Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kisvállalati marketing 2010. 02. 20.. Üzleti formák kisvállalatok számára Piaci rés keresése  domináns szerep Nagyvállalatok értékesítő, vagy termelő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kisvállalati marketing 2010. 02. 20.. Üzleti formák kisvállalatok számára Piaci rés keresése  domináns szerep Nagyvállalatok értékesítő, vagy termelő."— Előadás másolata:

1 Kisvállalati marketing

2 Üzleti formák kisvállalatok számára Piaci rés keresése  domináns szerep Nagyvállalatok értékesítő, vagy termelő hálózatához csatlakozik

3 Franchise-üzlet Franchise átadó  márkanév, know-how, arculat Franchise átvevő  belépőösszeg, jutalék, reklám hozzájárulás

4 Egy vállalat disztribúciós hálózatában, vevőszolgálatában való részvétel Gyártó vállalatok, illetve importőrök független vállalkozókkal szerződnek termékeik forgalmazására  márkakereskedők Marketingtevékenység: gyártó/ importőr Szabályozzák a kereskedői hely kialakítását, szerviztevékenységet, stb.  márkaimázs erősítése

5 Nagyvállalat vevőszolgálatában való részvétel Kisvállalatok  meghibásodás esetén kimegy a fogyasztóhoz Képzés a szervizpartnerek számára Kisvállalat marketingtevékenysége minimális (pl. helyi hirdetések, vevőelégedettség)

6 Ügynöki tevékenység Nem kerül hozzá a tulajdonjog, csak közvetít Személyes eladás Nagyvállalat által rendelkezésre bocsátott marketinganyagokat használ. Multilevel Marketing A gyártó egyéni alkalmazottakat ösztönöz, hogy kiépítsék a saját értékesítési hálózatukat.

7 Licencszerződés Gyártók közötti együttműködés  nem köti ki, hogy a kedvezményezett milyen formában végzi üzleti tevékenységét Licensztulajdonos márkavédelmi és marketingtevékenysége A licencátvevő nagyobb szabadsággal rendelkezik marketingtevékenység területén, mint a franchise esetében Szerződéses termelés és bérmunka A vállalat szerződést köt a kisvállalati termelővel arra, hogy az terméket gyártson számára- az ő specifikációi, vagy technológiája alapján. A termék értékesítését a termeltető végzi. Bérmunka: a termeltető az anyagokat is adja a bérmunkát vállalónak

8 Piaci rések kihasználása Ismerjük a piacot- szükség van-e a termékünkre, az milyen legyen? Versenytársaktól való megkülönböztetés Pozícionálás

9 A kisvállalati termékpolitika A termék értéket képviseljen a vevők számára  Objektív érték  Elfogadott érték: a vevőnek, a termék hasznosságáról alkotott benyomásainak összessége.

10 Az észlelt érték maximalizálása Az attraktivitás növelése Piaci behatolás Új vevők szerzése Magas szintű szükséglet kielégítés Újravásárlási arány, a régi vevők megtartása Magasabb értékesítés és profit

11 A termékek és szolgáltatások vonzerejének tényezői Termék formája –Külső megjelenés: figyelemfelkeltő –Versenytársaktól való megkülönböztetés –Minőségre lehet következtetni belőle  szubjektív, emocionális alapon történő vásárlási döntés esetén van jelentősége

12 Csomagolás és címkézés A csomagolás funkciói –A csomagoló-, illetve burkolóanyag –A csomagolás marketing funkcióikat is ellát A csomagolás része a címke is. –azonosíthatja és osztályozhatja a terméket vagy a márkát – A címke leírhatja a termékhez kapcsolódó fő ismérveket (a gyártó neve, a gyártás helyszíne, időpontja) és reklámozhatja is a terméket.

13 Márka A márka egy név, kifejezés, jel, szimbólum, vagy ezek kombinációja. –Termelői márka –Kereskedelmi márka

14 A minőség dimenziói Nemzetközi definíció szerint a minőség a termék, vagy szolgáltatás tulajdonágainak, jellegzetességeinek összessége, amely képes kielégíteni a fogyasztó szükségleteit. –A specifikált teljesítménynek való megfelelés –A vevő értékelvárásainak való megfelelés –Használati célnak való megfelelés –Vállalati terméktámogatás mértéke –Pszichológiai benyomások (imázs, hely atmoszférája, esztétika stb.)

15 A kínálat bővítése Felfelé nyújtásLefelé nyújtás Feltöltés Minőség Ár Eldöntendő: Specializáció, vagy termékvonal bővítés

16 Termékéletgörbe

17 A termékéletciklus piaci jellemzői az egyes szakaszokban Piaci jellemző BevezetésNövekedésÉrettségHanyatlás Forgalomcsekélygyorsan növekvő maximáliscsökkenő Költségekmagasátlagosalacsony Jövedelmezős ég negatívnövekvőmagascsökkenő Vevőkinnovátorokkorai alkalmazók átlagfogyas ztók késői alkalmazók Versenytársakkevésegyre többstabilizálódi k, majd egyre csökken egyre kevesebb Forrás: Kotler, (2002)

18 Különböző típusú termékéletgörbék Stabil érettség Hullámos Divatciklus Állandó Növekvő-leszálló t Q t Q t t t Q Q Q

19 A pozicionálás A célpiaci marketing három lépése: 1.Piac szegmentálás 2.Célpiac kiválasztása 3.Pozicionálás Termékpozícionálás: Egy adott piacon egy bizonyos termék versenytársaihoz viszonyított helyzetének meghatározása és ennek tudatosítása a vevőkben.

20 A megfelelő pozicionáláshoz ismerni kell: Saját magunk: képességeink, erőforrásaink Versenytársak: hozzánk képest miben erősebbek, mik a gyenge pontjaik? Vevőink: mik az elvárásaik, mért vásárolnak tőlünk, mivel lehetne igényeiket még jobban kielégíteni?

21 Észlelési térkép Magas ár Alacsony ár Alacsony minőségi színvonal Magas minőségi színvonal

22 Hogyan? Azt a megkülönböztető tulajdonságot hangsúlyozzuk, amely a vevőknek fontos A pozicionálás alapjaPélda TerméktulajdonságDove –krém-tartalom Minőség/árPlussz diszkont - megtakarítás Felhasználási területNeutrogéna - hidratálás A felhasználó személyeKinder - gyerekek Földrajzi eredetTokaji bor VersenytársLinux - Windows ÉrtékCBA – a „hazai” üzletlánc

23 Kevés megkülönböztető tulajdonság (max. 3) Csak olyat állítsunk magunkról, amit vállalni is tudunk Vegyük figyelembe a vevő szempontjait  teljesítményrések figyelembevétele Pszichológiai tényezők figyelembevétele

24 Pozicionálási hibák Alulpozicionálás Túlpozicionálás Téves pozicionálás Irreleváns pozicionálás Kétséges pozicionálás

25 Felhasznált irodalom: Hováth Á. (2007): Marketing, SZIE, egyetemi jegyzet Kotler, P. (2002): Marketing menedzsment, Akadémiai kiadó Rekettye, G. (2007): Kisvállalati marketing, Akadémiai kiadó


Letölteni ppt "Kisvállalati marketing 2010. 02. 20.. Üzleti formák kisvállalatok számára Piaci rés keresése  domináns szerep Nagyvállalatok értékesítő, vagy termelő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések