Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, 2010. IV. 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, 2010. IV. 27."— Előadás másolata:

1 Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, IV. 27.

2 ad 1: témakörök évfolyamonként 3. informatikai alapismeretek – szoftver 7. információs hálózati szolgáltatások 4. szövegszerkesztés 5. táblázatkezelés 6. adatbáziskezelés 8. prezentáció és grafika operációs rendszer, grafikus felület internet I. böngészés, keresés, levelezés könyvtörténet és állományszerkesztés mozgás és törlés, írásjelhasználat, billentyűzetkiosztás, keresés és csere, blokkműveletek táblázatkezelés I. alapvető műveletek, képletek, relatív és abszolút hivatkozás, egyszerű függvények, elemi formázás bemutatókészítés %internet II. honlapszerkesztés szövegszerkesztés I. tabulátorok, listák, táblázatok, bekezdésformázás táblázatkezelés II. elágazás, feltételes formázás, keresés segédtáblában, adatbázisfüggvények grafika internet III. stíluslapok szövegszerkesztés II. hosszabb dokumentumok: stílusok adatbáziskezelés egyszerű lekérdezések

3 ad 2–4: adottságok, körülmények  két gépterem géppel (elegendő)  (többnyire kényszerű) csoportbontás tagozat, matematika, nyelv szerint eltérő csoportlétszámok (8. a) eltérő adottságok, beállítódások (8. a, b) eltérő természet (9. c – névsor szerint...) évenkénti váltás (10. a) eltérő képességek (10. b) eltérő szándékok (10. c – terv szerint...)

4 ad 5: adottságok, körülmények hetediknyolcadik nulladik, nyolc és feledik kilencediktizedik általános iskola (a) 11 hatévfolyamos gimnázium (a, b) 2–11 négyévfolyam os gimnázium (c, d) –11 nyelvi előkészítő (e) 511

5 ad 6:tankönyvek  korábban Mozaik Kiadó (7-10.)  korábban Nemzeti Tankönyvkiadó (7- 8.)  7-8. évfolyam: Műszaki Kiadó  évfolyam: Nemzeti Tankönyvkiadó

6 ad 7-8:kerettanterv, tematika  Mozaik Kiadó által készített kerettanterv mintaként  saját szempontok: ciklikusság, hangsúlyos könyvtörténeti fejezet (kéziratok, Gutenberg)

7 ad 9-12: technikai kérdések  ötéves gépek memóriabővítéssel  windows xp + naprakész ubuntu linux  alkalmazói programok Microsoft Office/Powerpoint nyílt forráskód, többplatformosság, ingyenesség: firefox, thunderbird, openoffice.org, gimp   délutáni géphasználat

8 ad 13-14: felkészülés, értékelés  házi feladat elsősorban gyakorlásképpen, rutinszerzéshez  iskolai szabály: félévenként heti óraszámnak megfelelő jegy (de >1)  a gyakorlatban 8.-ban 7, ben 4  félév-év végén pótlás-javítás

9 ad 15-17: könyvtári ismeretek  könyvtári óra könyvtáros-tanárral  géptermi óra könyvtáros-tanárral  géptermi óra informatikatanárral (témaválasztás, könyvtörténet)

10 ad 18-19: vizsgák közép00apbz, 04cwkr, 05akg, 05apb, 05aszs, 05bjj, 05bmlb, 05bnaag, 05btg 06amaa, 06bkm, 06btnm, 06cbl 07apb, 07btaa, 08cszl 08blgy, 08csaal, 08cszl 08chb, cmt 09ahlee 11ajv, 11anl, 11avn, 11ckaa, 11cmgj emelt06abab, 06atg 08blgy10bha, 10cbzk

11 ad egységesség; problémák  e osztályok: más célok, más óraszámok  négy- és hatévfolyamos osztályok  általános iskola és gimnázium —IX. 8. IX. 15. IX. 22. IX. 29. X. 6. X. 13. X. 20. XI. 3. XI. 10. XI. 17. XI. 24. XII. 1. XII. 8. XII. 15. ——I. 5. I. 12. I. 19. I. 26. II. 2. II. 9. —II. 23. III. 2. III. 9. III. 16. III. 23. ——IV. 13. IV. 20. IV. 27.


Letölteni ppt "Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, 2010. IV. 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések