Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,"— Előadás másolata:

1 Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok, VIII. 30.

2 KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A SZAKKÉPZÉSBEN A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA A FELSŐFOKÚ KÉPZÉSEKRE  STRUKTÚRA  STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS)  TARTALOM  TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK)  INNOVATÍV MÓDSZEREK  INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK)

3 A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI  RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság)  MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző.  KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT.

4 SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI  ALAPSZAKKÉPZÉSEK, ELÁGAZÁSOK ÉS RÁ- ÉPÜLÉSEK RENDSZERE  RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bementő tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

5 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSE  SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁSOK  MÓDSZERKOMPETENCIÁK (pl. logikus gondolkodás)  TÁRSAS KOMPETENCIÁK (pl. együttműködési, kapcsolatteremtő készség, kompromisszum készség)  SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (pl. önállóság, felelősség, megbízhatóság, tanulási készség)

6 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES TOVÁBBI KOMPETENCIÁK  TANULÁSI, ÖNÁLLÓ TANULÁSI KÉPESSÉG  ÖNÉRTÉKELÉSI KÉPESSÉG  ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG  KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) - MINIMUM 3 HÓNAP

7 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY, TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

8 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

9 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK  TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés)  LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejelesztése)  ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

10  MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁSUK  SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA  MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE  ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE  GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK  INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ?

11 KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) munka  PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS  TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS  ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS  ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK

12 ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS  ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER  E-KONZULÁCIÓS RENDSZER  E-VIZSGA RENDSZER  TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER  KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS) SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE

13  A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési)  MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák)  A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai)  FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (a képzési folyamatban résztvevők MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ?

14 PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE I.d i g i t á l i s i s t u d á s I.Szemeszter: Tanulástechnika, projekt alapok, kommunikáció (szakmai) II.Tárgyalástechnika, viselkedéskultúra. Személyiségfejlesztő tréning III.Projektmenedzsment. Szakismeretei alkalmazás (csoportos projektmunka)

15 PÉLDA EGY FSZ KÉPZÉS FEJLESZTÉSÉRE IV. Szemeszter: Munkaerőpiaci ismeretek, álláskeresési technikák (önmenedzselés) Szakismereti alkalmazás (statisztikai IR., adatbányászat) SZAKMAI GYAKORLAT (komplex mérés és értékelés) Egyén projektmunka (szakdolgozat)

16 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET


Letölteni ppt "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések