Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Befürödtünk? – Hazai egészségturisztikai desztinációk turizmusirányítási gyakorlata Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina, Dr. Raffay Ágnes - Pannon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Befürödtünk? – Hazai egészségturisztikai desztinációk turizmusirányítási gyakorlata Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina, Dr. Raffay Ágnes - Pannon."— Előadás másolata:

1 Befürödtünk? – Hazai egészségturisztikai desztinációk turizmusirányítási gyakorlata Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina, Dr. Raffay Ágnes - Pannon Egyetem Szeged, június 26.

2 Az előadás tartalma Összegzés, javaslatok Esettanulmányok: Hévíz, Gyógyvizek Völgye, (Hajdúszoboszló, Balatonfüred) Empirikus kutatás Elméleti háttér: egészségturizmus, desztináció, TDM szervezetek és menedzsment tevékenységük Bevezető: a kutatás célja

3 Kutatás célja Desztináció lehatárolása TDM piramis, TDM tevékenységek Javaslattétel: fenntartható- ság, rendszer, pályázati forrás Kutatás módszertana Szakirodalom, döntéshozók megkérdezése Online kérdőív a regisztrált 85 TDM szervezetnek Strukturált mélyinterjú 22 TDM vezetővel Egészség- turizmus esettanulmány

4 Gyógy Medical wellness Gyógyturizmus (terápiás) Wellness Medical wellness Medical (sebészeti)

5 Mi az a desztináció? – a lehatárolás problematikája Célterület … ahová az eltérő motivációjú turisták vagy látogatók megérkeznek – élményt keresve Fogadóterület … ahol a vendégek egy komplex turisztikai csomagot (szolgáltatásokat) vesznek igénybe a komplex turisztikai terméket felkínálni képes térség egésze = a kínálat helyszíne (LENGYEL, 2008)

6 A TDM rendszer egymásra épülő szintjei országosregionálistérségihelyi Alulról szerveződő rendszer: önkormányzat, civil szervezetek és egyesületek együttműködése

7 Menedzsment és/vagy marketing? Mi a TDM feladata helyi szinten? Partnerek szoros együttműködése (érintettek és érdekeltek)Desztinációk versenye - imázs és percepció építéseTermékfejlesztésTurisztikai információ nyújtás – modern informatikai megoldásokMarketing tevékenység – hagyományos / mobil eszközök arányaBevételszerző tevékenység – alapfeladatot szolgáljaSzemléletformálás / oktatás és képzés – érintettek, döntéshozókMonitoring, adatgyűjtés- és elemzés – megalapozott döntések

8 Turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezetek Magyarországon – ( )

9 TDM-ek működési költsége jelenleg

10 Optimális működési költség

11 Marketingre költhető jelenlegi keret

12 Marketingre költhető optimális összeg Kis- és közepes desztinációkKiemelt desztinációk Marketingre költhető összeg Éves költségvetés százalékában Marketingre költhető összeg Éves költségvetés százalékában 5-15 Millió Ft18-50%50-75 Millió Ft50-75%

13 Desztináció lehatárolás / TDM szervezet tevékenység Jelenlegi tevékenységek Információs iroda működtetése Adminisztráció Weboldal üzemeltetése Marketing Kutatás – vendégelégedettség mérés TDM pályázat bonyolítása Desztináció lehatárolás Több tényező mátrixaként értelmezendő Termékkínálat Vendégéjszaka Földrajzi elhelyezkedés

14 Következtetések – országos szinten TDM szervezetek (ki)alakulása Számos TDM pályázati forrásnak köszönhetően jött létre, de 2012 óta nincs pályázati kiírás… Az önkormányzati hozzájárulás is részben a pályázat függvénye TDM szervezetek működése Alacsony és hosszú távon nem kiszámítható költségkeret A jelenleg végzett jellemző tevékenységek hagyományos Tourinform feladatok A jelenlegi működési költségek mellett nincs elég forrás marketingtevékenységekre Termék- és infrastrukturális fejlesztés csak pályázati forrásból lehetséges TDM-ek jövője Kevesebb helyi TDM szervezet, térségi desztinációk – márkázható területek

15 Következtetések – egészségturisztikai desztinációk TDM szervezetek speciális helyzete Kiszámítható működés – a helyi önkormányzat IFA bevételből történő támogatása (gazdasági potenciál miatt) Magas kategóriájú szálláshelyek (****) és (gyógy)fürdők érdekérvényesítő képessége Hatékony marketingkommunikáció a turisztikai szolgáltatók részéről is A turizmus gazdasági hatásainak közvetlen lecsapódása (vendégéjszaka, kereskedelem, beruházás, ingatlanpiac, szolgáltatások), nemzetközi vendégkör Egészségturizmus: országos szintek kiemelt turisztikai termék – speciális EU pályázati feltételek Medical wellness / gyógyászat / wellness – nemzetközi és hazai kereslet

16 Esettanulmány: Hévíz 1 millió vendégéjszaka évente – lakosság: 4663 fő orosz, német és belföldi vendégek 90%-ban lefedik a keresletet Hévíz – Balaton Airport: közvetlen járatok Németország, Oroszország, Svájc Turisztikai Nonprofit Kft. (alapítva: 2011) és Hévíz Turisztikai Egyesület (110 tag) Információnyújtás: Touch info, többnyelvű honlap, többnyelvű kiadvány, Tourinform Marketing: Hévíz Kártya, web2 marketing, adwords, okostelefon alkalmazás, közvetlen média vásárlás (hirdetés, spot, nyereményjáték), a média és orvosok részére szervezett tanulmányutak, egészségturisztikai workshop-on, kiállításon, kitelepülésen való részvétel Közvetlen együttműködés: munkareggeli a szállodák/helyi önkormányzat közt, Magyar Turizmus Zrt.

17

18 Esettanulmány: Gyógyvizek Völgye 3 település – Egerszalók, Demjén, Egerszólát - fogott össze Évi vendégéjszaka fürdőlátogató Wellness ajánlatok (honlap, kiadvány) m2 vízfelület Saliris Resort Spa Wellness és Gyógyfürdő: különleges természeti látványosság, a sódomb mellett építették Mesés Shiraz: arab fürdők világa Demjéni Thermál Völgy: római hangulatú fürdő Közös turisztikai egyesület működik Helyi termékek bevonása, újságírói tanulmányút: bor, vidéki életstílus, folklór és gasztronómiai rendezvények Egerszalókon turisztikai információs iroda speciális szolgáltatásokkal: háztáji termelői piac működtetése (helyi portékák) nyári időszakban kézműves vásár, ajándéktárgyak, helyi termékek értékesítése; kerékpár- és túrabot kölcsönzése garantált programok szervezése (falusi séták és nordic walking túrák)

19 Egerszalók – Saliris Hotel **** superior

20 Egerszalók – Fürdő éjjel

21 Demjén – Fürdő

22 TDM szervezetek lehetőségei: a jövő kérdései Szabályozás: törvény vagy rendelet Feladatok és finanszírozás Fenntarthatóság (kiszámítható működés) EU forrás : 13 mrd FT terv / 4, 49 mrd Ft tény Pályázati prioritások - kiemelt területek Desztináció menedzsment fejlesztése Termékfejlesztés, innováció, tudástranszfer, jó megoldások Minőség / vendégelégedettség Hálózati struktúra, TDM rendszer kiépítése

23 Köszönjük a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Befürödtünk? – Hazai egészségturisztikai desztinációk turizmusirányítási gyakorlata Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina, Dr. Raffay Ágnes - Pannon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések