Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2. Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2. Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa."— Előadás másolata:

1 TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2

2 Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa A temak letrehozasa esztetika segitsegevel A tema kivalasztasa a szervezet ellemzese altal A tema kivalasztasa a fogyasztok ellemzese altal A tema kivalasztasa a versenytarsak ellemzese altal Gazdag Tematika lehetosegek A temak feldolgozasa az esztetikaban Strategiai problemak a temavalasztas koreben

3 PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai 1. “ Distinct Collection ” ( Europai termekvonal - egyedi gyujtemeny) Lido, Geneva, Bordeaux, Milano, Bruxelles Valtozatai: Orange Milano, Mint Milano, Milk chocolate Milano A csomagolas kulonbozik, a jellegzetes videk terkepet abrazolja 2. “Old Fashioned “ ( hagyomanyok, biztonsag, jolet, otthon ) Cukor, cacao es dio, zabpehely,erdei mogyoro, 3. “ American Collection “( jellegzetes foldrajzi,turisztikai vagy tortenelmi videkek ) Sausalito, Nantucket, Chesapeake, Santa Fe, Tahoe 4. Uj kollekcio Keves zsirtartalmu puha kekszek

4 A temak felhasznalasa prototipusokent Prototipus = egy hipotetikus forma, a legjellemzobb bemutatasa egy termekosztalynak Pelda: General Mills Inc. –Betty Crocker 1936 ban volt eloszor bemutatva Uncle Ben, Mary Kay (Mary Kay Cosmetics),Bill Gates, Donald Trump, Sir Thomas Lipton O. J. Simpson ( Hertz Rent - a – Car)- valos szemelyek hasznalasanak hatranya

5 A temak ismetlese es modernizalasa Lancreakcio : egy konceptus hasznalasa sorran felidezodik a fogyaszto emlekezeteben a hozzatarsult termek Pelda: Az Absolut vodka termekeket tarsitsak az uveg formajahoz, a tiszta alkoholal, citrommal, mas vodka markakkal (Smirnoff- amerikai vodka) … A Coca – Cola tarsitja termeket a szorakozassal es altalanos jolettel

6 A temak letrehozasa esztetika segitsegevel A szervezet vagy marka jellegzetessegeinek ellemzese (belso -kulso marketing kornyezet – a szervezet, fogyasztok, versenytarsak) Gazdag tematikai tartalom keresese (vallas, politika, tortenelem, divat ) A tema befoglalasa a szervezet nevebe, simbolumaiba, sloganjaiba, conceptusaiba

7 A tema kivalasztasa a szervezet ellemzese altal 1. A szervezet celjai, kilatasai, kuldetesei, es strategiai Ford 2000 – “ Quality is job 1 “ Archer Daniels Midland - “Supermarket to the world “ 2. A szervezet kepessegei Kultura, hirnev, befektetett toke, termekenyseg, a szemelyzet erkolcsisegge, informacios rendszer, menedzsment, kutatasi- fejlesztesi kepesseg, a szervezet felepitese, ertelmi tulajdonjog, marketing, eladasok, innovacio Problemas tokek : - Az Apple Computer “user – friendly“ temajat hamar lemasolta es atvette a Microsoft Windows 3. A szervezet tradicioi, szokasai Mercedes – Benz – “ Next generation E –Class “, a z 1930 –ig gyartott es az uj modelek tarsitasa ugyanazon a reklamlapon

8 4. A szervezet es a marka szemelyisege Egy marka leirhato : Demografiai tenyezok altal (kor, tarsadalmi osztaly) Eletstilus szerint (tevekenyseg, erdeklodes, allaspont ) Emberi tulajdonsagok (kedves, extrovertalt ) A fogyasztok a kovetkezo szemelyisseg jellemet eszlelnek egy vallalaton belul : Oszintesseg (Campbell, Hallmark, Kodak) Lelkesedes ( Porsche, Absolut, Benetton) Versenyszellem ( American Express, CNN. IBM) Udvariassag ( Lexus, Mercedes, Revlon ) Eleterosseg ( Levi’s, Marlboro, Nike )

9 5. Ertekek Hatekonysag ( kis meretu autok ) Jatekos karakter (Wolkswagen Beetle) Kivalosag (Lexus - “The rentless pursuit of perfection “) Szepseg (Jaguar ) Tarsadalmi helyzet (Rolls –Royce, Cadillac, Mercedes ) Erkolcs ( Volvo) Elismeres (Toyota, Ford ) Szellemiseg (Infiniti )

10 A tema kivalasztasa a fogyasztok ellemzese altal Demografiai tenyezok (kor, nem, lakhely, szarmazasi hely,..) Pszihologiai jellemvonasok (magatartas, ertekek, szemelyiseg, eletstilus,… ) Pelda: United Colors of Benetton politikailag es esztetikailag sokkolo reklamjai (SIDA betegek, ujszulottek,… )

11 A tema kivalasztasa a versenytarsak ellemzese altal Egy hasonlo szimbolum, uzenet hasznalasa Pelda: Cola-udito gyartok versenye AT&T es MCI versenye a tavkozles piacan Merrill Lynch “Bullish “ –bika jelkepe Dreyfus “ Rule your Kingdom “- oroszlan jelkepe

12 Gazdag Tematika lehetosegek Anyagi vilag (Cross iroeszkoz gyarto ceg a lapislazuli –kek arany kovet hasznalja) Filozofiai es pszihologiai konceptusok ( Swissair “ Time is everything” Vallas, politika, tortenelem (Hebrew National husfelfolgozo ceg hot-dog reklamja, segitseget ker egy felsobbrendu hatosagtol ) Muveszet (Sabena Airlines - Bruxelles kaposzta es Big Apple, New York ) Divat es nepkultura

13 A temak feldolgozasa az esztetikaban 1. A tema mind a vallalat vagy marka neve A nev legyen: rovid, emlekezetes, lenyegretoro, szuggesztiv, konnyen leirhato es kiejtheto Pelda : Skin so Soft –Avon, Stainmaster- Dupont, Poison- Christian Dior, Obsession- Calvin Klein Ellenpelda: Haagen-Dazs fagylaltot gyarto vallalat

14 2. A tema mind szimbolum A szimbolumok masolhatoak (Orosz,Kinai, Indoneziai szivargyarto cegek hasznaljak reklamjaikban a cowboy jelkepet, az Amerikai zaszlot, A Szabadsag Szobort vagy amerikai elnokok arckepet ) A marka felismereset kedvezzi (Singapore girl,La Chemise Lacoste – Crocodile Garments) 3. A tema mind elmeletsor, elbeszeles, tortenet Walt Disney felepitese Starbucks kavezok gondosan kivalasztott hatter zeneje

15 4. A tema mind szlogan es zene “I can’t believe it’s not butter “- Unilever margarin “You’ ve got a lot to live and Pepsi’s got a lot to give” “Uncola” -7 UP “Aren’t you glad you use Dial ?” –dezodor 5. A tema mind konceptus “Fine Art of Microsurgery “( balettanc )-Carl Zeiss orvosi keszulekeket gyarto ceg,

16 Strategiai problemak a temavalasztas koreben 1. A temak szama (1 vagy tobb) Xerox Corporation- “ The Document Company”, egy osszegzo tema McGraw –Hill Inc, 3 tema( marka valtozatossag –gazdagsag, traditionalis szellemi vezeto; komplex- dinamikus –globalis technologia) 2. Diverzificacio es egyedi marketingstrategiak Coca- Cola egy tema hasznalasa ( sport, szorakozas) Fanta kulonbozo tema hasznalasa (Csendes –ocean videken rajzfilm figura, Latin- Amerikaban a Fanta Ember, Europaban Elefanta )

17 3. Szobeli es vizualis informaciok osszeillesztese Egy reklam osszetevoi: Vizualis informacio: kep, rajz, grafikus abra Cim Szobeli informacio reszletezve a reklam kereten belul Egy logo a vallalat nevevel es vizualis szimbolummaval Egy szlogan

18 4. A temak felhasznalasa vagy elvetese Kultura: egy tema elavulhat idoben “ All my men wear English Leather” -English Leather “ Gentlemen prefer Hanes”- Hanes Vallalat : ha megvaltoznak a ceg celjai,kilatasai, … General Electric –GE Fogyasztok : eletstilus valtozasa Kentucky Fried Chicken – KFC Burger King – BK Sugar Pops – Corn pops Versenytarsak : “ Feel the Hyatt touch” – “Discover the People with the Hyatt Touch “ AHyatt hotel lanc megvaltoztatta szloganjat amikor mas vallalatok is ugyanazt a luxkondiciokat kinaltak klienseiknek, veszitven igy a exclusivismusbol

19 Forras: Estetica in marketing ( Bernd Schmitt, Alex Simonson) KOSZONOM FIGYELMUKET !!!


Letölteni ppt "TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2. Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa."