 2009: Kulturális Turizmus Éve 2010: Fesztiválok Éve 2011: Egészségturizmus Éve A téma kiválasztása során nagymértékben számítottunk a szakma javaslataira. Ennek érdekében felmérést végeztünk, amelynek során 368 választ kaptunk. Az adatok feldolgozása alapján a év témája az Egészségturizmus Éve lett. Az egészségturizmus egy „örökzöld téma: a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja az egészségi állapotának javítása és/vagy megőrzése, tehát a gyógyulás és/vagy a megelőzés és ennek megfelelően a célterületen tartózkodása alatt igénybe is vesz egészségturisztikai szolgáltatás(oka)t. Az egészségturizmus jelentőségére, az egészségtudatos életmód előtérbe kerülésére, a Magyar Turizmus Zrt évi marketingstratégiájában hivatkozott nemzetközi trendek is felhívják a figyelmet. Az egészségturizmus egy olyan átfogó turisztikai termék, amely magában foglalja az egészséges életmódot, a gyógy-, wellness- és orvosi szolgáltatásokon alapuló egészségturizmus turizmust (például a fogászatot, lézeres szemsebészetet stb.) egyaránt. A testi-lelki egészség megteremtését, megőrzését szolgáló eszközök széles köre (beleértve akár az aktív turizmust, akár a gasztronómiát) tartozik ide. Az egészségturizmuson belül kialakult új irányzatok jó lehetőséget biztosítanak a niche marketingre. Az egészségről (egészségmegőrzésről) kevésbé mondanak le az emberek, az egészséges életmód divat. Az egészségturizmust hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, magasabb színvonalú szolgáltatások, kisebb szezonalitás jellemzi. Magyarország jó adottságokkal rendelkezik, különleges és egyedi értékeink vannak. Nagy múltú a fürdőkultúránk, jelentős vonzerővel rendelkeznek műemlékfürdőink. Országos lefedettség, a különböző fizetőképességű célcsoportok megtalálják az igényüknek/pénztárcájuknak megfelelő lehetőséget, akár a gyógy-/termálfürdők, akár a gyógy- és wellness szálláshelyek között. Az egészségturisztikai kínálatunk nemzetközi viszonylatban nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik. A Magyar Turizmus Zrt. Vizek Éve 2008 kampányévének tapasztalatai is mutatják, hogy az egészségturizmus iránt kifejezetten jelentős érdeklődés mutatkozik belföldön és küldőpiacainkon egyaránt. A termék fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható.

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr"

Hasonló előadás


Google Hirdetések