Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató 2014. október 17. Dunaújváros.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató 2014. október 17. Dunaújváros."— Előadás másolata:

1 Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató október 17. Dunaújváros

2 A Nemzeti Tehetség Program átfogó célkitűzései A tehetséges fiatalok segítésének formái áthatják a teljes társadalmat, ezért a tehetség érvényesülését szolgáló stratégiai célok csak átfogó célkitűzések megjelölésével bonthatók le kezelhető és ellenőrizhető egységekre. A tehetség segítésének átfogó célkitűzései a tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében: a tehetséges fiatalok megtalálása; a tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában; a tehetség hasznosulásának elősegítése.

3 Védnökeink Gubik Petra – színművésznő, a Sugarloaf együttes énekese; Benedek Tibor – vízilabdázó, a magyar férfi vízilabda válogatott szövetségi kapitánya; Horváth Gyula – a MASAT1 projektmenedzsere, egyetemi adjunktus;

4 Az Év Talentuma Díj Három kategória, három díjazott 2013 díjazottai: tudomány: Szabó Attila (többszörös OKTV győztes és nemzetközi versenyek nyertes [fizika és matematika]); kultúra: Kalányos Melinda (mese- és versmondás); sport: Valkusz Máté (tenisz) díjazottak: tudomány: Zsombori Balázs (a „PictoVerb” nevű verbális kommunikációt segítő applikáció feltalálója); kultúra: Fodor Mátyás (néptánc); sport: Makra Noémi (torna).

5 A 2014-es év díjazottai

6 Nemzeti Tehetség Program pályázatai Az óvodai tehetségsegítő programok, erdei óvodai programok támogatása. Az állami, helyi önkormányzati, nemzetiségi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású általános iskolai, középiskolai és kollégiumi intézményen kívüli nyári tehetségsegítő programok támogatása. A köznevelésben tanuló diákok természettudományos, matematikai és műszaki tudásának elmélyítéséhez, gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó nyári tehetségsegítő programok támogatása. A felsőoktatási intézmények által szervezett, középiskolásoknak szóló tehetséggondozó táborok támogatására kiírt pályázat eredményei.

7 Az óvodai tehetségsegítő, valamint erdei óvodai programok A pályázat célja: Az óvodai tehetséggondozó tevékenység segítése, az óvodai tehetségsegítő programok, erdei óvodai programok támogatása. Támogatott tevékenységek nyáron megvalósuló erdei óvodai program megszervezése, lebonyolítása; óvodai tehetségnapok szervezése és lebonyolítása; a kidolgozott tehetséggondozó programok, „jó gyakorlatok” intézmények közötti átadásának megvalósítása.

8 A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma65 A nyertes pályázatok száma55 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

9 Nyári tehetségsegítő programok támogatása A pályázat célja: Az állami, nemzetiségi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású általános iskolai, középiskolai és kollégiumi tehetségsegítő programok támogatása. Támogatott tevékenységek a tehetséggondozás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása; az évközi tehetségsegítő programok folytatási lehetőségének megteremtése (kirándulások, legalább öt napos nyári táborok vagy erdei iskolák szervezésével); a jó gyakorlatok intézmények közötti átadása; családdal történő együttműködés programjának kidolgozása, a családok bevonása a tehetségsegítő programokba, rendezvényekbe.

10 A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma70 A nyertes pályázatok száma57 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

11 Természettudományos, matematikai és műszaki tudás A pályázat célja: A köznevelésben tanulók természettudományos és műszaki kompetenciáinak elmélyítését segítő tehetséggondozó programok támogatása. Támogatott tevékenységek: szakmatanuláshoz kapcsolódó tehetségsegítő nyári táborok, rendezvények programjának kidolgozása és megvalósítása; üzemek felkeresése, tudományos intézetek, felsőoktatási kutatóműhelyek látogatásának megszervezése, lebonyolítása; tehetséggazdagító nyári programok kidolgozása és megvalósítása; tehetséggondozó nyári program kidolgozása és megvalósítása; tehetséggondozó nyári táborok programjának elkészítése, szervezése és megvalósítása.

12 A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma52 A nyertes pályázatok száma47 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

13 A felsőoktatási intézmények tehetséggondozó táborai A pályázat célja: tehetséggondozó táborok megszervezése és megvalósításához; középiskolák és felsőoktatási intézmények együttműködése; tehetségígéretek felkutatása; a tehetségazonosító és -gondozó munka szakmai színvonalának továbbfejlesztése; komplex fejlesztési program biztosítása a tehetség számára.

14 A felsőoktatási intézmények tehetséggondozó táborai Támogatott tevékenységek: pályázatok kizárólag (9 ‑ 12. évf.) középiskolai korosztály számára; pályázatok tehetséggondozó táborok programjára; egy pályázat során egy tábor programjára lehet a pályázatot benyújtani; prioritást élveznek azok a táborok, ahol a résztvevők kiválasztási szempontjai között előnyt élveznek az OKTV, illetve az Erőforrások Minisztériuma által támogatott szakirányú tanulmányi versenyek helyezett diákjai; a részvétel feltétele, hogy a tehetséggondozást végző szakember a tábor lezárása után legalább egy évig nyomon követi, szükség esetén segíti a táborban vele együtt dolgozó diák munkáját, további fejlődését.

15 A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma33 db A nyertes pályázatok száma28 db Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft Az összes kifizetett támogatás összege Ft A maradvány összege Ft

16 Szakkollégiumok példa A Pécsi Tudományegyetem Wlislocki Henrik (WHSZ) Szakkollégiumának együttműködési javaslata A szakkollégium célja, összefogni és integrálja az egyetem különböző karain tanuló roma/cigány származású diákokat, illetve azokat, akik érdeklődnek a romológia iránt. A szervezet segíti, hogy az egyetemen különböző szakokon tanuló, főként roma/cigány hallgatók sikerrel haladjanak kortársaikkal együtt a diplomaszerzés felé úgy, hogy közben identitásukban tudatos, társadalmilag elkötelezett felnőttekké váljanak.

17 Az Arany János Tehetséggondozó Program és a TDK kapcsolata az Arany János Tehetséggondozó Programban végzett, a felsőoktatásba bekerült tehetséges diákok is lehetőséget kapnak a TDK-ba való bekerülésre; az osztályfőnökök ajánlhatják a tehetséges diákokat a felsőoktatási intézmények TDT-elnökeinek figyelmébe; a hallgatók lehetőséget kapnak a TDK-ba történő bekapcsolódásra; az együttműködés az OFI szervezetén belül valósul meg, a Nemzeti Tehetség Programiroda és az OTDT Titkársága együttműködésében; 2014-től az Arany János Tehetséggondozó Program osztályainak osztályfőnökei is az erre létrehozott regisztrációs felületen tudják ajánlani a diákokat.

18 OKTV eredmények nyilvánossága Neuwirth Gábor kutatásaira alapozva az Intézet honlapján elérhetőek az OKTV eredmények – ennek célja a nyilvánosság biztosítása, valamint a tehetségek pályakövetési lehetőségeinek vizsgálata. A megtalálható adatok: legkiemelkedőbb teljesítményt elérő diákok listája; legsikeresebb felkészítő tanárok nevei; helyezettek iskolái; Adatbázis jellemzői: eredmények tantárgyi bontásban (összesen 18 tantárgy) időintervallum: 1986 – 2013 elérhetőség:

19 Tehetségútlevél Program Az OTDT és az OFI támogatásával elindított program. A program célja: biztosítani a már azonosított és a felsőoktatásba felvételt nyert tehetségek számára azt, hogy felsőfokú tanulmányaik közvetlen kezdetétől részt vehessenek a tudományos diákköri tevékenységben; megteremteni a kontinuitást a köznevelési és a felsőoktatási tehetséggondozásban, egy híd, tehetséghíd szerepét betöltve. A terv: valamennyi magyar középiskola bevonásával bővíthessük a Tehetségútlevél Programot és az ahhoz való hozzáférést.

20 Tehetségútlevél Program Részvétel Volt diákok ajánlhatók a felsőoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak figyelemébe: –iskolákat levélben kerték fel, hogy ajánlják diákjaikat; –az OKTV helyezettek listáinak kiküldése is megtörtént a felsőoktatási intézmények számára (egy pilot keretében). Háttér: A Tehetségútlevél Program regisztrációja: regisztracio.tehetsegutlevel.hu regisztracio.tehetsegutlevel.hu Információ címen


Letölteni ppt "Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató 2014. október 17. Dunaújváros."

Hasonló előadás


Google Hirdetések