Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HEF OP / 2.1.6 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HEF OP / 2.1.6 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben."— Előadás másolata:

1 HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kádas György Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon Kisújszállás, Bajcsy_Zs. út 37

2 „Minden egyes ember csak ember, ennél te sem vagy több és ő sem kevesebb.”

3  A Kisújszálláson és vonzáskörzetében élő, sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének javításáról  Befogadó közoktatási rendszer, inklúzív nevelés, oktatás feltételeinek megvalósításáról Miről is szól a program?

4 Sajátos nevelési igényű, az a gyermek vagy tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján:  testi, érzékszervi, értelmi, beszédsérült, autista, több sérültség együttes előfordulása esetén halmozottan sérült,  lelki fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan akadályozott (pl. olvasási, írási, számolási nehézséggel küzd.) Sajátos nevelési igényű gyermek

5  Kádas György Általános Iskola  Arany János Általános Iskola  Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon  Városi Óvodai Intézmény  Művelődési és Ifjúsági Központ A program megvalósítói

6  A közoktatási intézményekben csökkenjen a kirekesztő, és erősödjön a befogadó szemlélet, alakuljon ki a befogadó környezet.  A közös programok, játékos tevékenykedés során, a gyermekek ismerkedjenek meg egymás értékeivel.  A városi intézményekben tanuló gyermekek, pedagógusok, szülők, érzékenyítése, a „más” gyermekek elfogadásának segítése.  Javuljon az SNI tanulók továbbtanulási esélye, csökkenjen társadalmi kirekesztettségük. A projekt célja

7 A cél érdekében 3 munkacsoportot hoztunk létre, mely alapján kidolgoztuk tevékenységeinket. I. Pedagógusok képzésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek II. Szülők segítésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek III. Gyermekek szemléletformálása érdekében, sok közös program szervezése A projekt fő tevékenységei

8 I. Pedagógusok tevékenységei  A pedagógusok ingyenes képzéseken fognak részt venni, ahol az inklúzív nevelést fogják elsajátítani.  Kompetencia-alapú programcsomagokat fognak kipróbálni, mely a tanulók sokoldalú képességfejlesztését segíti elő.  A városban működni fog egy közös szakmai műhely, amelyben tapasztalatot fognak cserélni a pedagógusok, jó gyakorlataikat osztják meg egymással.  Kiadványt fog készíteni a konzorcium  Tapasztalatcsere látogatáson fognak részt venni  Kistérségi szakmai konferenciát szerveznek.

9 Szülőknek tervezett foglalkozások  1. foglalkozás: Szülői tájékoztatás  2. foglalkozás: Mit várok a gyermekemtől? Pszichológus előadása  foglalkozás: Szülői klub pszichológus megsegítéssel, fejlesztő eszközkölcsönzéssel

10 Tanulók tevékenységei Az SNI gyermekek és a többségi iskolákban nevelkedő tanulók szemléletformálása, közös szabadidős rendezvényeken keresztül valósul meg, melynek helyszínei Művelődési házban lesznek.  Kézműves délutánok, népi mesterségek, színpadi műsorok, játszóház, táncház…

11 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Tatár Jánosné szakmai vezető


Letölteni ppt "HEF OP / 2.1.6 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések