Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez."— Előadás másolata:

1 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. __________________________________________________________

2 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 2 A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ___________________________________________________________ „A narancshajat megtartsd…” I. Rákóczi György 1633-ban a Nagyváradon tartózkodó Lorántffy Zsuzsannához

3 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 3 -A nyelvtanulás és a nyelvi sokszínűség támogatása, Akcióterv Brüsszel, KOM(2003) 449 végleges „Anyanyelv és további nyelv: a legfiatalabb gyerekkortól kezdve” A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

4 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 4 - Mi a nyelvvizsgáztatás? Két értelmezés: - tágabb: nyelvtudásmérés általában - szűkebb: standardizált eljárások és eszközök A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29.

5 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 5 - A nyelvvizsgáztatás feladata: Igazolás Motiváció Haladásmérés Járuljon hozzá a versenyképesebb oktatáshoz A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

6 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 6 1. Eszközök: A. KER - tanítás, tanulás - nyelvtudásmérés - hat szint: A1-C2 „kisinas”-tól a „mester”-ig ► tanártovábbképzés - tudásátadás, készségfejlesztés - követelmény-egységesítés A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

7 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 7 1. Eszközök: A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________ B. Tudástranszfer ► a 2000-től felhalmozott „tudás” hasznosítása az oktatási rendszer számára (személyek, anyagok, infrastruktúra is) ►fejlesztések beépítése ZfA: DSD – Franciaország, Magyarország

8 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 8 1. Eszközök: C. Vizsgák korszerűsítése: ►Készségenkénti vizsgáztatás, tanúsítványozás ►Szintező vizsgák A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

9 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 9 2. Igazgatás A. NEFMI – szakmai testület ►Nyelvpolitikai Tanács ►”Élesztő-klub”: nyelvoktatási terület ►Kormányhivatalok – Oktatási Főosztály (regionalitás) A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

10 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Igazgatás B. Partnerek ►Vizsgaszervezés - külső szereplők bevonása (kamarák) =legyen nyelvvizsgáztatói kamara → szakértői jegyzék - dokumentálás: nem kell mindig bizonyítvány A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

11 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Igazgatás ►A kéttannyelvű iskolák fontosak ►Szakképzés és nyelvoktatás szorosabb összefogása ► EU-strukturális alapok: nyelvi „infrastruktúra” A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

12 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Összegzés ►„A narancshajat megtartsd…” → értékmegőrzés ►”… melyik út megyen itt Budára?” → útkeresés A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

13 Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 13 Köszönöm a figyelmet! A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________


Letölteni ppt "Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések