Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A komplex tehetségfejlesztő program Mitől komplex? Demarcsek Zsuzsa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A komplex tehetségfejlesztő program Mitől komplex? Demarcsek Zsuzsa."— Előadás másolata:

1 A komplex tehetségfejlesztő program Mitől komplex? Demarcsek Zsuzsa

2 A személyiség fejlesztése Nem tantárgyat tanítunk, hanem gyereket ! A tantárgy eszköz és nem cél! Mit jelent a személyiségfejlesztés? Megismerés Elfogadás (árnyék) Lehetőségek feltárása A személyiség integrálása

3 A sikeres élet alapja A személyiség integrálása Összerendezettség Erőforrások ismerete, aktivizálásának képessége A tehetség kibontakoztatásának képessége Társas együttműködés Coping (megküzdés, stressz kezelés) Pszichológiai immunrendszer Kommunikáció

4 A komplex program Tehetségazonosítás, beválogatás Tehetségfogalom (tehetségkoncepció alapján sajátos fogalomalkotás) Elővizsgálat Gondozás (szinten tartás, ellátó funkció) Fejlesztés (képességfejlesztés, kiteljesedés, akadályozó tényezők megszüntetése) Utóvizsgálat: önkontrollos vagy kontrollcsoportos összehasonlítás

5 A komplex program célja Nem ismeretátadás, hanem egyénre szabott képességfejlesztés: fogalomalkotás, helyzetfelismerés, problémamegoldás, döntés, feladatértés, kreativitás, Az erős oldal fejlesztése A gyenge oldal feltárása és fejlesztése: motiválatlanság, információ feldolgozási stratégia hiánya, kreativitás fejletlensége, személyiségből fakadó problémák, Lazítás, megfelelő légkör kialakítása, elfogadás Kiegészítő tevékenységek (másik agyfélteke fejlesztése)

6 A komplex program módszerei, eszközrendszere Dúsítás- gazdagítás: tartalmi gazdagítás, feldolgozási készségek fejlesztése,mélységében történő gazdagítás, tempóban történő gazdagítás Renzulli –féle gazdagító modell: felfedező élmény, kognitív-affektív folyamatok fejlesztése, valós probléma megoldása Gazdagítás módszerei: brainstorming, „ Buzz” – csoport, Kérdés- doboz, projekt, szeminárium, vita, publikálás, Differenciálás: nyitott feladatok, különböző munkatempóra épülő feladatok, képesség szerinti csoportok, kooperatív tanulás, Léptetés, gyorsítás

7 A komplex tehetség tanterv A műveltségi terület specifikumai, tehetségjellemzők A tehetséggondozás, képességfejlesztés útjának megválasztása Elérni kívánt hosszú távú rövid távú célok meghatározása Fejlesztendő területek, fejleszteni kívánt készségek tételes felsorolása Szervezeti formák Eredmények leírása, sikerkritériumok megfogalmazása Tanterv előkészítő mátrix Curriculum készítés

8 Tanterv előkészítő mátrix

9 Köszönöm a figyelmet

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A komplex tehetségfejlesztő program Mitől komplex? Demarcsek Zsuzsa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések