Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve."— Előadás másolata:

1 A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon Ráckeve

2 Az előadás témája  Fogyasztói tudat és magatartás a harmadik évezred küszöbén  A közösségi marketing lehetőségei  A közösségi marketing eszközrendszere  Paradigma váltások a marketingben  Közösségi marketing a fogyasztói magatartás megváltoztatására

3 Fogyasztói tudat és fogyasztói magatartás  Környezetváltozás – változik a fogyasztói magatartás  Bővül a kínálat - erősödik a piaci verseny  Változnak a fogyasztói preferenciák  Változnak a fogyasztói attitűdök  Változnak a kockázatcsökkentő stratégiák

4 Fő kérdések  Fogyasztói tudatosság  Fogyasztói etnocentrizmus  Hibrid vásárlói magatartás  Milyen irányba próbáljuk változtatni?  Milyen eszközökkel és milyen módon?

5 Fogyasztói tudat  A nem hatékony marketingtevékenységnek gyakori oka  - nem elég ismerni a fogyasztót az igazodás problémás lehet (idő, gazdaságosság, stb.)  - erős árérzékenység  - motivációk hiánya (mi a minőség)  - birtoklási vágy, és a termékek versenye

6 KÖZÖSSÉGI MARKETING A közösségi marketing olyan marketing tevékenység, amely túllép a vállalati marketingmunkán és egy adott ágazat, termelői csoportosulás számára, annak szereplőivel együttműködve végez el marketingfeladatokat

7 A közösségi marketing célja  Támogassa a hazai termékek gyártóit, erősítse piac és versenyképességüket, ösztönözze a védjegyhasználati szándékukat és tevékenységüket  Nyújtson lehetőségeket a közösségi marketingben való hatékony részvételre  Segítse a fogyasztót vásárlási döntéseiben

8 A közösségi marketing eszközrendszere  Elméleti megközelítés (szolgáltatásmarketing) 7-1 P  Gyakorlati megközelítés  - közös márka, pl.: KME  - reklám, reklámkampány  - SP  - kiállítás,vásár  - in store marketing - eseménymarketing

9 Kiállítások belföldön (2010: 4 rendezvény)

10 Kiállítások külföldön (2009: 18 rendezvény)

11 Bemutatók, üzletember- találkozók (2009: 7 rendezvény)

12 Konferenciák, oktatás 2009: 10 konferencia 2005: több mint 50 konferencia!!!

13 Áruházi értékesítés-ösztönző akciók 2009: Németország Litvánia Lengyelország Nagy-Britannia Bulgária Szerbia

14 Védjegyek, eredetjelzők

15 Ágazati stratégia és a közösségi marketing  Eltérő gyakorlat  Központi agrárstratégia: Franciaország, Olaszország, Spanyolország,  Nincs központi agrárstratégia: Németország  A közösségi agrármarketing szervezetek szerepe: alkotó és/vagy végrehajtó

16 Paradigma váltás 4P → 4E  Vállalatorientált szemlélet 4P  Vevőorientált szemlélet 4C  - product → customer value  - price → cost  - place → convenience  - promotion → communication

17 Paradigma váltás  Diverzifikáció  Piacok fragmentációja  Új társadalmi értékrendek 4E  - environnement  - education  - empathy  - ethics

18 Az AMC évi tevékenysége  Informálás, edukáció „A tej szerepe a humán táplálkozásban” „Tejút. A te utad az egészséghez” 24 helyszín, kvíz játék, rendhagyó óra, 4000 plakát  Sajtókapcsolatok erősítése Média Tej Klub Tej Világnap

19 Az AMC évi tevékenysége  Reklámkampány  Áruházi akció (POS, kóstoltatás, matrica)  Honlap  Gerillamarketing

20 Ez évi program  Fogyasztást ösztönző kampány  TV, online, közterület  Edukáció  Iskolatej program  Média Tejklub  Tej világnap  Kiállítások, szakmai rendezvények

21

22 Célok - feladatok  A kommunikáció összehangolása  A kommunikáció integrálása  Folyamatos edukáció  Együttműködés  A fogyasztói változások figyelése  Rugalmas befolyásolási stratégia, az üzenetek szükség szerinti módosítása

23 Zárógondolat helyett…

24 Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek!


Letölteni ppt "A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve."

Hasonló előadás


Google Hirdetések