Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”"— Előadás másolata:

1 Szakmára előkészítő évfolyam

2 avagy: „Macskafogó”

3 A cél! input output

4 Ki vagyok? Elmúltam 16 éves Nincs meg a nyóc osztályom Többször jártam a 9-et, hiába

5 Milyen vagyok? Csak nézek bele a világba Valamibe n én is jó vagyok Nem vagyok agresszív Felnőttként gondolkozom Nyitott vagyok a manuális munkára A szex is érdekel

6 Előkészítő osztály 26 fő 9 lány 17 fiú 11 7-es 3 5-es 2 6-as 10 8-at végzett Átlag: 7 osztály megléte Egy kis statisztika

7 Miért kerültek ide? iskolai kudarc érte őket a hagyományos oktatásban Nincs támogató családi hátterük Részképesség- zavaraik vannak Családi tragédiák érték őket Betegségben szenvednek Deviánsak

8 „A gépezet működése” modulok kompetenciák projektek

9 Moduláris felépítés  Tantárgyakra bontás helyett a tananyagtartalom egy vagy több kompetenciát tartalmazó modulokban jelenik meg  A modularizációra az építőkocka elv érvényes: a modulok önálló, önmagukban zárt, független egységként is kezelhetőek.

10 Kompetencia alapú képzés Teljesítményre alapozott, nem időegységre Egyéni haladást tesz lehetővé (individualizált oktatás) Tanulóközpontú Specifikus célkitűzéseket tartalmaz Gyakorlat-orientált Azonnali visszajelzés a hatékonyságról Értékelés teljesítmény alapján, leírt kritériumok szerint

11 A modulok  Tanulásmódszertan  Alapkészségek fejlesztése(írás, olvasás, számolás)  Személyiségfejlesztés- önismeret  Számítástechnikai alkalmazás  Általános szóbeli kommunikáció  Pályaorientáció  Szakmai kommunikáció  Szakirányú alapozó

12 Személyiségfejlesztés-önismeret  Csapatban dolgozik  Érzelmeit megfogalmazza  Saját indulatait uralja  Empátiát gyakorol  Önfegyelmet gyakorol  Betartja az alapvető erkölcsi normákat  Másságot elfogadja

13 Tanulásmódszertan Vázlatot készít Vázlatot készít Kitartóan koncentrál Kitartóan koncentrál Megfigyeléseket pontosan visszaad Megfigyeléseket pontosan visszaad Alkalmazza a hatékony tervezés lépéseit Alkalmazza a hatékony tervezés lépéseit Hibáit korrigálja Hibáit korrigálja Információkat gyűjt Információkat gyűjt

14 Alapkészségek fejlesztése: írás, olvasás, számolás Visszaadja az olvasottakat Visszaadja az olvasottakat Önállóan feldolgozza a szöveget Önállóan feldolgozza a szöveget Önálló írásbeli munkát készít Önálló írásbeli munkát készít Szöveget pontosan leír Szöveget pontosan leír Írásban megfogalmazza gondolatait Írásban megfogalmazza gondolatait Használja a négy számtani alapműveletet Használja a négy számtani alapműveletet Százig fejben számol Százig fejben számol Mértékegységeket vált Mértékegységeket vált Százalékot számol Százalékot számol Alkalmazza a kerekítés szabályait Alkalmazza a kerekítés szabályait Használja a számológépet Használja a számológépet

15 Számítástechnikai alkalmazás Üzembe helyezi a számítógépet és perifériáit Üzembe helyezi a számítógépet és perifériáit Egyszerű szöveget szerkeszt Egyszerű szöveget szerkeszt t használ t használ Internetet használ Internetet használ

16 Általános szóbeli kommunikáció Kérdéseket tesz fel Kérdéseket tesz fel Válaszát megfogalmazza Válaszát megfogalmazza Segítséget kér Segítséget kér Tudatosan alkalmazza a metakommunikációs eszközöket Tudatosan alkalmazza a metakommunikációs eszközöket Artikulálva beszél Artikulálva beszél Erőszakmentesen kommunikál Erőszakmentesen kommunikál Megérti a másik közlését Megérti a másik közlését

17 Pályaorientáció Szakmacsoportok szakmáiban tapasztalatot szerez Szakmaelemeket gyakorlatban kipróbál Döntéshelyzetben mérlegel Rövid távú életpályát tervez

18 Szakmai kommunikáció Anyanyelvi Faxot kezel Udvarias telefonos kommunikációt alkalmaz Munkáját szóban bemutatja Tapasztalatait megfogalmazza Idegen nyelvi 100-ig számol Képeket rövid mondatokban ismertet Hallás után rövid mondatokat visszaad Egyszerű szituációban szókincsét alkalmazza

19 Szakmai alapozó Színeket megkülönböztet Formákat megkülönböztet Ízeket megkülönböztet Tapintással és szaglással érzékel Élelmiszer alapanyagokat felismer Munkautasítások alapján dolgozik Balesetvédelmi szabályokat betart Tűzvédelmi szabályokat betart Környezetvédelmi szabályokat betart Megadott anyagokkal dolgozik Adott témára dolgozik Képes állni a gyakorlat végéig Reálisan felméri fizikai teljesítőképessége határait Ápoltan jelenik meg Munkakörnyezetét tisztán tartja

20 A moduláris felépítésű, kompetencia alapú tananyag projekteken keresztül valósul meg. A moduláris felépítésű, kompetencia alapú tananyag projekteken keresztül valósul meg. A képzés 10 hónapig tart A képzés 10 hónapig tart Nincs osztályzás Nincs osztályzás A projektek végén tanári és tanulói értékelést tartunk A projektek végén tanári és tanulói értékelést tartunk

21 A projektek megvalósulásának lépései 1. Téma, altémák előkészítése 2. Altéma kiválasztása az érdeklődési körnek megfelelően 3. Munka megszervezése, anyaggyűjtés (egyéni vagy csoportos) 4. Célok, eljárások, feladatok megbeszélése 5. A feladat önálló végrehajtása 6. Önértékelés 7. Saját munka bemutatása 8. Közös értékelés (tanulói és tanári)

22 Az eredmény… Kompetens vagyok Jól kommunikálok Írok, olvasok Értem a szöveget Vázlatot készítek Számolok, mérek Internetezek

23 Jövőkép Lemorzsolódás csökkentése Lemorzsolódás csökkentése Iskolaelhagyók számának csökkenése Iskolaelhagyók számának csökkenése Szakmai továbbtanulás megteremtése Szakmai továbbtanulás megteremtése Szakmai képzésnek a gazdaság igényeihez való igazítása Szakmai képzésnek a gazdaság igényeihez való igazítása Szakképzés tartalmi korszerűsítése Szakképzés tartalmi korszerűsítése Új oktatásmódszertani fejlesztések Új oktatásmódszertani fejlesztések Komplex szakképzési információs rendszer kiépülése Komplex szakképzési információs rendszer kiépülése

24 SICC


Letölteni ppt "Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések