Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Pálfalvi József BME VIK Intelligens Rendszerek MSc szakirány KINECT © SZENZOR INTELLIGENS TEREKBEN Konzulens: Dr. Dobrowiecki Tadeusz BME MIT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Pálfalvi József BME VIK Intelligens Rendszerek MSc szakirány KINECT © SZENZOR INTELLIGENS TEREKBEN Konzulens: Dr. Dobrowiecki Tadeusz BME MIT."— Előadás másolata:

1 Készítette: Pálfalvi József BME VIK Intelligens Rendszerek MSc szakirány KINECT © SZENZOR INTELLIGENS TEREKBEN Konzulens: Dr. Dobrowiecki Tadeusz BME MIT

2 MI IS A „KINECT”? RGB kamera 3D mélység érzékelő: IR projektor és IR szenzor eredetileg az XBOX360 kiegészítője vezérlés csak testmozdulatokkal (közvetlen hardveres periféria nélkül) emberi alakok felismerése, követése a 3D térben, és „szkeleton” illesztése kézmozdulatok azonosítása megvilágítás független működés realtime (30FPS) működés

3 MŰKÖDÉS Mélységtérkép készítése: IR projektor pszeudorandom mintázatot vetít ki  IR kamera érzékeli  kalibrációs adatok segítségével mélységtérkép készítése: pontok (frelületek) távolsága a szenzortól (Z tengely) korlátos távolságban és látószöggel működik maga a hardver „ennyit tud”

4 A BENNE REJLŐ POTENCIÁL alak felismerés és követés nem új keletű téma 2D RGB kép alapján 3D alakfelismerés és követés nehéz feladat (ill-posed problem) MotionCapture technológia: markerek, kalibrált stúdiók KINECT: 2D RGB kép + 3D mélységkép (2+1 dimenzió) kompakt + köré épülő technológia

5 A KÖRÉ ÉPÜLŐ TECHNOLÓGIA 1. OpenNI (Natural Interaction): cél az ember-gép interakció megváltoztatása szabványos API-k a KINECT-hez hasonló eszközök integrálására (hardware) magasabb szintű felismerő algoritmusok használata (middleware) a felhasználói programokban (alacsonyszintű adatfeldolgozás eltakarása) támogatott funkciók: kézfej követés gesztus értelmezés teljes alak felismerés színtér elemzés

6 A KÖRÉ ÉPÜLŐ TECHNOLÓGIA 2. NITE: Natural Interacion Technology for End-user alacsony szintű adatok (pl. pixel adatok, 3D mélységadatok) helyett magasabb szintű reprezentációt tesz lehetővé: kézfej pozíció teljes alak (szkeleton) pozíció háttérben: algoritmusok, melyek a nyers adatokat feldolgozva nyeri ki az „érdekes adatokat” C, C++, C# támogatás (Java?) kombinálható az OpenCV-vel (C++)

7 FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEK 1. KINECT+OpenNI+NITE nyújtotta lehetőségek kihasználása Robotvezérlés (teleoperation, autonóm) Augmented Realty (kiterjesztett valóság): szórakoztatóipar interaktív online áruház 3D rajzoló programok AAL (Ambient Assisted Living), ADL(Activities of Daily Living): rossz szokások megfigyelése elesés detektálás rehabilitációs program

8 FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEK 2. Intelligens szoba: környezet érzékel és rátanul az emberre gesztusok felismerése (közvetlen vezérlés) automatikus felismerés (testpozíciók, mozdulatsorok felismerése) Biztonságtechnika: RGB kamera (arcfelismerés) + alakfelismerés, mozgásfelismerés  biometria Gesztuskód: testtel végzet egyedi mozgáskombináció

9 KONKLÚZIÓ, KITEKINTÉS Szenzor és a mögöttes technológia megismerése Létező megoldások megismerése (alakfelismerés, KINECT) Felhasználási lehetőségek feltérképezése Hasznos és innovatív megoldás kidolgozása valamely felhasználási lehetőségre Szenzor képességeinek megismerése a célfeladat tükrében

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Készítette: Pálfalvi József BME VIK Intelligens Rendszerek MSc szakirány KINECT © SZENZOR INTELLIGENS TEREKBEN Konzulens: Dr. Dobrowiecki Tadeusz BME MIT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések