Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ROM SKÁLA Mi az a Rom: Ami ROM ba dönti a személy életét! (A ROM: „Az a dolog, amit ha a személy képes lenne kezelni, akkor kezelné is azt. Életének azon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ROM SKÁLA Mi az a Rom: Ami ROM ba dönti a személy életét! (A ROM: „Az a dolog, amit ha a személy képes lenne kezelni, akkor kezelné is azt. Életének azon."— Előadás másolata:

1 ROM SKÁLA Mi az a Rom: Ami ROM ba dönti a személy életét! (A ROM: „Az a dolog, amit ha a személy képes lenne kezelni, akkor kezelné is azt. Életének azon területe, ahol hatás, ahelyett hogy ok lenne felette. A legfőbb panasza az életével- jelen esetben a munkájával kapcsolatban. Egy olyan helyzet vagy állapot, amely romba dönti a személyt. ” Ref.: Technikai szótár) LRH.

2 Romskála előadás Mielőtt képes lennél megszabadítani a romtól, meg kell találnod mi az illető személyes romja. Alapjában ez: Mi teszi tönkre, Mi rombolja le. A rom az a dolog, amit ha a személy képes lenne kezelni, akkor kezelné is azt!

3 Kezelni: Előrelátni, megoldani, befejezni, foglalkozni valamivel, amíg már nem lesz szükség további törődésre, és figyelemre azzal kapcsolatban. Kezelés: Egy elsajátított jártasságot úgy irányítunk, hogy egy közvetlen célt elérjünk!

4 Rom: A legfőbb panasza az életével kapcsolatban, az a Dinamika, ami lehúzza az összes többi Dinamikáját. Egy olyan helyzet vagy állapot, ami romba dönti a személyt. Dinamika: Az egyén központi hajtóerői, hajtóerők vagy motivációk, ami mozgásra késztet, téged! Ami hajt téged! Ami miatt elindulsz!

5 Életerő és a dinamikák Dongák)- ha egy donga lentebb van, az lehúzza az összes többit Életerő

6 Lokalizálni kell a romot, (Problémát vagy nehézséget), amivel a személy küszködik az életben, és rá kell mutatni annak romboló voltára, majd el kell érned, hogy a személy lássa hogy ez romboló!

7 HOGYAN CSINÁLD? Ezt a skálát lentről felfelé olvassuk, mivel a ROM-tól kell felhozni a személyt addig a pontig ahol képes elfogadni a segítséget. A skála használatának az a célja, hogy a partnert a problémájából kimozdítsuk a megoldás felé, és ebben elfogadja a mi segítségünket.

8 Ez egy tudatossági skála. Értékesítőként ismerned kell ezt a skálát, és tudnod kell használni. A skála a következő szintekből áll: 7. SEGÍTSÉG 6. REMÉNY 5. IGÉNY A JAVULÁSRA 4. VÁLTOZÁS SZÜKSÉGESSÉGE 3. FÉLELEM A ROSSZABODÁSTÓL 2. HATÁS 1. ROM

9 ROM kereső kérdések: Milyen volt a tavalyi év? Milyen volt az időjárás, hogyan befolyásolta a terméshozamot? Sikerült –e értékesíteni az árut, milyenek voltak a felvásárlási árak? Mi az ami jobban zavarja az alacsony felvásárlási árak vagy a bizonytalan jövő? Mi az ami leginkább nehézséget okozza a vállalkozásában? Nehézséget okoznak-e önnek a kukoricabogarak? Mi az ami miatt leginkább „fáj” a feje? Van olyan dolog, ami miatt álmatlan éjszakái vannak? Ha egy valamit meg tudna változtatni a gazdaságában, mi lenne az a dolog? A tavalyi év a tavalyelőtti évhez képest hogyan alakult? Mi az a cél, amit kitűzött, és nem érte el? A tavalyi árbevételét ha egy grafikonon kellene ábrázolni, az lefelé ment, vagy felfelé? Milyen termelési technológia okozta az esetleges árbevétel csökkenését? Hozta ez az év az elvárásait? Milyen a talaj minősége? Amit eddig használt, mennyire vált be? Meg van –e elégedve a gépparkjával? Mennyi ideje van a családjára? A fizetőképessége javult vagy romlott az elmúlt években? Van –e még sok hitele? Mi az ami miatt a legjobban aggódik? Mi az amit a legkevésbé szeretne elveszíteni? Biztosított –e a megtermelt terményének a felvásárlása? Biztonságos – e most a termelés? Mit gondol a legbizonytalanabbnak a gazdálkodásban?

10 LISTA KÉSZÍTÉSE Készítsd el a saját ROM kereső kérdéseid is, és folyamatosan bővítsd a listát a saját tapasztalataid alapján. Egy profi értékesítő, ha álmából keltik is fel akkor is legalább 20 ROM-ba vágó kérdést fel tud tenni.

11 HATÁS A második teendő, hogy ránézessük arra, hogy az imént megtalált rom milyen hatással van a személy életére, munkájára. Kérdések: Milyen hatással van ez a probléma Önre? Milyen hatással van ez probléma az egészségére, hangulatára stb. 10. Milyen hatással van ez a probléma a vállalkozása túlélésére?

12 Egy korábban végzett felmérés szerint, a vezetőknek több mint 60%-nak egészségügyi problémái vannak, munkahelyi gondok miatt. Pl.: stressz alatt érzik magukat, vérnyomás gondjaik vannak, feszültnek ingerültnek érzik magukat. Az is előfordul, hogy gyógyszereket szednek, nyugtatót, altatót stb. Itt tényleg ne légy rest, és hatolj be a partner személyes terébe, tudj meg arról mindent, hogy a probléma milyen hatással van rá. Ha eddig szőnyeg alá is seperte a problémát most itt az idő, hogy szembenézzen vele.

13 FÉLELEM A ROSSZABBODÁSTÓL Ez a szint, ahol a partnerrel megnézetjük, hogy mi történik, ha ez a helyzet nem változik, illetve rosszabbodik. Pontosan lefestetjük vele ezt képet, hogyan fog kinézni a vállalkozása így, egy év múlva, két év múlva stb. Kérdések: Mi fog történni, ha ez a helyzet rosszabbodik? Tud mondani akár csak egy dolgot, ami állandóan változatlan marad? Ugye nem tud ilyet?! Ebből következik az a törvényszerűség, hogy ami nem nő az zsugorodni fog, és ez igaz az Ön vállalkozása bevételére is, ha csak Ön nem tesz ez ellen. Ön milyen óvintézkedéseket tett meg annak érdekében, hogy a vállalkozásának a bevétele növekedjen a 2010-es évben?

14 VÁLTOZÁS SZÜKSÉGESSÉGE Mostanra a partner előtt világossá vált, hogy ez a helyzet a továbbiakban tarthatatlan. Tudja, hogy valamit tennie kell. Kérdések: Ugye egyetértünk abban, hogy a helyzeten változtatni kell? Ugye Ön is úgy látja, hogy ha növelni akarja a bevételét, tennie kell valamit?

15 IGÉNY A JAVULÁSRA Ekkorra a partnerben már megszületett az igény, hogy tegyen valamit a dologgal kapcsolatban. Kérdés: - Ön javítani, vagy rontani szeretne a helyzeten? (A válasz itt egyértelmű :), ha esetleg nem a válasza, akkor nyugodtan hagyd ott, ne pazarold az időd! Nyugodtan minősítheted a "partnert" olyan személynek aki valójában nem szeretne vásárolni semmit.)

16 REMÉNY Én úgy látom, valóban komoly gondokkal küzd, de én azt mondom, hogy talán lehet ezzel kapcsolatban tenni valamit. Sok sorstársa küzd hasonló problémával, és gyakran sikeresen lehet kezelni a hasonló szituációkat. Itt van a sztorizgatás ideje! Említs meg neki legalább 5-6 vállalkozást akik a mi termékeinket használják, és sikereket értek már el ezáltal.

17 SEGÍTSÉG Aztán mond ezt nagyon őszintén: Én azért vagyok itt, hogy segítsek. Vagy: Szeretnék Önnek segíteni. Ennek minden kétséget kizáróan, totálisan őszintének kell hangzania. „Mert a cégemnek és nekem hosszú távú, folyamatos vásárlókra van szükségünk, és mint tudjuk nincs jobb reklám, az elégedett vásárlónál ebben is szerintem mind a ketten egyetértünk.”

18 Gyakorlat! Kérlek álljatok párokba, és üljetek egymással szembe. Kezdjétek el hangosan mondani a párotoknak a skálát, amit kivetítek. Először lentről felfelé, ha ez már nagyon jól megy, akkor cseréljetek. Addig nincs a gyakorlatnak vége, amíg megbotlás, és gondolkodás nélkül nem megy.

19 SEGÍTSÉG REMÉNY IGÉNY A JAVULÁSRA VÁLTOZÁS SZÜKSÉGESSÉGE FÉLELEM A ROSSZABODÁSTÓL HATÁS ROM

20 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Ha bárkinek segítségre van szüksége a jövőben, Az alábbi telefonszámon elérhet: Hudi István /


Letölteni ppt "ROM SKÁLA Mi az a Rom: Ami ROM ba dönti a személy életét! (A ROM: „Az a dolog, amit ha a személy képes lenne kezelni, akkor kezelné is azt. Életének azon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések