Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra."— Előadás másolata:

1

2 März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra

3 März 2004 Herbert Rupp Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 76. tel. /fax: (1) 303 90 07 e-mail: majosz@mail.datanet.hu http: //www.majosz.hu Szervezetünkről: munkaadói érdekképviselet több mint 200 rendes és 70 támogató tag Tevékenységünk: a versenyképesség fejlesztése érdekképviselet piaci és üzleti információk biztosítása tagjainknak és tagjainkról

4 März 2004 Herbert Rupp A jelenlegi helyzet leírása az iparág fő mutatói (TEÁOR 34 szerinti tevékenység) – vállalatok száma: ~ 320-360 – foglalkoztatottak száma: ~ 90.000 fő – árbevétel:  2250 mrd. Ft / kb. 8,9 mrd. € – exporthányad: ~ 90%, túlnyomórészt az EU-ba – minőségbiztosítási rendszer  220 vállalatnál – a fő piac az Európai Unió

5 März 2004 Herbert Rupp A járműipari beszállítók Magyarországon főként kis- és középvállalatok privatizált iparág magyar ill. külföldi tulajdonú, valamint vegyes vállalatok aránya: 54 / 25 / 21 % külföldi tőke aránya: 75% (KSH / Központi Statisztikai Hivatal) magas műszaki színvonal

6 März 2004 Herbert Rupp Főegységek és alkatrészek beszállítása

7 März 2004 Herbert Rupp Termelési volumen indexe

8 März 2004 Herbert Rupp Átlagos bruttó kereset (Ft hó)

9 März 2004 Herbert Rupp Hosszabb távú tendenciák vállalatok száma folyamatosan emelkedik bővülő dolgozói állomány folyamatos beruházások az iparágban egyszerűbb termékektől az összetettek felé folyamatos technológiai fejlesztés a betanított tevékenység aránya csökken a magyar vállalatok egyre nagyobb részt vállalnak a fejlesztési tevékenységből

10 März 2004 Herbert Rupp Az alkalmazottak és termelő állomány aránya

11 März 2004 Herbert Rupp A termelékenység fejlődése a megelőző évekhez viszonyítva

12 März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre I az EU mint piac és kihívás technológia bérért integrációs folyamat magasabb hozzáadott érték bérköltség és a munkaerő képzettsége

13 März 2004 Herbert Rupp Kitekintés az EU-csatlakozással járó fejleményekre II a tőkeerő növelése (BBRt.) a betelepült vállalatok tőke- és eszközberuházásai technológiai, termelési és szervezési megoldások a beszállítói hálózat fejlesztése – az infrastruktúra javítása a kormányzat szerepe a támogatásban

14 März 2004 Herbert Rupp A tőkebefektetések meghatározó tényezői gazdaságpolitikai tényezők kiszámítható és stabil környezet gazdaságpolitikai keretfeltételek magánosítás gazdaságpolitika adókedvezmények üzleti környezet ipari parkok, helyi adókedvezmények támogató rendszerek (állami támogatások) gazdasági tényezők

15 März 2004 Herbert Rupp Gazdasági tényezők ezek váltak a döntő tényezővé részegységek a piac volumene és minősége erőforrások munkaerő (minősége és költségei) infrastruktúra alkalmazott technológiák és ezek következményei

16 März 2004 Herbert Rupp Feladatok a járműipari beszállítóknak: felismerés és megismerés, integráció az államnak és az állami intézményeknek: kedvező feltételek az iparág számára a szövetségnek: tevékenység összpontosítása az Európai Unió sintegrációra

17 März 2004 Herbert Rupp Rövid távú változások  a vámkezelési akadályok megszűnése – javuló versenyhelyzet a konszignációs raktárok lehetőségével – kiszámítható szállítási idők, mind a beérkező, mind az induló szállítmányok tekintetében – új piaci lehetőségek a megrendelőnél megszűnő vámkezelési akadályok megszűnésével


Letölteni ppt "März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések