Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása."— Előadás másolata:

1 Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása

2

3

4 A 3D programozásakor 3 fő almenünk van: -3D Scene -3D Shapes -3D Layers A Formnak azonosak a tulajdonságai mint a sima felületnek, azt egy másik bemutatóban lehet megtalálni

5 A 3D-s nézet kialakításához elengedhetetlen a TCamera és a TLight A TCamera adja a nézőpontot, amihez képest a TLight irányában megvilágított kép árnyékai látszódnak A fény csak úgynevezett „material”-on tükröződik VISSZAVISSZA

6 A 3D shapes menüben 3D-s alakzatokat, 3D-s szöveget és 3D-s grafikont jeleníthetünk meg Az alakzatokat úgynevezett „Material”-lal színezhetjük meg, vagy mintázhatjukMaterial Mint látszik az ellipszis alja kap fényt, a teteje nem, így az sötéten marad VISSZAVISSZA

7 TLayout3D3D-s réteg TImage3DKép beszúrása 3D-s „lapra” TLayer3D 2D-s kiegészítők(gomb, progressbar stb.) megjelenítése 3D-s felületen TTextlayer3D3D-s szövegdoboz hozzáadása 3D Layers menüpont egyes elemeit mutatom meg, ami fontos lehet saját programod megírásához. (Ezek mindegyike egy vászonként jelenik meg, így nem mutatom be külön őket.) PROGRAM VISSZAVISSZA

8 Arc DialArc Dial: forgatni fogjuk vele a fényt, és a kockát Light: a fény MaterialMaterial: alakzatunk mintázata

9 Adjunk hozzá egy TLightMaterialSource-t Ennek a textúráját a „Texture”-nél állíthatjuk be, egy tetszőleges képre (előugró ablak-Load)

10 Betallózzuk a kívánt képet a „Load” menüpont megnyitása után

11 Alakzatunk menüjében rákattintunk a MaterialSource-re, és kiválasztjuk a már megszerkesztett LightMaterialSource-ünket. Azért nem látszik semmi még, mert nem rendeltünk fényt programunkhoz A fényt a már említett helyről beillesztjük és már látjuk is alakzatunk mintázatát Alap

12 Beillesztjük a TLayer3D-t, majd bele az ArcDial-t az Additional menüből Alap

13 Az ArcDial Events fülénél a LiveBindings-Bind Visually almenüt választjuk. Alap

14 Jobbklikk a felületre, és a Show/Hide elements-nél kiválasztom a Light1 fényt A 3 pontra kattintva előjön egy menü, amiből kiválasztom a Rotation.Angle.Y-t. Utolsó lépésként az ArcDial1 Value részét összekötöm a Light1 értékével, ezzel létrehozva a kapcsolatot. Futtassuk programunkat és figyeljük a fény változását. Alap

15 Material-ok Light: a fény irányában árnyékolódik a beillesztett alakzat Texture: megjeleníti a kívánt alakzaton a kiválasztott képet/textúrát Color: a kiválasztott színt rendeli hozzá az alakzathoz VISSZAVISSZA

16 Automata mozgás Beszúrva: -Gomb -Időzítő -Material -Kocka

17 Az időzítő egyetlen Event-jét megnyitjuk, ahová a következő sorokat írjuk be: Ez mozgatja a kockánkat A timer Interval property-jét állítsuk át 100-ra

18 A gomb csak arra van, hogy elindítsa a mozgást Az időzítő(timer) Enabled property- jét True-ra állítja majd gombnyomásra A kockát a szokásos helyről a 3D shapes-ből szúrjuk be, majd a textúrát ismét hozzárendeljük. Futtatjuk, és egy idő után eltűnik a kocka, azaz kimegy a látótérből


Letölteni ppt "Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések