Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket."— Előadás másolata:

1 1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.

2 Első lépésként válasszuk a File/New/Vcl form menüpontot!

3 Ide kattintva elkezdhetjük a programunk fejlesztését lépésről lépésre!

4 Propertiesen belül megadhatjuk formunk néhány tulajdonságát. Most csak néhány a programunkhoz fontos tulajdonságot mutatnánk be. NévTulajdonság NameProgramunk nevét adhatjuk meg ColorHátteret színe WidthAblak szélessége HeightAblak magassága FontIgazítás(pl.:jobbra,balra) MenüTovább

5 Eventeket adhatunk hozzá, amin keresztül parancsokat írhatunk be, amik arra a bizonyos utasításra hajtódnak végre. VisszaMenü NévTulajdonság onactiveA form aktiválása után egyből végrehajtja a beírt parancsokat. oneclickA formra kattintva az ott általunk megadott parancsokat hatja végre.

6 Rad studio egyik nagy előnye hogy objektumorientált, így nincs más dolgunk, mint behúzgálni amire szükségünk van és parancsokkal ellátni. NévRövid magyarázat Standard csoport TbuttonEgy egyszerű gomb TmemoTöbbsoros szöveg doboz TmainmenuMenü TeditEgy soros szöveg doboz Win32 csoport TproggresbarMutatja majd hogy hol tartunk System csoport TtimerÓra Menü

7 Ezzel a füllel az ablakot tekinthetjük meg! Ezzel a füllel a forrás kódot tekinthetjük meg!

8 Első lépésként húzgáljuk az alábbi objektumokat az ablakra. Majd utána külön mindegyikhez parancsokat rendelünk. Ezeket rákattintva tekinthetjük meg!

9 TovábbMenü Az editeket text tulajdonságát módosítsuk a kép alapján! Ezenkívül a gombok caption tulajdonságát is a kép alapján módosítsuk!

10 Kattintsunk rá az ablakra válasszuk az events fület és azon belül az OnActive-ra kattintsunk duplán rá! TovábbVissza

11 Ezt beírva készen is vagyunk ezzel a résszel. Most futassuk le programunkat és meglátjuk az eredményét eddigi munkánknak! VisszaTovább

12 MenüVissza

13 MainMenu1-re duplán kattintva egy ilyen kis ablak jelenik meg, aminek segítségével létrehozhatjuk a nehézségi szintet kiválasztó menünket. TovábbMenü Kattintsunk rá és a caption tulajdonságánál írjuk be, hogy „Nehézség”. Utána ismét kattintsunk rá és létre tudjuk hozni az almenüket.

14 TovábbVissza Ezután mindegyik almenüre kattintsunk kétszer és ide írjuk majd be azokat az értékeket amik megadják a játékunk nehézségét! Ezek után ezt a varázslót be is zárhatjuk!

15 VisszaMenü Minden almenü kiválasztásakor ezek az értékek aktiválódnak. Ezekből az első az óra intervalumának meghatározása,ezredmásodpercben,a többire később vissza térünk! Hozzuk létre az összes változót és majd később megértjük jelentőségüket!

16 Menü Kattintsunk rá duplán és írjuk be a következő parancsot. Ezzel leállítjuk az órát amint rá kattintottunk a gombra, és ki nullázzuk a változókat hogy újra indításkor minden nulláról kezdődjön!

17 Kattintsunk rá duplán és írjuk be a következő parancsot. Ezzel leállítjuk az órát, amint rá kattintottunk a gombra, és ki nullázzuk a változókat hogy újra indításkor minden nulláról kezdődjön! Menü

18 Random számokat generálunk, amit az edit1 fog kiírni amikor az órát elindítjuk. A megadott időközönként mindig újat! Itt egy feltétel vizsgálat van, ha jó a megoldás akkor egyet hozzá ad a jó hoz, ha rossz akkor pedig a rossz válaszok száma nő eggyel. Ezen kívül mozgatja a progressbart! Feltétel vizsgálat, hogy a program amint lefutott leálljon. És utána lévő utolsó három sor az eredmények kiíratása. Menü


Letölteni ppt "1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket."