Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Pedagógus-továbbképzések hasznosulása Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Pedagógus-továbbképzések hasznosulása Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai."— Előadás másolata:

1 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Pedagógus-továbbképzések hasznosulása Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető

2 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Amikor elsős voltam, nagyon szerettem iskolába járni. Pedig sokan ijesztgettek, hogy majd olyan unalmas lesz, de éppen az volt az érdekes, hogy minden milyen unalmas. Most minden tanár igyekszik érdekes órát tartani, csoportmunka, kvízjátékok, oké... De most már kicsit unalmas, hogy minden érdekes. (Békés Márta: Unalmas)

3 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A jelenlegi állapot Mit választanak a pedagógusok? A speciális tanulási igényű tanulók oktatása. A tanulók viselkedési és fegyelmezési problémái megoldásának technikái. A tanításhoz szükséges IKT ismeretek. Hogyan terveznek az intézményvezetők? Öt évre szóló továbbképzési program. Egy tanítási évre szóló beiskolázási terv. Vizsgálja-e valaki a továbbképzések hasznosulását? Az intézményvezető az, aki az egyes továbbképzési kötelezettségek elvégzését ellenőrizni tudja.

4 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A TÁMOP ben megvalósítandó célok 1.Vizsgálat 2.Újra akkreditálás és új képzések akkreditációja 3. Továbbképzések támogató rendszere

5 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Vizsgálat 1.A jelenleg működő pedagógus-továbbképzési akkreditációs rendszer felülvizsgálata Tartalmi, módszertani, eljárásrendi szempontból Szempontrendszer kidolgozása 2. Akkreditált képzések felülvizsgálata Új szakmai standardok kidolgozása Továbbképzési programok megújítása Hiányterületek feltérképezése Eredmény – szakmai ajánlás

6 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Újra akkreditálás és új képzések akkreditációja 1.Egyes képzési programok korrekciója 2.Új képzési programok kidolgozása, akkreditálása 3. Képzők képzése

7 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Új típusú továbbképzések Mitől lesz egy továbbképzés új típusú? A képzés tartalma Illeszkedik a Nemzeti köznevelési törvény koncepciójához Támogatja az új TÁMOP kívánalmait (Iskolatáska) Általános módszertani, digitális és idegen nyelvi kompetenciák A képzés formája Hagyományos – nem költséghatékony eLearning/kevert típusú (blended) Távoktatásos Moduláris

8 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szükségletek 1.Fejlesztési szükségletek 2.Pedagógusok szükségleteinek megfelelő képzési kínálat 3.A szaktanácsadói szükségletfelmérés során azonosított szükségletekre választ adó továbbképzések fejlesztése Célcsoportok: 1.Az eddig közoktatás-fejlesztésben nem érintett intézmények pedagógusai. 2. Szakiskolai közismereti tárgyat oktató pedagógusok.

9 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Továbbképzésekhez kapcsolódó támogatások A képzések hasznosulásának záloga a képzésen szerzett ismeretek napi gyakorlatba való átültetése. Ehhez szükséges: Szaktanácsadói mentorálás Multiplikációs támogató tevékenység Horizontális tanulás

10 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Pedagógus-továbbképzések hasznosulása Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések