Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Végy egy csoport motiválatlan tinédzsert… Kákonyi Lucia pedagógiai szakértő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Végy egy csoport motiválatlan tinédzsert… Kákonyi Lucia pedagógiai szakértő."— Előadás másolata:

1 VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Végy egy csoport motiválatlan tinédzsert… Kákonyi Lucia pedagógiai szakértő

2

3 Egy tanári szobában valahol Magyarországon. Nem tudom elvégezni az anyagot, hogy fognak leérettségizni? Az általános iskolában semmit sem tanítottak nekik! Nincs felszerelésük! Magyarul sem tudnak! Motiválatlanok!. Semmi sem érdekli őket!

4 Szaktanácsadói feljegyzésekből Szaktanácsadói vélemény:  megbízható angoltudás,  kedves és bátorító személyiség,  megbízható angoltudás, óravázlatából kiderül, hogy végiggondolta, mit akar elérni,  kedves és bátorító személyiség,  többet tervezett, mint amennyit meg tudott valósítani. Szaktanácsadói javaslatok:  próbálja meg végig angolul vezetni az órát,  ne fordítsa le az angol utasításokat,  döntse el, hogy mi lesz az óra fő hangsúlya, ami lehet néhány szó megtanítása kizárólag szövegkörnyezetben,  használja jobban a tankönyv képanyagát

5 Szaktanácsadói feljegyzésekből Szaktanácsadói vélemény:  határozott és erőteljes tanáregyéniség,  lendületes stílus,  a tanulók tisztelik, szeretik,  gondos óravázlat,  megbízható nyelvtudás,  hangulatos bemelegítő feladat. Szaktanácsadói javaslatok:  angol nyelvű osztálynyelv és kommunikáció elengedhetetlenül fontos lenne,  inkább házi feladatnak ideális, a kommunikatív feladatoktól vette el az időt,  gondolja át, hogyan lehet az elvont struktúrákat egyszerű formába öltöztetni és angolul gyakorolni.

6 Szaktanácsadói feljegyzésekből Szaktanácsadói vélemény:  kitűnő tanáregyéniség; alaposság, humor, önirónia,  az óra menetébe szervesen beépített eredeti ötletek,  a tanári munka iránti alázat,  egy pillanatra sem téveszti szem elöl az óra célját,  tökéletesen érezi, hogy az egyes feladatokra mennyi idő kell, még akkor sem sietteti a tanulókat, amikor látja, hogy nem tudja befejezni, amit tervezett,  a tanulók rengeteget dolgoznak, használják a nyelvet, élvezik az órát. Szaktanácsadói javaslatok:  Az iskola beszerezhetne egy interaktív táblát. A tanárnő csodákra lenne képes.

7 „Nem találja a tanulókhoz vezető utat.” Aztán stimmeljen az a létige! Nincs házi feladatod? 1, 1, 1,1, 1 Itt ugye az „are” létige kell, mert az alany az „ők.”

8 Hogyan találjuk meg a tanulókhoz vezető utat?

9 Mondd el és elfelejtik, mutasd meg és emlékeznek, vond be őket és megtanulják. Confucius Előadás Olvasás Látás-hallás Bemutatás Vita Gyakorlás tevékenységen keresztül Mások tanítása

10 Ismerjük meg tanítványainkat, avagy hogyan jut el a külső információ a belső világunkba Vizuális  szóhasználat: vízió, úgy tűnik, éleslátás, nézőpont, fénylik, megjelenik, villan, színek, méretek, formák, alakok, hangulatfestő szavak,  légies állás, szemmozgás inkább felfelé, magasabb hang, gesztikuláció, légzés fenn, Auditív  szóhasználat:hallható, fecseg, leszól, elmond, néma, harsány, kérdez,hallatlan!, azonos hullámhosszon, zene füleimnek, hangutánzó szavak, stb.  gesztikuláció, légzés, szemmozgás középen Kinesztetikus  Szóhasználat: tesz-vesz,elvisel, megragad, feszültség, hideg- meleg, vastag a bőr a képén, kemény fickó, érzékelés-mozgásra utaló szavak,ízlelés, szaglás, stb.  Lefelé nézés, hasi légzés, mélyebb hang, két lábbal a földön, stb

11 Használj „vegyes” nyelvezetet! Az összes érzéket szólítsd meg, és figyelni fognak rád! Vizuális tanuló:kép, tábla, film, stb. Auditív tanuló: sok kérdés – válasz, beszélgetés, hallott szöveg értése Kinesztetikus: gyakorlatok végzése, (de nem a munkafüzetben), sok mozgás, szerepjáték,

12 Differenciált oktatás  Mi az, amit minden tanulónak tudnia kell.  Ismeretek rugalmas kezelése.  Tudás többféle strukturálása, integrálása.  A minőség fontosabb, mint a mennyiség.  Együttműködés.  Kommunikáció.  Észrevétlen tanulás.  Ne félj, ha zaj van az órán!  Ne te dolgozz, hanem a diák!  Bízz bennük!  Értékeljék egymást!

13 Csoportszervezés Heterogén csoportok  A jobb képességűek tanítják a gyengébbeket, ezzel új tanulási stratégiákat dolgoznak ki (szakértők, mentorok).  A gyengébb képességű tanulók elleshetik a jobbak tanulási stratégiáját.  A csoporttagok között ne legyenek túl nagy a különbségek.  Szerepcserék, ne mindig ugyanaz legyen a szakértő. Homogén csoportok  Azonos a tempó.  A szerepek bármikor felcserélhetők.  A tananyag mennyisége egyénre szabott.  Jobb képességűek élvezik az önállóságot, egymás értékelését.  Gyengébb csoportokat a tanár tudja segíteni, nehogy tévútra kerüljenek.

14 Néhány a tipp a legmotiválatlanabbakhoz  Ne kövessük szolgai módon a tankönyv leckéit. Keressük meg a diákjainkat leginkább motiváló témákat.  Találjunk ki helyzetgyakorlatokat. Soha ne magyarázzunk nyelvtani szabályokat! Használjuk a struktúrákat!  Dicsérjünk, dicsérjünk és dicsérjünk! A legapróbb fejlődést is vegyük észre, és jutalmazzuk!  Egész órán használjuk az idegen nyelvet! Úgy fognak tanulni, hogy észre sem veszik.  Kérdezzük meg, hogyan és mit szeretnének megtanulni.

15 Néhány a tipp a legmotiválatlanabbak tanítására  Páros vagy kiscsoportos feladatoknál mindig variáljuk a tagokat.  Üljünk le a tanulók közé. Nagyobb bizalommal fordulnak a velük egy szinten lévő tanárhoz, mint a felettük magasodóhoz.  Értékeljék magukat, értékeljék egymást. És akkor mi van? „A nyelv az egyetlen, amit rosszul is érdemes tudni!” Lomb Kató

16

17 Köszönöm szépen a figyelmet.


Letölteni ppt "VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Végy egy csoport motiválatlan tinédzsert… Kákonyi Lucia pedagógiai szakértő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések