Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan."— Előadás másolata:

1

2 Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan

3 Lépések Téma  felírjuk a kis nevünket Megkapjuk Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Ötlet (kérdés, forrás)  legtöbb idő Forrásgyűjtés Összetákolás, megoldókulcs

4 Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Emelt vs közép Teszt vs esszé Hány pontért

5 Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Lehetséges feladattípusok középszinten és emelt szinten 1. Információkeresés források (szöveges, képi) segítségével 2. Források alapján egyszerű következtetések megfogalmazása 3. Különböző típusú (szöveges, kép, diagram) forrásból származó információk összevetése 4. Megadott szempontok szerinti fogalmak gyűjtése forrásokból 5. Fogalmak azonosítása, hozzárendelése egy korhoz, állam területéhez 6. Térképekről információ gyűjtése 7. Térképek alapján egyszerű következtetések megfogalmazása 8. Helyszínek azonosítása atlasz segítségével 9. Célok és következmények megkülönböztetése 10. Ok-okozati összefüggés bemutatása 11. Következtetések megfogalmazása események, folyamatok, jelenségek, döntések következményeiről Lehetséges feladattípusok csak emelt szinten 1. Források egy-egy részletének összehasonlítása, a különbségek okainak értelmezése 2. Megadott szempontok szerinti fogalmak gyűjtése forrásokból, következtetések levonása 3. Fogalmak magyarázata, hozzárendelése korhoz, területhez 4. Térképekről információ gyűjtése, következtetések levonása 5. Események közötti sorrendiség megállapítása 6. Különböző jellegű folyamatok és eseménysorozatok közötti kapcsolatok megtalálása A forrás segítsen, de nem azért van ott, hogy a kérdésre kimásoljuk a választ Legyünk kreatívak; ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni Alibi-forrásra viszont semmi szükség

6 Tesztfeladatok Fill in the gap Hibajavítás  nyomor Igaz/hamis; Relációanalízis Forrásra kérdés; kreatívabb: EULÁLIA választójogaEULÁLIA Képfelismerés/karikatúraelemzés Táblázatos (fogalom/évszám/személy/esemény) Térképes Időrendi sorrend Összekötős Diagram/térkép alapján általános trend

7 Esszék KözépszintEmelt szint Szöveges, probléma megoldó (rövidebb) feladat Forrás (szöveges, képi stb.) segítségével kell néhány mondatban, sorban (kb szó­ban) megoldani a kitűzött fela­datot. E feladatoknál általában valamilyen forrás (szöveges, képi) felhasználásával kell néhány mondatban, sorban (kb szóban) megoldani a kitűzött feladatot. Szöveges, elemző (hosszabb) feladat Forrás (szöveges, képi stb.) se­gít­ségével kell soros szer­­­kesztett szövegben (kb szóban) megoldani a feladatot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy for­rás­anyag segítségével vagy anélkül kell soros szerkesztett szövegben (kb szóban) megoldani a feladatot. Rövid vagy hosszú Problémamegoldó vagy elemző Hány sor

8 Esszék (ld. 2-12es levél) RÖVID: ( Problémamegoldás) 1.Az angol polgárosodás egyik legélesebb társadalmi problémáját adták a bekerítések. A források segítségével világítsd meg a problémát és következményeit! 2.A következő feladat az ellenreformációval kapcsolatos. Mutasd hogyan reagált a katolikus egyház a reformáció térhódítására! HOSSZÚ : ( Leíró jelleg, Informatív forrás, Kronológia,Részletes megoldókulcs) ; MINTAMINTA 1.Ismertesd a spanyol örökösödési háború főbb eseményeit, valamint a két szemben álló nagyhatalom érdekeit, a többi európai állam álláspontját és a háború után kialakuló európai hatalmi berendezkedést! 2.Az atlaszod és a megadott adatok segítségével ismertesd az 1618-tól ig tartó 30 éves háború szakaszainak vallási vonzatát és konfliktusait!

9 Forrásgyűjtés Legnehezebb feladat Ötletelés  hamarabb gondolkodni, mint a határidő Csak olyat elvállalni, amelyik témát ismerjük jobban Másokat megkérdezni, hogy van-e vmi ötlete NEM LOPUNK; itt nem egy balfasz egyetemi oktatót verünk át, hanem magunkat és a diákjainkat

10 Forrásgyűjtés KÖNYVTÁR, Internet Tankönyvek; ATLASZ Wikipedia csak ötletszinten, onnan a rendes forrást visszekeresni; képekre, táblázatokra nagyon jó, az angol kiemelten, DE mindent magyarul, lefordítva felhasználni Lexikon, mek.oszk.hu Engel Pál: Beilleszkedés Európába, a kezdetektől 1440-ig (Magyarok Európában sorozat) 1000ev.hu  törvények Rubicon Térképek: Ksh.hu, imf.org, wto.org Segédtudományok: Irodalmi források, képzőművészet, politikatudomány, eu-s alapismeretek, minimál természettudomány, társadalomismeret Történelmi írások Történettudósok Szakmai folyóiratok Törvények Térképek Statisztikai adatok Lexikonok

11 Összetákolás, megoldókulcs Számítógép, formázási standard!!! Kérj segítséget (az igénytelenség a gáz, és csak másokat szívatsz!!!) Forrásmegjelölés Újraolvasás Megoldókulcs elkészítése, párhuzamosan a feladattal, a forrásokat értelmezve-használva (mintha diák lennél)

12 Mire kellene odafigyelni lektorálás közben? szakmai hibák formázási standard felsorolás az legyen ez a jel, amit itt látsz betűtípus sorkizárt pontszámok helyesírási, nyelvtani hibák, mondatszerkesztés feladatok megfogalmazásai legyenek változatosak és értelmesek formázás konzisztens esztétikailag jobb elrendezésre figyelni képek elég jól láthatóak-e (kontraszt, fényerő) pre-nyomtatásnál derül ki igazán feladatok sorszámozása oké legyen idézőjel, precíz hivatkozás forrásmegjelölés dőlt és // között, ami nincs dőltezve elég hely van-e a kitöltésre? +1 sor be táblázatok jól vannak-e igazítva, és azon belül a szövegek is a lap alján nagy hely maradt-e oldaltörésekre odafigyelni, ne lógjon át 2 sor az egyik feladatból a másik oldalra figyelni párhuzamosan a megoldó kulcsot (pl. kiszedtek egy kérdést akkor ott se legyen) Mindezeket leellenőrizni a „kész” feladaton, és utána elküldeni a Pré-felelősöknek.

13

14 back


Letölteni ppt "Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések