Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai."— Előadás másolata:

1 A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek
- Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

2 Fogalmak Önkéntesség Akció napok (72 óra kompromisszumok nélkül)
Témahét (Pannonhalmi Bencés Gimnázium Alternatív Közgazdasági Gimnázium) Közösségi szolgálat „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

3 Közösségi szolgálat az iskola pedagógiai programjában
50 órás órán kívüli tevékenység szociális kompetenciákat fejlesztő program helyi közösség javát szolgálja pedagógiai feldolgozás „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

4 KKSZ a kiterjesztési lehetőségei
vertikális kiterjesztési lehetőségek horizontális kiterjesztési lehetőségek intézményi kapcsolatok fejlesztési lehetőségei „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

5 Vertikális kiterjesztési lehetőségek
Miként támogathatja a Közösségi Szolgálat a szociálisan érett személy kibontakozását? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

6 iskola különböző évfolyamain…
családban szűkebb lakókörnyezetben iskolában klasszikus közösségi szolgálat (Szásziné Fehérváry Anikó) önként vállalt, elmélyültebb feladat továbbvitele „kortárs csoportvezető” (Velkey Balázs) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

7 az érettségi után… fenntartható-e a motiváció?
egyetem (Nagykőrös, Győr, Szeged) EVS önkéntesség CSR a vállalatok életében „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

8 a Közösségi Szolgálat érettségin túli elismerési lehetőségei
Magyar Máltai Szeretetszolgálattal - Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium HUNRA: Aranykártya, igazolás „Ifjúsági Kártyán” kreditgyűjtés „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

9 Horizontális kiterjesztési lehetőségek
Más fontos programokat miként támogathat/alapozhat meg a Közösségi Szolgálat? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

10 más iskolai pedagógiai programokhoz való kapcsolódás lehetőségei
írott és a rejtett tanterv mentorprogram - Göd tehetséggondozás - Szentendre pályaorientáció - Gödöllő „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

11 más tantárgyakhoz kapcsolódás lehetőségei
történelem (DIA, Zugló) irodalom (HUNRA) hit-/erkölcstan (elmélet és gyakorlat) kultúra és emberismeret (Kamarás István) egészségfejlesztés (OEFI: alternatíva) állampolgári ismeretek osztályfőnöki óra (reflexió) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

12 új módszertani elemek kipróbálásának / bevezetésének esélye
projektalapú tanulás csoportos vagy párban végzett feladatok és értékelés andragógiai szemlélet igazolás helyett értékelés esetmegbeszélő csoport önértékelés szakfelügyelet helyett szupervízió „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

13 Szektorok közötti együttműködési lehetőségek
Generációk közötti szolidaritásra épülő programok: szívességcsere Civil Vállalkozások - korrepetáló pótnagyi önkormányzatokkal (Kecskeméti Piarista Gimnázium – tanyagondnoki szolgálat) civil szervezetekkel (DIA) más oktatási intézményekkel (Pető Intézet) cégekkel "szolgálati helyek" fel-/beosztása „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

14 helyi iskolák és szervezetek / intézmények közötti koordináció fontossága:
„A társadalmi felelősségvállalás éppúgy határozza meg az iskoláról kialakult képet, mint a külön órák lehetősége, a jól felszerelt informatikai labor vagy a tanulmányi versenyeken elért eredmények, a felvételi rangsorban elfoglalt hely.” (Forrai Tamás) „Az iskola ismét elfoglalhassa az őt megillető helyet a helyi társadalomban, ne pusztán egy legyen a többi szolgáltató között – ‘beízesüljön’ a környezetébe.” (Urbán József) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.

15 Köszönöm a figyelmet! Collegium Pannonicum Alapítvány
Középiskolai Közösségi Szolgálat Szakmai Műhely „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, április 21.


Letölteni ppt "A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések