Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International."— Előadás másolata:

1 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International Ltd.

2 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. A tervezés szintjei Stratégiai célok Minőségpolitika Minőségcélok Tervek, programok

3 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségtervezés PDCA köre

4 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok meghatározása Alap: üzleti stratégia, minőségpolitika Terület: ahol komoly eredmények érhetők el, gyenge pontok. Adatok: vevői elégedettség / elégedetlenség, folyamatparaméterek, auditok tapasztalatai, hiba jelentések, beszállítói teljesítések, stb.

5 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb

6 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Mi a minőségcél? Pozitív hatása van a termék minőségére és/vagy a vevői elégedettségre. élettertam növelés, gyorsabb kiszolgálás új alapanyag bevezetése, gépvásárlás +- Csökkenti a minőség- költségeket. selejt, garanciális költség csökkentése mérőeszköz beszerzés

7 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok jellemzői I. Mérhetőség (számszerűsíthető, megfigyelhető) X %, Y-ról Z-re, pl.:megközelíthető- ség Fokozzuk, kevésbé +- Mérőszám (az abszolút számokkal vigyázzunk) X %-kal, Y/Z-vel Célok száma Minden területre. Stratégiai célok, mcél hatóköre X Ft-tal Y darabbal Kimaradó tanúsítandó terület(ek)

8 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok jellemzői II. LéptékÉsszerű, gazdasá- gilag megalapozott érték Ha nem indokolható (pl.:0,1%-os javulás, 100%-nyi selejt csökk.) +- IdőszakIlleszkedjen a vállalat tervezési ciklusaihoz 10 év, 1nap, 2 év - ha megoldható 1 hónap alatt és a feltételek is adottak

9 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok és programok lebontása Célok lebontása Selejt-üzemenként, ügy- intézési idő - osztályon- ként, funkciónként Csak a vállalat szintjére határozzák meg +- Programok és lebontásuk Felelősök, határidők, erőforrások meghatározása Csak az ügyve- zető, min.ir.vez. felelős

10 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb

11 Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. A felső vezetés szerepe „Vezetés A vezetők megteremtik a szervezet céljainak és igazgatásának egységét. Hozzanak létre és tartsanak fenn olyan belső környezetet, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.” [MSZ EN ISO 9000:2001] „A felső vezetőségnek gondoskodnia kell arról, hogy a minőségcélokat, beleértve azokat is, amelyek a termékre vonatkozó követelmények teljesüléséhez szükségesek, kitűzzék a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára. A minőségcélok mérhetők legyenek, és összhangban legyenek a minőségpolitikával.” [MSZ EN ISO 9001:2001]


Letölteni ppt "Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International."

Hasonló előadás


Google Hirdetések