Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás."— Előadás másolata:

1 Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás

2 Esettanulmány: 80 nap alatt a föld körül – J. Verne Milyen motivációtípus, és milyen motivátorok, determinánsok határozzák meg Phileas Fogg és Passepartout utazását? Változnak-e a motivátorok és determinánsok az út során? Mik az út fő állomásai? Van-e olyan eleme az útnak, ahol meghatározó a külső determinánsok szerepe Fogg, illetve Passepartout számára? Milyen motivációtípus, és milyen motivátorok, determinánsok határozzák meg Phileas Fogg és Passepartout utazását? Változnak-e a motivátorok és determinánsok az út során? Mik az út fő állomásai? Van-e olyan eleme az útnak, ahol meghatározó a külső determinánsok szerepe Fogg, illetve Passepartout számára?

3 :03Bacsi, CBT- 33 emlékeztető: Személyes determinánsok Körülmények: egészség, jövedelem, szabadidő, munkahelyi kötelezettségek, családi kötelezettségek, jármű birtoklása… Ismeretek: a desztinációról, turisztikai termékekről, versenytárs szolgáltatókról… Tapasztalatok: utak típusáról, desztinációkról, turisztikai termékekről, másokkal való utazásról, árkedvezmények lehetőségéről Észlelés, attitűd: desztinációkról, turisztikai szolgáltatókról, politikai nézetek, országok-kultúrák preferálása, félelem egyes utazási módoktól, előre tervezés képessége, értéket várunk a pénzünkért, elképzelés az elvárt turista-magatartásról Külső determinánsok: Barátok, rokonok nézetei A turizmus szakma marketing akciói A média hatása Politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai tényezők: nemzeti, globális Motivátorok: utazzunk, vagy ne, ha igen, hová? Fizikai: relaxáció, napsütés, egészség, mozgás… Érzelmi: nosztalgia, románc, kaland, menekülés, fantázia Személyes: barátok-rokonok látogatása, új barátok szerzése, másoknak megfelelés, szűkös anyagi helyzethez alkalmazkodás Személyes fejlődés: tudás bővítése, új készség megtanulása Státusz: exkluzivitás, divatosság, jó vétel, kiemelkedő költségi lehetőség Kulturális: látnivalók, új kultúrák megtapasztalása TURIZMUS FAJTÁK 1.Rokonok és barátok látogatása 2.Üzleti (hivatás-)turizmus 3.Vallási turizmus 4.Egészségturizmus 5.Szociálturizmus 6.Tanulmányi célú turizmus 7.Kulturális turizmus 8.Természetjáró turizmus 9.Hedonista turizmus 10.Aktív turizmus 11.Különleges célú turizmus

4 Fogg:Passepartout: Út típusa? Motivátorok: Fizikai Érzelmi Személyes Személyes fejlődés Státusz Kulturális Belső determinánsok: Körülmények Ismeretek Tapasztalatok Észlelés,attitűd Külső: Barátok, rokonok Turizmus szakma Média Társ-gazd-pol-techn viszonyok

5 INDULÁSKORFogg:Passepartout: Út típusa?Különleges célúhivatás Motivátorok: Fizikai Érzelmi SzemélyesMegfelelésAnyagi helyzethez alkalmazkodás, megfelelés Személyes fejlődésnem Státusz elismertség Kulturális Belső determinánsok: KörülményekIgen (jöv, szabadidő) IsmeretekigenIgen TapasztalatoknemIgen Észlelés,attitűdIgen (+)Igen (-) Külső determinánsok: Barátok, rokonokigen Turizmus szakmanem MédiaMorning Chroniclenem Társ-gazd-pol-techn viszonyokUtazási technológia

6 Az út főbb állomásai 1.London – Európa – Szuez: vonat és gőzhajó 2.Szuez – Bombay: gőzhajó 3.Bombay-Kalkutta: a)Kholby-majorig vasút b). Allahabad-ig: elefánt c)Allahabad-Kalkutta: vonat 4.Kalkutta –Szingapúr - Hongkong: gőzhajó 5.Hongkong: (a csatlakozás lekésése) a)Passepartout: gőzhajóval Jokohamába b)Fogg, Mrs Auda, Fix: vitorlással Sanghajba – onnan gőzhajó Jokohamába 6.Jokohama – San Francisco: gőzhajó 7.San Francisco – New York: vonat a)Plum Creek: indián támadás, lemaradnak a vonatról b)Plum Creek-Omaha: jégvitorlás c)Omaha-Chicago-New York: vonat 8.New-York – Liverpool: hajó (késés) 9.Liverpool-London: vonat 10.London- Reform Klub: bérkocsi

7 Az utazók tipizálása, a vásárlási döntés Jellemezze – Phileas Fogg, – Passepartout – Fix felügyelő viselkedését az Indiát átszelő utazás alatt Az elemzéshez használja a következő tipológiákat: - Plog, és Cohen (1979!) – Middleton és Clarke (2001) szegmentálása Hogyan írhatnánk le Phileas Fogg vásárlási döntésének folyamatát a Hongkong –Sanghaj és a New York – Liverpool útvonalra? – A döntést megelőző szakasz szempontjai – A vásárlás folyamata – A vásárlás utáni visszacsatolás, fogyasztói elégedettség

8 Milyen az út során az utazók elégedettsége? Milyen stressz – elemekkel kell megküzdenie? Milyen kritikus incidensekkel találkozik az út során?

9 Milyen desztinációt javasolna a könyv szereplőinek? Milyen marketing üzenettel invitálná a főszereplőket az Ön által javasolt utazásra?


Letölteni ppt "Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok Turisztikai fogyasztói magatartás 2. és 3. előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések