Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 Propedeutika TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 Propedeutika TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt1."— Előadás másolata:

1 HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1

2 HANS BELTING A mű a kontextusában 2TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt Ha ezt a kontextust bevonjuk a mű elemzésébe, könnyen felmérhetjük, micsoda tapasztalati veszteséget jelent, hogy a táblát (megjelenésének fontos elemeitől megfosztva) már csak a Domopera elsötétített múzeumi helyiségében lehet látni, ahol hiányzik a kontextusa, amelyben mondandója egykor kibontakozott.

3 HANS BELTING A mű a kontextusában 3TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt Simone Martini Maestàja (1315) a Palazzo Pubblico, nagy tanácsterem

4 HANS BELTING A mű a kontextusában 4TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt nem oltárkép, hanem politikai programkép, nem táblakép, hanem falfreskó. a másfajta médium követelményéből adódott az arany helyett a kék képalapozás éppúgy, mint ahogy a széles keretszegélybe való beillesztés is más hangsúlyt kapott a mű megjelenésmódja: a színteret egy sienai címerekkel díszített baldachin definiálja és határolja ebben már közrejátszik az új műfaj, a csaknem didaktikusan poentírozott programkép allegorikus beszédmódja feliratokhoz kellett folyamodni segítségképpen, hogy a szentek és a Madonna közötti dialógust maradéktalanul meg lehessen jeleníteni.

5 HANS BELTING A mű a kontextusában 5TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt

6 HANS BELTING A mű a kontextusában 6TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt A két olyannyira hasonlónak látszó kép, Duccio dómbeli képtáblája és Simone freskója a városházán -- valójában lényegében különbözik egymástól, és nemcsak az alkotó művészek különbsége miatt más, hanem funkciójuk is eltérő. A kontextus, amely megkülönbözteti őket, korántsem csupán külsődleges jegyük, hanem elválaszthatatlanul beleivódott műstruktúrájukba. Ezért szolgálnak példaként annak a felvetésnek szükségességére, hogy a művet a maga kontextusában – nem pedig valamely művész oeuvre-jében vagy egy stílus fejlődésében – próbáljuk értelmezni.


Letölteni ppt "HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 Propedeutika TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések